روز جهانی پسوورد مبارک! چند راه ساده برای حفظ امنیت کلمه‌ی عبور

شاید تیتر این خبر را برای اولین بار دیده باشید! امروز هشتم می ماه روز جهانی پسوورد می‌باشد. این روز که در ابتدا توسط کمپانی اینتل به خاطر افزایش هوشیاری مردم نام گذاری شده است توسط شرکت‌های دیگری نظیر مایکروسافت و ایسوس و 600 شرکت جهانی دیگر پشتیبانی می‌شود. شاید وجود چنین روزی برای بعضی‌ها […]

شاید تیتر این خبر را برای اولین بار دیده باشید! امروز هشتم می ماه روز جهانی پسوورد می‌باشد. این روز که در ابتدا توسط کمپانی اینتل به خاطر افزایش هوشیاری مردم نام گذاری شده است توسط شرکت‌های دیگری نظیر مایکروسافت و ایسوس و 600 شرکت جهانی دیگر پشتیبانی می‌شود. شاید وجود چنین روزی برای بعضی‌ها احمقانه به نظر برسد اما بیایید قبول کنیم که بسیاری از ما در انتخاب کلمه‌ی عبور خود به مشکل بر می‌خوریم و چه بسا بسیار هم بد آن را انتخاب می‌کنیم.

به عنوان یک راهنمایی کلی، بهتر است پسوورد خود را از هشت حرف و نشانه‌های و اعداد مختلف بسازیم. حتی برای امنیت بیشتر بهتر است که بعضی از حروف با حرف بزرگ و بعضی دیگر با حرف کوچک نوشته شوند. سعی کنید از استفاده از کلماتی که معنی خاصی می‌دهند اجتناب کنید. برای مثال تاریخ تولد، شماره تلفن همراه یا شماره منزل و نام تیم مورد علاقه و … می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

شاید شما سالی یک بار هم کلمه‌ی عبور خود را عوض نکنید اما جالب است بدانید توصیه شده که حداقل در یک سال چندین بار باید این کلمه را عوض کنیم. اکستنشن‌هایی نظیر 1Passwordو LastPass هم برای مروگر‌ها بسیار مناسب هستند اما همین دو اکستنشن هم نیاز به تغییر رمز عبور دارند.

بسیاری هم هستند که یک پسوورد کلی را برای چندین سایت در نظر می‌گیرند. این کار هم بسیار اشتباه است. برای مثال اگر یکی از کلمات عبور متعلق به یک سایت شما هک شود، شخص مورد نظر به راحتی می‌تواند به سایت‌های دیگری که همان کلمه‌ی عبور را داشته نیز نفوذ کند. بنابراین برای هر اکانتی که در سایت‌های مختلف دارید باید کلمه ی عبور متفاوتی نیز داشته باشید.

شما چه راهکار‌هایی را برای حفظ امنیت بیشتر در وبسایت‌های اینترنتی پیشنهاد می‌کنید؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال