شایعه: اچ‌تی‌سی دو گوشی نکسوس جدید را در سال 2016 معرفی خواهد کرد

سال گذشته، غول دنیای اینترنت برای اولین بار از دو گوشی نکسوس جدید به صورت همزمان رونمایی کرد که تولید نکسوس 5X را به دستان ال‌جی و تولید نکسوس 6P را به شرکت چینی‌تبار هواوی سپرده بود. این سیاست جدید گوگل که به سمت معرفی دو نکسوس در یک سال آن‌هم با سایز نمایشگری در […]

سال گذشته، غول دنیای اینترنت برای اولین بار از دو گوشی نکسوس جدید به صورت همزمان رونمایی کرد که تولید نکسوس 5X را به دستان ال‌جی و تولید نکسوس 6P را به شرکت چینی‌تبار هواوی سپرده بود. این سیاست جدید گوگل که به سمت معرفی دو نکسوس در یک سال آن‌هم با سایز نمایشگری در حد اندازه‌ فبلت، احتمالاً ترند جدید این شرکت باشد که در سال 2016 نیز تکرار خواهد شد.

بر اساس یک شایعه جدید و البته تأیید نشده از کشور چین، ما در سال 2016 هم باید شاهد ورود دو نکسوس جدید به عرصه رقابت باشیم که یکی از آن‌ها دارای صفحه نمایشی 5 اینچی و دیگری دارای صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی خواهد بود. اگر این شایعه صحت داشته باشد، با یک حرکت عجیب و غریب از سوی گوگل روبرو خواهیم بود؛ چراکه گوشی‌های حال حاضر بازار سال به سال بزرگ‌تر می‌شوند و ما نمی‌بینیم آن‌ها کوچک‌تر شوند. باید توجه داشت نکسوس 5X نمایشگری 5.2 اینچی و نکسوس 6P نمایشگری 5.7 اینچی داشتند. گفتنی است پیش از آن نکسوس 6 تولید موتورولا هم از یک نمایشگر 6 اینچی بهره می‌برد که بعداً با معرفی جانشینان آن مشخص شد که گوگل به کوچک‌تر کردن نمایشگر گوشی‌ها علاقه بیشتری دارد؛ پس با این تفاسیر انجام این‌چنین کاری در سال 2016 از گوگل بعید نخواهد بود.

اما نکته جالب این شایعه جدا از سایز نمایشگر نکسوس‌های جدید، این است که گفته شده وظیفه تولید هر دوی نکسوس‌های 2016 را شرکت تایوانی‌تبار اچ‌تی‌سی که پیش از این هم سابقه تولید نکسوس را دارد، بر عهده خواهد داشت. چیزی که مسئله را جالب‌تر می‌کند بحران مالی اچ‌تی‌سی و مشکلات مختلفی است که گریبان‌گیر این شرکت است و احتمالاً از این رو قصد تولید هر دو نکسوس سال جاری را دارد که شاید دوباره به دوران اوج خود برگشته و این اقدام به فرار از این بحران کمک کرده و دوباره اچ‌تی‌سی را به کانون توجه برگرداند.

از سوی دیگر، تحلیلگری که منبع این شایعه نیز می‌باشد، معتقد است که تولید دو نکسوس جدید، کمی کوچک‌تر از آن است که بخواهند به فرار اچ‌تی‌سی از مشکلات کمک کنند؛ چراکه پیش از این در سال 2014، تولید تبلت نکسوس 9 هم آنچنان که این شرکت انتظار داشت، نتوانست خوش بدرخشد و تایوانی‌ها را امیدوار کند.

ظاهراً شرکت چینی‌تبار هواوی هم که سال گذشته اولین تجربه همکاری در تولید نکسوس را با گوگل تجربه کرده است، دوباره تلاش می‌کند تا در تولید نکسوس‌های امسال هم دستی بر آب داشته باشد که البته ممکن است در پایان هم گوی را به اچ‌تی‌سی ببازد.

شایان ذکر است، از آنجایی که این گزارش تنها از سوی یک شخص مطرح شده، آن‌چنان قابل استناد نیست و باور آن در هاله‌ای از ابهام است. اگر شواهد و مدارکی دال بر صحت این شایعه باشد، انتظار می‌رود که در آینده هم دوباره این خبر نقل محافل خبری شود، پس باید همه چیز را به آینده موکول کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال