سرانجام خالقان سیری، دستیار صوتی Viv را معرفی کردند

در روزهای گذشته به استحضار شما رساندیم همان تیمی که دستیار صوتی محصولات اپل یعنی سیری را ساخته‎اند به دنبال ساخت یک دستیار مجازی هوشمند جدید به اسم Viv هستند. Viv در ساده‎ترین تعریف خود یک دستیار صوتی است که گفتار و فرمان‎های صوتی پیچیده را درک می‎کند ولی سطح قابلیت‎های آن به دنبال یکپارچه و ادغام […]

در روزهای گذشته به استحضار شما رساندیم همان تیمی که دستیار صوتی محصولات اپل یعنی سیری را ساخته‎اند به دنبال ساخت یک دستیار مجازی هوشمند جدید به اسم Viv هستند. Viv در ساده‎ترین تعریف خود یک دستیار صوتی است که گفتار و فرمان‎های صوتی پیچیده را درک می‎کند ولی سطح قابلیت‎های آن به دنبال یکپارچه و ادغام شدن با اپلیکیشن‎های شخص ثالث بسیار توسعه می‎یابد.

این تیم امروز از نسخه‎ی اولیه‎ و دموی این دستیار صوتی، که بسیار قدرتمند هم به نظر می‎آید، رونمایی کرد. Viv حتی در سطح تنظیمات کنترل‎شده‎ی خود می‎تواند درخواست‎های پیچیده را درک کند و گزینه‎های جالبی در رابطه با اپلیکیشن‎های شخص ثالث در اختیار بگذارد. درست نظیر تمامی دستیارهای صوتی دیگر، شما می‎توانید از آن سوالاتی در رابطه با هوا بپرسید ولی این نسخه‎ی آزمایشی قدرت خود را در فهم زبان در رابطه با سوالاتی نشان داد که احتمال پرسیدن آن‎ها خیلی کم است نظیر “آیا سه روز قبل در سیاتل باران بارید؟” و یا ” آیا هوا پس فردا در منطقه‎ی پل دروازه‎ طلایی از 70 درجه‎ی سانتی‎گراد گرم‎تر خواهد بود؟”. درک این چنین سوالاتی به خودی خود چشم‎گیر است، ولی یکپارچگی با اپلیکیشن‎های شخص ثالث چیزی است که برگ برنده‎ی Viv به شمار می‎رود.

Viv با استفاده از اپلیکیشن رایگان Venmo قادر به ارسال پول به اشخاص، سفارش گل از طریق اپلیکیشن Pro Flowers، پیدا کردن اطلاعات مورد نظر در نتایج جستجو و رزرو هتل‎ها است. این نسخه‎ی دمو و آزمایشی با نصب بر روی آیفون به نمایش گذاشته شده ولی هنوز مشخص نیست که آیا این اپلیکیشن برای دستگاه‎های اندرویدی هم عرضه خواهد شد یا خیر، با آنکه احتمال آن به نظر وجود دارد.

Viv از بسیاری جهات مشابه با ربات‎های گفتگوی مایکروسافت یا فیس‌بوک بوده ولی قادر است فرمان‌های صوتی را درک کند. از سوی دیگر می‎توان آن را با نسخه‎ی موبایل دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا مقایسه کرد. به هر حال، تکنولوژی جالبی بوده که در آینده می‎تواند بسیار مفید باشد. متاسفانه، هنوز زمان عرضه‎ی نسخه‎ی نهایی این اپلیکیشن مشخص نیست. در حال حاضر، این تیم بیشتر قصد جلب‎کردن توسعه‎دهندگان را برای بالا بردن سطح قابلیت‎های آن دارد. در نهایت باید اشاره کنیم که خیلی از افراد بی‎صبرانه منتظر ورود Viv و نحوه‎ی واکنش سیری و Google Now و دیگر دستیارهای صوتی هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال