مشخصات فنی یک تبلت 8 اینچی جدید از لنوو توسط TENNA فاش شد

همان طور که احتمالا می‌دانید هم اینک دنیای تبلت‌ها رو به افول بوده و این به آن معنا است که اندک شرکت‌هایی در حال ساخت و توسعه این گونه از دستگاه‌ها می‌باشند. از طرفی به منظور موفقیت در این بازار، دستگاه‌های جدید حتما می‌بایست حداقل یک ویژگی کلیدی به همراه داشته باشند. به طور قطع […]

همان طور که احتمالا می‌دانید هم اینک دنیای تبلت‌ها رو به افول بوده و این به آن معنا است که اندک شرکت‌هایی در حال ساخت و توسعه این گونه از دستگاه‌ها می‌باشند. از طرفی به منظور موفقیت در این بازار، دستگاه‌های جدید حتما می‌بایست حداقل یک ویژگی کلیدی به همراه داشته باشند. به طور قطع تبلت‌هایی به ابعاد نمایشگر کوچکتر از 8 اینچ رقابت جدی و سختی را با گوشی‌هایی با ابعاد بزرگ مانند فبلت‌ها خواهند داشت. در این زمینه رقابت بسیار تنگاتنگی رخ خواهد داد: آیپد مینی شرکت اپل و گلکسی تب اس 2 سامسونگ در این حوزه بسیار پیشرفته و حرفه‌ای بوده و بیشتر نگاه‌ها در بازار فروش تبلت به این دو دستگاه است. این به آن معنا است که بیشتر شرکت‌ها در این زمینه در حال تولید تبلت‌های میان‌رده یا پایین‌رده هستند و قصد دارند در عرصه‌ای دیگر به افزایش سود خود بیندیشند. تبلت‌هایی همچون SHIELD K1 انویدیا با قیمت 200 دلار که دارای نمایشگر فول اچ‌دی و چیپ چهار هسته‌ای Tegra K1 انویدیا است، یکی از موارد قابل اشاره در این دسته به شمار می‌آید.

البته این موضوع پایان داستان نبوده و در این حوزه به احتمال بسیار زیاد در آینده نزدیک شاهد معرفی یک تبلت 8 اینچی از سوی شرکت لنوو نیز خواهیم بود. براساس اطلاعات فاش شده از سوی منبع رگولاتوری چینی تِنا، این تبلت نیز قرار است به یک نمایشگر با دقت فول اچ دی مجهز باشد. این تبلت در دو نسخه متفاوت به بازارهای فروش عرضه خواهد شد. این مدل‌ها TB-8703N و TB-8703F نام خواهند داشت. هر دو نسخه از چیپی هشت هسته‌ای با فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز از نوع 64 بیتی با نام اسنپدراگون 625 کوالکام مجهز خواهند بود. این دو مدل در حالت‌هایی با میزان حافظه رم دو و سه گیگابایتی و همچنین به ترتیب با میزان حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی به بازارهای فروش عرضه خواهند شد. هر دو مدل از نسخه 6.0.1 سیستم عامل اندروید موسوم به مارشملو بهره‌مند خواهند بود. در درون بدنه این تبلت که 8.7 میلی‌متری ضخامت خواهد داشت، یک باتری با ظرفیت 4,250 میلی‌آمپر ساعت جای خواهد گرفت. از طرفی این محصول 334 گرم وزن خواهد داشت. این سنگینی در مقایسه با دیگر تبلت‌های 8 اینچی موجود در بازار که به تازگی تولید شده‌اند بسیار معمولی و استاندارد به حساب خواهد آمد. دوربین اصلی این تبلت در کنار خود دارای یک عدد فلاش LED است و در بخش جلویی نیز شاهد حضور یک دوربین سلفی هستیم. براساس خبرهای منتشر شده احتمال می‌دهیم نسخه TB-8703N به قابلیت ارتباطی LTE نیز مجهز باشد.

اما در این بخش سوالی مطرح می‌شود و آن هم این است که آیا شرکت لنوو برای افزایش و بهینه‌سازی بخش نرم‌افزاری این تبلت نیز کاری انجام داده است یا نه؟ این مورد به این موضوع بستگی دارد که این شرکت قصد داشته باشد چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی را به این دستگاه جدید اضافه نماید. برای مثال ممکن است شر کت لنوو یک تبلت کاملا معمولی را به بازارهای فروش معرفی کند حال آن که قیمت این تبلت فوق العاده پایین و مقرون به صرفه باشد. متاسفانه هنوز اطلاعات دقیق و مشخصی در این رابطه به بیرون درز نکرده است و در حقیقت این شرکت می‌تواند از راه‌هایی همچون افزایش و بهیود قابلیت‌ها یا کاهش قیمت نهایی به افزایش فروش این تبلت در آینده کمک بسزایی نماید. در هر صورت زمانی که اطلاعات جدیدی در این زمینه فاش شد حتما شما را نیز از آن باخبر خواهیم کرد. این که آیا این تبلت جدید قرار است عضوی جدید از خانواده سری اس تبلت‌های شرکت لنوو باشد یا اینکه جایگزینی برای تبلت سری تب 3 هشت اینچی آن.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال