اولین تاکسی خودران جهان در سنگاپور کار خود را آغاز کرد

سنگاپور با به کارگیری اولین تاکسی‌های خودران به طور آزمایشی قدم بزرگی را در راه پیشرفت این تکنولوژی و گسترده‌تر کردن آن برداشته است. شرکت NuTonomy حالا تاکسی‌های خودران را در این کشور به کار گرفته و مسافران می‌توانند با داشتن دعوت‌نامه از این تاکسی‌ها استفاده کنند. طبیعتا برای امنیت بیشتر، در این تاکسی‌ها شخصی برای […]

سنگاپور با به کارگیری اولین تاکسی‌های خودران به طور آزمایشی قدم بزرگی را در راه پیشرفت این تکنولوژی و گسترده‌تر کردن آن برداشته است. شرکت NuTonomy حالا تاکسی‌های خودران را در این کشور به کار گرفته و مسافران می‌توانند با داشتن دعوت‌نامه از این تاکسی‌ها استفاده کنند. طبیعتا برای امنیت بیشتر، در این تاکسی‌ها شخصی برای کنترل تاکسی در صورت وقوع حادثه قرار گرفته است.

شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل همواره در تلاش هستند تا اتوموبیل‌های خودران را در جاده‌ها به کار گیرند و بارها نمونه‌های آزمایشی آن‌ها را مشاهده کرده‌ایم اما شرکت NuTonomy مدعی است که اولین شرکتی بوده که تاکسی‌های خودران را برای استفاده از عموم مردم قرار داده است. شرکت Uber نیز اعلام کرده به زودی خودروهای خودران خود را برای آزمایش در اختیار عموم قرار خواهد داد و این اتفاق در شهر پترزبورگ رخ خواهد داد.

تاکسی‌های به کار گرفته شده در این طرح آزمایشی خودروی الکتریکی Zoe شرکت Renault و i-MiEV میتسوبوشی هستند. مسافران برای استفاده از این تاکسی‌ها و قبل از سوار شدن، باید دعوت‌نامه‌ای را در اختیار داشته باشند. فعلا شرکت NuTonomy شش تاکسی خودران در خیابان‌های این شهر قرار داده که مناطق شمالی آن را پوشش می‌دهند و قرار بر این است تا پایان سال این تعداد به دوازده دستگاه برسد. NuTonomy امیدوار است تا پایان سال 2018، تمامی تاکسی‌های این شرکت را خودران کرده تا شاهد یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌ حمل و نقل عمومی در دنیا و در سنگاپور باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال