این لامپ باکتری‌ها را تبدیل به الکتریسیته می‌کند

حفاظت از جنگل‌های بارانی همچون آمازون و زیرساخت‌های آنها، امری بسیار مهم و حیاتیست. در این مناطق انواع میوه‌ها و مواد غذایی یافت می‌شود و در عین حال در معرض خطرات طبیعی همچون سیل و رطوبت شدید هستند. به خاطر این مشکلات و البته کارهای خطرناکی که بشر در این مناطق انجام می‌دهد، بسیاری از […]

حفاظت از جنگل‌های بارانی همچون آمازون و زیرساخت‌های آنها، امری بسیار مهم و حیاتیست. در این مناطق انواع میوه‌ها و مواد غذایی یافت می‌شود و در عین حال در معرض خطرات طبیعی همچون سیل و رطوبت شدید هستند. به خاطر این مشکلات و البته کارهای خطرناکی که بشر در این مناطق انجام می‌دهد، بسیاری از ساکنان این مناطق، نقل مکان کرده و جای دیگری را برای ادامه حیات انتخاب کرده‌اند. اما محققان دانشگاه UTEC موفق شده‌اند به کمک گیاه‌های این مناطق، انرژی تولید نمایند.

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه UTEC انجام شده، مدارهای الکتریکی که توسط مهندسین ایجاد شده است، می‌توانند از باکتری‌های موجود در این مناطق و از طریق مدارها و مجراهای ایجاد شده، انرژی تولید نمایند. این فرآیند به وسیله‌ی به کارگیری نوعی از جئوباکتری‌ها که می‌توانند از خود الکترون آزاد نمایند، انجام شده و نیروی تولید شده نیز در باتری‌ها ذخیره می‌گردد که می‌تواند در این مناطق همچون روستای Nuevo Saposoa که در کشور پرو واقع شده است، مورد استفاده قرار گرفته و لامپ‌های این مناطق را به مدت 2 ساعت در روز روشن نگاه دارد. هم‌اکنون نیز 10 نمونه‌ی مفهومی از این لامپ‌ها تولید شده که نتایج استفاده از آنها نیز بسیار رضایت‌بخش بوده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال