استفاده از کلم و ترکیبات آن برای ترمیم پوست آسیب دیده

محققان از کرم بروکلی و گیاهان هم خانواده آن برای ترمیم پوست آسیب دیده استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با مشاهده نحوه ترمیم پوست دریافتند ترکیبات موجود در کلم بروکلی یا بروکسل می تواند کمک کند تا عمل خود ترمیمی پوست با سرعت بیشتری انجام گیرد. دانشمندان دانشگاه منچستر […]

محققان از کرم بروکلی و گیاهان هم خانواده آن برای ترمیم پوست آسیب دیده استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با مشاهده نحوه ترمیم پوست دریافتند ترکیبات موجود در کلم بروکلی یا بروکسل می تواند کمک کند تا عمل خود ترمیمی پوست با سرعت بیشتری انجام گیرد.

دانشمندان دانشگاه منچستر طی تحقیقاتی بر روی DNA متوجه شدند بخشی از آن وظیفه فرایند تقسیم سلولی و بهبود زخم ها را بر عهده دارد. از طرفی ترکیباتی مانند سولفورافان در کلم بروکلی باعث فعال تر شدن و افزایش سرعت این فرآیند خواهد شد.

یکی از دانشمندان این مطالعه می گوید: در بعضی موارد ترمیم پوست به طور موثر انجام نمی گیرد. اما در تحقیقات مشخص شده مکانیزم درون زایی طی فرایند های مربوط به خود بدن و تقسیم سلول ها انجام می گیرد. ما هم اکنون به دنبال مطالعه بیشتر برای دریافت اطلاعات در مورد روند کار در مکانیسم های مشابه سایر اندام ها هستیم.

در این تحقیق علاوه بر آسیب پذیری های پوست، داخلی ترین لایه پوست یعنی کراتینوسیت‌های پایه نیز بررسی شدند. به عنوان مثال سرطان پوست حاصل تقسیم بیش از حد سلولی در لایه‌های پایه است. اما فعال شدن این مکانیزم برای لایه های نزدیک به سطح پوست باعث خنثی شدن سرطان خواهد شد. این تحقیق در نهایت می‌تواند به بهبود تقسیم سلولی در اندامها با مکانیسم درونی بیانجامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال