مشکلات صفحه‌نمایش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس هنوز برطرف نشده است

براساس گفته‌های iFixit، یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های تعمیر و کالبدشکافی گوشی‌های‌هوشمند، نمایشگر آیفون 6 و 6 پلاس اپل دارای مشکلات فراوانی بوده و اپل هم به خوبی از این موضوع آگاه است اما آن را به عنوان یک مشکل قبول ندارد. کافی است سری به بخش پشتیبانی وب‌سایت شرکت اپل بزنید تا مشکلات و گلایه‌های کاربران را از […]

براساس گفته‌های iFixit، یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های تعمیر و کالبدشکافی گوشی‌های‌هوشمند، نمایشگر آیفون 6 و 6 پلاس اپل دارای مشکلات فراوانی بوده و اپل هم به خوبی از این موضوع آگاه است اما آن را به عنوان یک مشکل قبول ندارد. کافی است سری به بخش پشتیبانی وب‌سایت شرکت اپل بزنید تا مشکلات و گلایه‌های کاربران را از صفحه‌نمایش دو گوشی مورد اشاره مشاهده کنید.

به گفته‌ی iFixit، صفحه‌نمایش دو گوشی آیفون 6 و 6 پلاس شرکت اپل به مشکلی تحت عنوان ” بیماری تاچ گوشی ” برخورده‌ است و از زمان عرضه‌ی این دو گوشی، بسیاری از تعمیرکاران گوشی‌های‌هوشمند با این مشکل مواجه شد‌اند. آمارها نشان می‌دهد که در ماه بیش از 100 گوشی آیفون اپل دچار این مشکل می‌شوند و کاربران برای رفع آن به نمایندگی‌های اپل و یا تعمیرکاران معتبر مراجعه کرده‌اند. درصورت مراجعه به نمایندگی اپل و اتمام گارانتی گوشی، کارکنان این شرکت تنها یک پیشنهاد را به شما خواهند داد و آن هم خرید گوشی جدید خواهد بود. درواقع کارکنان اپل مشکل به وجود آمده توسط نمایشگر این دو گوشی را رسما تایید نمی‌کنند.

مشکل به‌وجود آمده در نمایشگر‌های این دو گوشی بدین صورت است که هاله‌ای خاکستری رنگ بر روی نمایشگر گوشی به وجود می‌آید و با فشار دادن این هاله ممکن است برای مدت زمان کوتاهی از شر آن راحت شد؛ اما پس از گذشت چند روز همین هاله با شدت بیشتری بازمی‌گردد و تاجایی پیش می‌رود که نمایشگر گوشی به هیچ‌صورتی جواب‌گوی کاربر نخواهد بود.

اکثر تعمیرکاران گوشی‌های‌هوشمند، علت به وجود آمدن این مشکل را در دو زمینه جستجو می‌کنند. احتمالا با خم شدن گوشی در جیب کاربر، مشکلی در مادربورد گوشی به وجود می‌آید که ارتباط تاچ گوشی با مادربورد را به طور کامل قطع می‌کند. یکی دیگر از تئوری‌های مطرح این است که چیپ  U2402 Meson تاچ گوشی از همان ابتدا دارای مشکل بوده و اپل از قبول کردن این مشکل، خودداری می‌کند.

معمولا دارندگان آیفون با وجود چنین مشکلی کار زیادی از دست‌شان برنمی‌آید. در واقع خرید آیفون جدید و یا جایگزین کردن مادربورد گوشی هزینه‌های بسیار بالایی دارد و در صورتی که گوشی کاربر گارانتی نداشته باشد، باید خرج بالایی را برای تعمیر گوشی خود انجام دهد. به‌هرحال تعویض چیپ‌های Touch IC که هزینه‌ی کمتری دارد شاید بتواند این مشکل را برطرف کند اما بازهم نمی‌توان گفت که با تعویض این قطعه، مشکل تاچ گوشی به طور کامل برطرف خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال