اقدام دولت آمریکا در استفاده از داده‌ها برای ردیابی مهاجران غیرقانونی

وزارت امنیت داخلی آمریکا از داده های مکانی بازی ها برای ردیابی مهاجران استفاده خواهد کرد. با خرید داده های مکانی موبایل اطلاعات جغرافیایی کاربران قابل تشخیص خواهد بود. این اطلاعات جغرافیایی که توسط شرکت های تحلیلی برای موسسات تبلیغاتی تهیه میشود، میتواند موقعیت مکانی کاربر را ردیابی کند. در واقع کاربران در هنگام نصب […]

وزارت امنیت داخلی آمریکا از داده های مکانی بازی ها برای ردیابی مهاجران استفاده خواهد کرد. با خرید داده های مکانی موبایل اطلاعات جغرافیایی کاربران قابل تشخیص خواهد بود. این اطلاعات جغرافیایی که توسط شرکت های تحلیلی برای موسسات تبلیغاتی تهیه میشود، میتواند موقعیت مکانی کاربر را ردیابی کند. در واقع کاربران در هنگام نصب برخی از برنامه ها  با به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود موافقت کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، اکنون دولت امریکا از این داده های مکانی برای دستگیری مهاجران غیرقانونی در نزدیکی مرز مکزیک استفاده خواهد کرد. دو سال پیش یک شرکت فروش داده به نام Venntel اطلاعات کاربران را در ازای 190 هزار دلار فروخته بود. این اطلاعات از چندین شرکت بازاریابی دیگر تهیه شده بود. وطارت امنیت آمریکا اعلام کرد که اطلاعات هویتی افراد در این داده ها نامشخص است .

این داده ها که به ظاهر بی اهمیت هستند در واقع می تواند به خطرناکترین نحو ممکن استفاده شود. در سال   2017 دادگاه عالی در آمریکا استفاده سازمان های دولتی از داده های کاربران را مشروط به دریافت مجوز دانسته بود. اما داده های خریداری شده توسط وزارت امنیت بصورت تجاری عرضه و تهیه شده است و حالا دولت برای تهیه این داده ها به روش غیرقانونی زیر سوال است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال