محققین نوعی رِزین جدید و بسیار مستحکم را برای پرینترهای سه‌بعدی معرفی نمودند

به تازگی کمپانی Formlabs که در کار تولید مواد مختلف برای پرینترهای سه‌بعدی می‌باشد، نوعی رِزین (صمغ) بسیار مستحکم را معرفی کرده و اعلام نموده که جنس آن بسیار سخت است، البته نه آنقدر سخت که در خودروهایی که قول تولید آنها داده شده، مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع این رِزین جدید همان پلاستیک است که […]

به تازگی کمپانی Formlabs که در کار تولید مواد مختلف برای پرینترهای سه‌بعدی می‌باشد، نوعی رِزین (صمغ) بسیار مستحکم را معرفی کرده و اعلام نموده که جنس آن بسیار سخت است، البته نه آنقدر سخت که در خودروهایی که قول تولید آنها داده شده، مورد استفاده قرار بگیرد.

در واقع این رِزین جدید همان پلاستیک است که بسیار فشرده‌تر از گذشته و مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد. Formlabs ادعا کرده که وسائل تولید شده به کمک این ماده‌ی جدید، مقاومتی همانند پلاستیک‌های ABS داشته و می‌تواند در تولید وسائل مختلف، کمک بسزایی کند.

برای اینکه افراد بتوانند از Tough Resin یا رِزین سخت استفاده نمایند، به پرینت سه‌بعدی +Formlabs Form 1 نیاز دارند. چرا که فرآیند تولید ابزار مختلف در این پرینتر، به کمک رِزین‌هایی که به نور حساسیت دارند و همچنین با تابش پرتوهای لیزر به آنها انجام می‌شود. این تکنولوژی به پرینتر این اجازه را می‌دهد تا هر لایه را به صورتی شیمیایی تولید کرده و زنجیره‌ای از اتم‌ها را به صورت نیمه‌-انعطاف‌پذیر به وجود آورد که در نهایت موجب تولید ماده‌ی بسیار سخت می‌شود. نکته‌ی مهم در این تکنولوژی، عدم نیاز به الیاف و یا ماده‌ی خاص دیگری می‌باشد و بدون وجود چنین موادی، باز هم امکان تولید وسایل سخت به وجود می‌آید.