رسوایی فولکس‌واگن در تولید گازهای گلخانه‌ای، حالا به خودروهای گازوئیلی نیز رسیده است!

احتمالا اخباری که به تازگی در مورد خودروهای شرکت فولکس‌واگن و گازهای گلخانه‌ای که برخی از ساخته‌های این شرکت تولید می‌کنند را شنیده باشید. پیش از این نمی‌توانستیم در مورد این اطلاعات که منتشر می‌شود، مطمئن باشیم. اما حالا اخباری رسمی از سوی خود شرکت فولکس‌واگن منتشر و اعلام شده که تعداد زیادی از خودروهای […]

احتمالا اخباری که به تازگی در مورد خودروهای شرکت فولکس‌واگن و گازهای گلخانه‌ای که برخی از ساخته‌های این شرکت تولید می‌کنند را شنیده باشید. پیش از این نمی‌توانستیم در مورد این اطلاعات که منتشر می‌شود، مطمئن باشیم. اما حالا اخباری رسمی از سوی خود شرکت فولکس‌واگن منتشر و اعلام شده که تعداد زیادی از خودروهای گازوئیلی این شرکت نیز مشکلات تولید و انتشار بیش از حد گازهای گلخانه‌ای همچون کربن دی‌اکسید را دارند. مشکلی که سبب نگرانی بسیاری از افراد شده، این است که تعداد این خودروها کم نبوده و در حدود 800,000 خودرو، بیش از حد مجاز، این نوع گازها را تولید می‌کنند.

این موضوع که روز سه‌شنبه خبر آن منتشر شده، به دنبال انتشار اخباری در مورد تولید بیش از حد گاز گلخانه‌ای نیتروژن اکسید توسط خودروهای این شرکت، تیتر شماره یک خبرگزاری‌ها قرار گرفته و موتورهای دیزلی شرکت فولکس‌واگن را زیر سوال می‌برد. این موضوع تا حدی جدی شده که حتی آژانس محافظت از محیط زیست آمریکا (EPA) نیز به آن اعتراض کرده است. مدیران فولکس‌واگن نیز خسارات تحمیلی که در آینده متوجه آنها خواهد شد را تا 2 میلیارد دلار تخمین زده‌اند و این در حالیست که پیشتر نیز خسارتی 7.4 میلیارد دلاری به خاطر همین موضوع به آنها تحمیل شده بود.

البته این تمام موضوع نیست و آژانس EPA، اطلاعاتی بسیار جالب و البته نگران‌کننده را در مورد موتورهای دیزلی و 3 لیتری خودروهای دیگری همچون Audi Q5، Q7، A6، A8 و Porsche Cayenne را منتشر کرده که نشان می‌دهد این خودروها نیز چیزی در حدود 9 بار بیشتر از حد مجاز، گاز نیتروژن اکسید تولید می‌نماید. در مورد این خودروها، آژانس‌های حفاظت‌ از محیط زیست اروپا نیز وارد عمل شده و به همراه EPA، تحقیقات خود را در مورد سازندگان، آغاز کرده است.

شرکت فولکس‌واگن نیز برای برطرف کردن این مشکل، تحقیقات خود را از بخش‌های درونی آغاز کرده که نتیجه‌ی آن، انتشار این اطلاعات بوده‌اند. مدیر ارشد اجرایی شرکت، آقای Matthias Müller در مورد این موضوع اذعان داشته که تحقیق در مورد مشکلات خودروهای شرکت، می‌تواند بسیار دردآور و ناراحت‌کننده باشد اما ما برای پاسخ‌گویی به دولت و مردم، باید این کار را انجام دهیم تا بتوانیم مشکل را پیدا کنیم. البته باید اشاره‌ای نیز داشته باشیم که آقای Muller، صحبت‌های اخیر آژانس آمریکایی EPA را رد و اعلام کرده که فولکس‌واگن، در مورد این موضوع اطلاعی نداشته است.

از سوی دیگر، تحلیل‌گران نظر مثبتی در مورد صحبت‌های مدیران این شرکت نداشته و حتی آینده‌ی خوبی را پیش روی فولکس‌واگن نمی‌بینند. همزمان این موضوعات، سفارشات این شرکت و ارزش سهام فولکس‌واگن در بورس نیز کاهش پیدا کرده است. به هر حال باید منتظر ماند و دید که چه بر سر این شرکت آلمانی خواهد آمد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال