تست سقوط Moto Z Force موتورولا در مقابل گلکسی S7 اکتیو سامسونگ

در این بخش قصد داریم مقاومت بدنه و نمایشگر گوشی‌های موتو زد فورس موتورولا و گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ را در تست سقوط با یکدیگر مقایسه کنیم. شاید این مقایسه در ابتدای کار کمی عجیب به نظر برسد اما بهتر است بدانید که هر دو این گوشی‌ها دارای سطحی از مقاومت در برابر ضربه هستند. […]

در این بخش قصد داریم مقاومت بدنه و نمایشگر گوشی‌های موتو زد فورس موتورولا و گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ را در تست سقوط با یکدیگر مقایسه کنیم. شاید این مقایسه در ابتدای کار کمی عجیب به نظر برسد اما بهتر است بدانید که هر دو این گوشی‌ها دارای سطحی از مقاومت در برابر ضربه هستند. موتو زد فورس دارای نمایشگر نشکن بوده و از طرفی گلکسی اس 7 اکتیو نیز یک گوشی با طراحی بسیار مقاوم و مستحکم دارای مجوز نظامی است که می‌تواند از سقوط تا ارتفاع 1.5 متری جان سالم به در ببرد.

همان طور که در این ویدئو مشاهده می‌کنید اولین تست سقوط از ارتفاع یک متری بر روی بخش پشتی دو دستگاه انجام شد. با این که پیش بینی می‌کردیم گلکسی اس 7 اکیتو در این بخش عملکرد بهتری داشته باشد اما کمترین آسیب به گوشی موتو زد فورس و بخش خلفی آن رسید. نماینده موتورولا به لطف وجود سوکت مربوط به موتو مودها و ماژول‌های خود توانست به خوبی از این بخش با موفقیت و سربلندی بیرون آید.

اما مرحله دوم مربوط به سقوط گوشی‌های هوشمند از بخش تحتانی خود از ارتفاع یک متری می‌شد. در این بخش گوشی گلکسی اس 7 اکیتو به لطف در اختیار داشتن پلاستیک فشرده و بسیار مستحکم در این بخش توانست صدمه کمتری ببیند. اما بخش فلزی پایینی موتو زد فورس کمی در این مرحله آسیب و خراش دید. اگر به ویدئو مربوطه در این بخش توجه کرده باشید می‌توانید صدای گوشی‌ها را زمانی که به سطح صاف برخورد می‌کنند را بشنوید. شاید در ابتدا با شنیدن آن فکر کنید که این دو گوشی خیلی آسیب دیده باشند اما با برداشتن گوشی‌ها از جای خود متوجه خواهید شد که اشتباه می‌کردید.

مرحله سوم این تست مربوط به سقوط گوشی‌ها از همان ارتفاع از کناره‌های خود بود که در این بخش نیز موتو زد فورس به میزان نسبتا بیشتری از گلکسی اس 7 اکتیو بر روی بدنه خود خراش و آسیب مشاهده کرد.

در نهایت به بخش ترسناک این تست وارد شدیم. سقوط بر روی نمایشگر!‌ گوشی هوشمند موتو زد فورس موتورولا به دلیل در اختیار داشتن نمایشگر نشکن از شانس بسیار زیادی در این بخش بهره‌ می‌برد. اما نمایشگر گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اکتیو سامسونگ تنها از لایه محافظتی گوریلا گلس 4 بهره‌مند بود. در نهایت هر دو دستگاه بدون این که آسیبی به نمایشگر آنها برسد، تست مربوطه را خاتمه دادند.

تا به این جای کار هیچ کدام از دو گوشی آسیب جدی ندیده و بجز چند خراش جزئی باز هم در حال سرویس‌دهی بوده و کاملا از نظر سخت‌افزاری سالم هستند. در نتیجه مجبور شدیم آخرین و البته سنگین‌ترین تست را بر روی دو گوشی اعمال نماییم تا ببینیم کدامیک می‌تواند بیشتر در برابر سقوط از ارتفاع مقاومت نماید. در این بخش هر دو گوشی را به صورت مداوم از همان ارتفاع بر روی نمایشگر پرت خواهیم کرد تا زمانی که دیگر نمایشگر گوشی روشن نشده و دستگاه غیر فعال گردد. در طی این تست گلکسی اس 7 اکتیو 50 بار توانست تست سقوط بر روی صفحه نمایش را با موفقیت طی نماید و در نهایت بدون شکستن نمایشگر گوشی، تنها تعدادی خراش بر روی آن مشاهده کردیم. اما ‌آیا موتو زد فورس موتورولا توانست 50 بار تحت این تست دوام آورد؟ در غیر این صورت گلکسی اس 7 اکتیو پیروز میدان خواهد بود.

به جای این که نتیجه نهایی را فاش کنیم بهتر است شخصا به ویدئو مربوطه مراجعه کرده و ببینید کدامیک از گوشی‌های مد نظرمان در این تست برنده از میدان رقابت بیرون می‌آیند.

[aparat]http://www.aparat.com/v/ias2y[/aparat]

در نهایت اگر تمایل به تماشای این ویدئو نداشته یا شرایط مناسب برای شروع مشاهده این کلیپ را ندارید بهتر است بدانید که نمایشگر موتو زد فورس موتورولا در مرحله ششم غیر فعال و خاموش شد. البته با این حال آسیبی به آن وارد نشد!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال