اگر از نرم‌افزار QuickTime در کامپیوتر استفاده می‌کنید، همین حالا آن را حذف کنید!

به نظر می‌رسد حالا یک نرم‌افزار دیگر به جمع ویندوز XP و Java 6 پیوسته‌اند که می‌تواند امنیت کاربران را به خطر بیندازد. به تازگی مرکز امنیتی Trend Micro و دپارتمان امنیتی آمریکا به تمامی کاربران ویندوز اعلام کرده‌اند که هر چه سریع‌تر نرم‌افزار QuickTime را از سیستم خود حذف نمایند. انتشار این خبر دو دلیل اصلی […]

به نظر می‌رسد حالا یک نرم‌افزار دیگر به جمع ویندوز XP و Java 6 پیوسته‌اند که می‌تواند امنیت کاربران را به خطر بیندازد. به تازگی مرکز امنیتی Trend Micro و دپارتمان امنیتی آمریکا به تمامی کاربران ویندوز اعلام کرده‌اند که هر چه سریع‌تر نرم‌افزار QuickTime را از سیستم خود حذف نمایند.

انتشار این خبر دو دلیل اصلی داشته؛ اول اینکه شرکت اپل، خالق نرم‌افزار QuickTime، به Trend Micro اعلام نموده که دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای این نرم‌افزار عرضه نخواهد نمود. اما دیلی دوم که اهمیت بسیار بالاتری دارد، این است که هم‌اکنون شکاف‌های امنیتی فوق‌العاده خطرناکی در نرم‌افزار QuickTime پیدا شده‌اند که اپل آنها را برطرف ننموده و این شکاف‌های امنیتی می‌توانند برای کاربران نیز فوق‌العاده خطرناک باشند.

البته مدیران اپل برای پاسخ دادن به این موضوع در دسترس نبوده‌اند اما اگر به صفحه‌ی دانلود این نرم‌افزار مراجعه کنید، با اینکه نرم‌افزار QuickTime از ماه ژانویه تا کنون به‌روزرسانی نشده، اما به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

البته هنوز Trend Micro مشخص نکرده که چه تعدادی از کاربران قربانی این شکاف امنیتی بود‌اند، اما آنها اصرار دارند که هر چه زودتر این نرم‌افزار از سیستم کاربران پاک شود چرا که از این پس، امکان مورد حمله قرار گرفتن کاربران توسط هکرها بسیار زیاد خواهد بود. همچنین بخش اطلاع‌رسانی این شرکت نیز اطلاعات فنی در مورد این شکاف امنیتی را منتشر و از خطرات آن سخن گفته است. البته شاید با خود بگویید که انجام این کار چندان صحیح نیست و زمانی که هنوز این نرم‌افزار به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار دارد، نباید چنین اخباری را منتشر نمود. اما زمانی که خود سازندگان نرم‌افزار خویش را “منسوخ‌شده” می‌نامند و نمی‌خواهند از آن پشتیبانی کنند، باید چنین اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

اگر شما از کاربران قدیمی iTunes هستید و از نرم‌افزار QuickTime استفاده می‌کنید، برای پاک کردن نرم‌افزار ابتدا باید وارد Control Panel شده و از بخش Category، وارد Programs و سپس Uninstall a program شوید. در این بخش لیست نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سیستم شما نمایش داده می‌شود که با پیدا کردن QuickTime در این قسمت، باید آن را به صورت کامل از سیستم خود حذف کنید در از حملات احتمالی هکرها در امان باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال