اتحادیه وای فای از عرضه استاندارد نهایی وای فای ۷ در سال ۲۰۲۴ خبر داد

اتحادیه وای فای قصد دارد نسخه نهایی استاندارد وای فای ۷ را در فصل اول ۲۰۲۴ عرضه کند. در حال حاضر سخت‌افزارهای دارای قابلیت پشتیبانی از وای فای ۷ در بازار وجود دارند اما همگی آنها بر مبنای پیش نویس این فناوری ساخته شده‌اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه این استاندارد قصد […]

اتحادیه وای فای قصد دارد نسخه نهایی استاندارد وای فای ۷ را در فصل اول ۲۰۲۴ عرضه کند. در حال حاضر سخت‌افزارهای دارای قابلیت پشتیبانی از وای فای ۷ در بازار وجود دارند اما همگی آنها بر مبنای پیش نویس این فناوری ساخته شده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه این استاندارد قصد دارد نسخه نهایی آن را در سال آینده میلادی عرضه کند. بدین ترتیب یک زمان‌بندی در مورد عرضه محصولات با قابلیت پشتیبانی از وای فای ۷ در دسترس قرار خواهد گرفت. طبق اعلام اتحادیه وای فای استاندارد نهایی وای فای ۷ در فصل نخست ۲۰۲۴ منتشر شده و به وسیله آن امکان دسترسی به سرعت‌های چند گیگابیتی و بهینه سازی‌های مربوط به وای فای ۶ نیز انجام خواهد شد.

در سال گذشته دو شرکت اینتل و برودکام وای فای ۷ را با سرعت حداکثر ۵ گیگابیت بر ثانیه ارائه کردند. این در حالی است که سرعت وای فای ۶ حدود ۱.۷ گیگابیت بوده و این افزایش سرعت یک پیشرفت بزرگ در این فناوری محسوب می‌شود. وای فای ۷ به راحتی می‌تواند بین فرکانس‌های 2.4، 5 و 6 گیگاهرتزی جابجا شود.

با استفاده از وای فای ۷ می‌توان به کانال‌های فوق عریض ۳۲۰ مگاهرتزی با توان ۲ برابری دسترسی پیدا کرد. در این طیف نرخ انتقال تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. وای فای ۷ نسبت به استانداردهای قبلی با عملکرد مولتی لینک می‌تواند ترافیک را به صورتی هوشمندانه متعادل کرده و امکان استفاده بهینه‌تر دستگاه‌ها از شبکه را فراهم خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال