احتمالا ‌به‌زودی شاهد ادغام برندهای فوجیتسو، وایو و توشیبا باشیم؛ شاید در فروردین‌ماه

به خاطر افزایش تولید و فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، چندین سال است که وضعیت بازار کامپیوترها روز به روز بدتر از قبل می‌شود و همین موضوع باعث شده تا سه شرکت بزرگ وایو (VAIO)، توشیبا و فوجیتسو با یکدیگر اذعام گردند تا فروش کامپیوترها و بازار این صعنت را بتوانند نجات دهند. اینطور که […]

به خاطر افزایش تولید و فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، چندین سال است که وضعیت بازار کامپیوترها روز به روز بدتر از قبل می‌شود و همین موضوع باعث شده تا سه شرکت بزرگ وایو (VAIO)، توشیبا و فوجیتسو با یکدیگر اذعام گردند تا فروش کامپیوترها و بازار این صعنت را بتوانند نجات دهند. اینطور که اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد، این ادغام احتمالا تا اواسط فروردین‌ماه انجام خواهد شد.

آقای Hidemi Moue، مدیرعامل شرکت Japan Industrial Partners این زمان را مشخص کرده و شرکت‌هایی که قرار است با یکدیگر ادغام گردند هنوز اطلاعاتی رسمی را در این زمینه منتشر نکرده‌اند. طبق صحبت‌های آقای Moue، شرکت وایو پس از جدا شدن و وضیعیت که فعلا دارد، بیشترین سود را از این ادغام خواهد برد و شکی نیست که مدیران این شرکت بخواهند این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن بیفتد. اما در مورد شرکت‌های فوجیتسو و توشیبا، مدیران این شرکت‌ها فعلا سکوت کرده‌اند و حتی اطلاعاتی در مورد توشیبا و پایان یافتن احتمالی فعالیت این شرکت در زمینه‌ی کامپیوترها نیز منتشر شده که بسیار عجیب است.

اما در مورد بازار کامپیوترها و ترکیب شدن این شرکت‌ها با یکدیگر، باید بگوییم که حتی اگر صحبت‌های Moue درست باشد و چنین اتفاقی نیز رخ دهد، تلاش این سه شرکت با یکدیگر برای تغییر دادن و بهبود بخشیدن وضع صنعت کامپیوتر نمی‌تواند چندان نتیجه داشته باشد چرا که این سه شرکت می‌خواهند تمرکز اصلی خود را بر روی بازار کامپیوتر کشور ژاپن قرار دهند و اگر در آینده شاهد تکان خوردن اساسی این صنعت باشیم، این اتفاق تنها در ژاپن خواهد افتاد. ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید بهتر است یک اول یک خانه آباد گردد و بعد به سراغ خانه‌های دیگر رفت. بر اساس همین موضوع، بسیاری از تحلیل‌گران معقتد هستند که ترکیب شدن این سه شرکت با یکدیگر نه تنها تاثیری بر بازار کامپیوتر جهانی نخواهد گذاشت، بلکه بازار کشور ژاپن نیز تغییر چندان خاصی را به خود نخواهد دید.

حال تصور کنید که این شرکت‌ها با یکدیگر نیز ترکیب شوند، با این وجود باز هم سهمی که آنها از بازار کامپیوتر کشور ژاپن به دست خواهند آورد آنها را در رتبه‌ی سوم تولیدکنندگان کامپیوترها قرار خواهد داد چرا که هم‌اکنون رتبه‌ی اول (در ژاپن و حتی در بازار جهانی) در اختیار لنوو بوده و پس از آن نیز شرکت NEC، با داشتن سهم 30 درصدی از بازار در سه ماهه‌ی چهارم سال 2015، رتبه‌ی دوم را در اختیار دارد. همینطور در بازار جهانی، تنها فوجیتسو، وایو و تشویبا نیستند که می‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند، بلکه شرکت‌های لنوو، اچ‌پی و دِل نیز نقش پر رنگی در بازار جهانی کامپیوترها دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال