چگونه رمز عبور فایل پی دی اف را برداریم!

بعضی از فایلهای پی دی اف به نحوی قفل گذاری شده‌اند که برای هربار استفاده از آن باید رمز عبور را وارد کنیم. شما می‌توانید با برداشتن رمز عبور این فایلها و ذخیره سازی آن در جایی امن کار را برای خود آسان‌تر کنید. در ادامه دو روش را برای برداشتن پسوورد فایلهای پی دی […]

بعضی از فایلهای پی دی اف به نحوی قفل گذاری شده‌اند که برای هربار استفاده از آن باید رمز عبور را وارد کنیم. شما می‌توانید با برداشتن رمز عبور این فایلها و ذخیره سازی آن در جایی امن کار را برای خود آسان‌تر کنید.

در ادامه دو روش را برای برداشتن پسوورد فایلهای پی دی اف به شما معرفی کرده‌ایم: راه حلی آسانی در سیستم‌ها عامل‌هایی که این نرم‌فزار را از قبل نصب داشته‌اند، راه حلی رسمی که نیازمند نرم افزار acrobat reader است.

البته در هردو روش فرض را براین گرفته‌ایم که شما رمز عبور فایل را می‌دانید. متاسفانه، هیچ راه حل آسانی برای برداشتن رمز عبور فایل‌هایی که نمی‌دانید وجود ندارد.

راه حل آسان: کپی کردن بگیرید

این راه حل ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد اما با این کار می‌توانید به راحتی با کپی کردن آن در فایل پی دی اف جدید رمز عبور آن را بردارید. سیستم نمونه کپی این فایل پی دی اف را ایجاد خواهد کرد و دیگر این نسخه کپی رمز عبور نخواهد داشت.

این روش فقط در صورتی عملی است که فایل پی دی اف شما محدودیت کپی و پرینت نداشته باشد. بسیاری از فایلهای پی دی اف فقط با رمز عبور محدود شده اند و هنگام باز کردن قفل آن محدودیتی در پرینت معمولی ندارند.

شما این کار راه به چند روش می‌توانید انجام دهید. اگر ازمرورگر گوگل کروم در Windows، macOs، linux یا Chrome OS استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید این کار ار از طریق مروگرتان انجام دهید. ابتدا، فایل پی دی اف را باز کرده و رمز عبور آن را وارد کنید سپس بر گزنیه “Print” از نوار ابزار پی دی اف کلیک کرده و به راحتی پی دی اف را چاپ کنید.

 

 

بروری گزینه “Change” در Destination و انتخال گزینه “Save as PDF” کلیک کنید. سپس گزینه “Save” را انتخاب کنید تا بتوانید نام و محل ذخیره فایل جدیدتان را انتخاب کنید. فایل پی دی اف جدید دارای نام جدید با همان محتوای فایل اصلی خواهد بود با این تفاوت که دیگر رمز عبوری ندارد

 

این روش بروی مرورگر کروم در هر سیستم عاملی کار می‌کند اما می توان از همین روش در دیگر نرم افزاهای کپی و پرینت پی دی اف استفاده کرد. برای مثال، ویندوز 10 دارای PDF Printer است که بدین معناست که این عمل را می‌توانید در Microsoft Edge یا PDF viewer ویندوز انجام دهید.

برای مثاب، فایل پی دی اف رمزگذاری شده ‌ای را در Microsoft Edge کنید و رمز عبور را برای دیدن فایل وارد نمایید. بروی گزینه “Print” در نوار ابزار PDF viewer را پس از باز شدن فایل کلیک کنید.

 

 

گزینه “Microsoft Print to PDF” را انتخاب کرده و بروی گزینه “Print” کلیک نمایید. با این کار پنجره‌ای باز خواهد شد که خواهید توانست نام و محل ذخیره جدیدی برا فایل پی دی اف مربوطه انتخاب نمایید.

این روش در هرنوع PDF viewer ویندوز 10 انجام شدنی است. تنها کافی است پرینتر “Microsoft Print to PDF” را انتخاب نمایید. در ورژن‌های قدیمی‌تر ویندوز، شما می‌بایست پرینتر مجازی PDF را پیش از انجام این کار بروی ویندوز نصب کنید یا از مرورگر کروم استفاده نمایید.

 

 

این روش در سیستم عامل‌های دیگر نیز عملی است. برای مثال در Mac، می‌‌توان این کار را با Preview یا هر PDF viewer دیگر و حتی با گزینه پرینت پی دی اف اصلی ویندوز انجام داد.

 

 

بروی منوی “PDF” در زیر نواز Print کلیک کرده و گزینه “Save as PDF” را انتخاب نمایید سپس نام ومحل ذخیره فایل پی دی اف جدید را وارد نمایید. این فایل پی دی اف جدید دارای محتوای پی دی اف اصلی و بدون رمز عبور است.

 

 

راه حل رسمی: استفاه از Adobe Acrobat Pro

شما می‌توانید این کار را با روشی رسمی با نرم افزار Adobe Acrobat Pro که نرم افزاری پولی و غیر رایگان است انجام دهید. این برنامه با برنامه رایگان PDF viewer   Adobe Acrobat Reader که اکثر اشخاص از آن استفاده می‌کنند تفاوت دارد. البته Adobe نسخه آزمایش چند هفته‌ای Adobe Acrobat Pro را در اخیتار کاربران نهاده است، این نرم افزار حتی در صورتی که فایل پی دی اف دارای محدودیت پرینتی باشد و نتوان آن را با دیگر نرم افزاهای ذکر شده پرینت گرفت عمل می‌کند.

فایل پی دی افی را از نرم افزار Adobe Acrobat Pro بازکرده و رمز عبور آن را وارد نمایید. برای ایکون سمت چپ پنجره کلید و بروی “Permission Details” کلیک نمایید. هم چنین می‌توانید از گزینه File > Properties و سپس بروی “Security” کلیک نمایید.

 

 

بروی “Security Method” کلیک کرده و سپس گزینه “No Security” انتخاب نموده و برای برداشتن رمز عبور بروی OK کلیک نمایید.

 

 

بروی File > Save کلیک کرده تا تغییرات ایجاد شده را ذخیره نمایید. هم چنین می‌توانید برنامه را بسته و پس از نمایان شدن پیغام ذخیره تغییرات خود را ذخیره نمایید.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال