رونمایی از اولین کشتی حمل بار برقی خودران جهان

احتمالا در آینده شاهد استفاده از الکتریسیته برای تامین انرژی و وسایل حمل و نقل خواهیم بود. از خودروها گرفته تا هواپیماها و کشتی ها. به جای سوخت از انرژی الکتریسیته استفاده خواهند کرد. از این رو نخستین کشتی باری که تمام انرژی خود را از الکتریسیته می گیرد برای اولین بار به آب انداخته […]

احتمالا در آینده شاهد استفاده از الکتریسیته برای تامین انرژی و وسایل حمل و نقل خواهیم بود. از خودروها گرفته تا هواپیماها و کشتی ها. به جای سوخت از انرژی الکتریسیته استفاده خواهند کرد. از این رو نخستین کشتی باری که تمام انرژی خود را از الکتریسیته می گیرد برای اولین بار به آب انداخته شد. این کشتی به نام Yara Birkeland برای اولین بار توانست مسیر کوتاهی در پایتخت نروژ و شهر اسلو را طی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طرح اولیه کشتی باری برقی Yara Birkeland برای اولین بار توسط شرکت تولید مواد شیمیایی YARA و شرکت فناوری دریایی Kongsberg راه اندازی شد. هدف از ساخت آن نیز راه اندازی اولین کشتی باری تمام برقی و خودران برای حمل مواد شیمیایی و کود مربوط به کارخانه YARA به اطراف بوده است. استفاده از این کشتی می‌تواند به طور چشمگیری NOx و CO2 را به دلیل عدم استفاده از کامیون های دیزلی کاهش دهد.

طول این کشتی ۸۰ متر و در آن یک باتری ۶.۸ مگاوات ساعتی استفاده شده است. با استفاده از این انرژی سرعت این کشتی به ۲۸ کیلومتر بر ساعت می رسد و می تواند حدود 3.200 تن بار را نیز جابجا کند. در این کشتی از ذخایر آمونیاک برای تولید کود و به عنوان منبع سوخت بدون کربن در کشتی استفاده شده است.پیش از این نیز بسیاری از شرکت‌ها تلاش کرده بودند تا از آمونیاک به عنوان جایگزین دیزل در حمل و نقل استفاده کنند. اما تولید و نحوه استفاده از آمونیاک برای سوخت چندان آسان نیست.

برای اولین بار کشتی باری تمام برقی خودران توانست فاصله دو شهر هورتن تا اسلو به مسافت ۷۰ کیلومتر را به طور آزمایشی طی کند. مدیرعامل یارا اعلام کرد با استفاده از این کشتی سالانه تولید هزار تن CO2 کاهش خواهد یافت. همچنین استفاده از آن جایگزین 40 هزار سفر کامیون دیزلی است. آغاز فعالیت رسمی این کشتی از سال ۲۰۲۲ خواهد بود و پس از طی دوره آزمایشی دو ساله میتواند تاییدیه وسیله نقلیه خودران را دریافت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال