چه راز مگویی در اخراج سم آلتمن از OpenAI وجود داشته است؟

برخی از گزارش‌ها در مورد ساخت یک هوش مصنوعی تهدید کننده بشریت در شرکت OpenAIخبر داده‌اند که ممکن است دلیل اصلی برکناری سم آلتمن از این شرکت باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی منتقدان معتقدند دلیل اصلی برکناری آلتمن پیشرفت بزرگ و مخفی شرکت OpenAI در زمینه هوش مصنوعی بوده است. […]

برخی از گزارش‌ها در مورد ساخت یک هوش مصنوعی تهدید کننده بشریت در شرکت OpenAIخبر داده‌اند که ممکن است دلیل اصلی برکناری سم آلتمن از این شرکت باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی منتقدان معتقدند دلیل اصلی برکناری آلتمن پیشرفت بزرگ و مخفی شرکت OpenAI در زمینه هوش مصنوعی بوده است. در این گزارش‌ها به نامه چند کارمند این شرکت اشاره شده که به هیئت مدیره ارسال و در آن در مورد نگرانی‌های مربوط به پیشرفت فنی این حوزه و تهدید بشر مطالبی عنوان شده بود.

یک منبع آگاه در این مورد می‌گوید پیشرفت مذکور توسط دانشمند ارشد به نام ایلا سوتسکور انجام شد که در آن امکان ایجاد مدل‌های هوش مصنوعی بسیار قوی نیز وجود دارد. البته این نامه هرگز در رسانه‌های خبری منتشر نشده است. این افراد در نامه خود به تدابیر ناکافی برای تجاری ساختن مدل‌های پیشرفته اشاره کردند.

در گزارش دیگری برخی افراد آگاه به رویترز اعلام کردند پیشرفت مخفی هوش مصنوعی در این شرکت با نام کیو استار باعث اخراج آلتمن شده است. بوش پیشرفته جدید که اخیراً توسعه یافته با استفاده از منابع محاسباتی گسترده می‌تواند مسائل ریاضی خاص را به راحتی حل کند.

اگرچه توسعه مدل هوش مصنوعی برای حل مسائل ریاضی سطح پایه هیجان انگیز نخواهد بود اما به اعتقاد دانشمندان این مرحله نخستین از هوش مصنوعی عمومی محسوب می‌شود. این هوش مصنوعی یا همان اصطلاح هوش ماشینی قادر به انجام تمامی افکار انسان با موفقیت است. در حال حاضر هوش مصنوعی تنها به عنوان یک دستگاه تولید واژه مورد استفاده قرار می‌گیرد اما همانطور که می‌دانید حل مسائل ریاضی به داشتن سطحی از استدلال همانند هوش انسان نیاز دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال