مشکل هاله قرمز نمایشگر گلکسی اس 8 سامسونگ هفته‎ آینده برطرف می‌شود

در روزهای گذشته گفته شد که بعضی از نمونه گوشی‎های Galaxy S8 سامسونگ که در اختیار کاربران کره‎ای این شرکت قرار گرفته بود، هاله‎ای قرمز رنگ را در نمایشگر خود نشان داده‎اند. این مشکل برای نمایشگرهای آمولد کاملا غیرمعمول است، پنل‎هایی که معمولا به صورت پیش‎فرض از رنگ‎های سرد و اشباع‎شده استفاده می‎کند و حتی […]

در روزهای گذشته گفته شد که بعضی از نمونه گوشی‎های Galaxy S8 سامسونگ که در اختیار کاربران کره‎ای این شرکت قرار گرفته بود، هاله‎ای قرمز رنگ را در نمایشگر خود نشان داده‎اند. این مشکل برای نمایشگرهای آمولد کاملا غیرمعمول است، پنل‎هایی که معمولا به صورت پیش‎فرض از رنگ‎های سرد و اشباع‎شده استفاده می‎کند و حتی در حالت Basic این نوع نمایشگر که با دقت پوشش رنگی استاندارد sRGB را دنبال می‎کند، با اندکی جابجا کردن گوشی یک نوع رنگ آبی را نشان می‎دهد، بنابراین کاربران فورا متوجه‎ی این قضیه شده‎اند.

بایستی پذیرفت که تمامی نمایشگرها براساس کارخانه‎ی ساخت متفاوت هستند به خصوص پنل‎های نمایش اولد که در آن‎ها لایه‎بندی میلیون‎ها نقطه‎ی ساطع کننده‎ی نور برای یک رنگ به خصوص واقعا سخت است، اما زمانی این که این اختلافات بسیار آشکار شود، ممکن است در دستگاه‎های مبتلا به آن مشکلی را نشان دهد. سامسونگ در حال حاضر از این مسئله آگاه شده و اعلام کرده است که دمای رنگ را می‎توان در تنظیمات نمایشگر تغییر داد. هم‎چنین این شرکت ظاهرا به‎روزرسانی نرم‎افزاری در اختیار مراکز خدمات قرار داده است که به عدم تعادل دمای رنگ نیز رسیدگی می‎کند، بنابراین به نظر نمایندگانی این شرکت به این قضیه به یک مشکل تولید نگاه نمی‎کنند، گرچه اگر این قضیه به علت عیب در تولید باشد، سامسونگ دستگاه‎های معیوب را تعویض خواهد کرد.

یک نشریه‎ی اخبار تجاری در کره با چندین متخصص، از جمله کارکنان سابق سامسونگ در خصوص این قضیه صحبت کرده است و نظرات بسیار متفاوت بوده‎اند. یکی از کارشناسان می‎گوید که گروه‎های متعددی از نمایشگر‎ها از مشکلاتی مانند تغییر رنگ یا رگه‎های رنگی در نمایشگر رنج می‎برند، از جمله آیفون‎های اپل اما این قضیه به خصوص برای گوشی‎های سری نوت یا گلکسی سامسونگ نیز صدق پیدا می‎کند چون “برای پنل‎های اولد، قرار دادن مواد ارگانیک تابناک (luminescent) بر روی پنل‎ها مشکل است و این قضیه می‎تواند سبب شکل‎گیری پدیده‎ی تغییر رنگ شود.”

سایر کارشناسان دلایل احتمالی این مشکل را به نقصی در جریان ولتاژی می‎دانند که باعث اوج‎گیری پیکسل‎های قرمز یا انتقال ناخواسته‎ی رنگ‎های متفاوت زیر پیکسلی می‎شود که به سمت جناح قرمز رنگ طیف نوری می‎روند. یکی از کارکنان سابق کارخانه‎های سامسونگ با اظهارنظر در مورد این قضیه گفته است که حل مشکل تغییر رنگ با ارائه‎ی یک به‎روزرسانی نرم‎افزاری مشکل است اگر این مشکل به علت اشتباه در طول فرآیند تولید ورقه‎ی پنل نمایشگر باشد، گرچه سایر کارشناسان با این قضیه مخالفت کرده و گفته‎اند بسته به مشکل “یک آپدیت نرم‎افزاری برای برقراری تعادل در نمایشگر دارای هاله‎ی قرمز رنگ تا حدی که مشتریان راضی شوند، کافی است.”

در هر صورت، به نظر می‎رسد این مشکلات را می‎توان جزو مسائل همیشگی دانست که در زمان رونمایی از یک فناوری جدید مانند نمایشگر خمیده و بزرگ Infinity Display گوشی Galaxy S8 سامسونگ بروز پیدا می‎کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال