هوش مصنوعی ویکی‌پدیا می‌تواند اطلاعات ویرایش شده نادرست را تشخیص دهد

در جدیدترین بروزرسانی که برای ویکیپدیا منتشر شده، توسعه‌دهندگان به کمک یک سیستم هوش مصنوعی جدید با نام ORES، سعی دارند تا جلوی اطلاعات وارد شده نادرست، دخالت اسپمرها، افراد متخلف و … را گرفته و محیطی بهتر و مطمئن‌تر را پیش روی کاربران قرار دهند. سازنده‌ی این سیستم هوش مصنوعی، Wikimedia Foundation، اعلام کرده که این […]

در جدیدترین بروزرسانی که برای ویکیپدیا منتشر شده، توسعه‌دهندگان به کمک یک سیستم هوش مصنوعی جدید با نام ORES، سعی دارند تا جلوی اطلاعات وارد شده نادرست، دخالت اسپمرها، افراد متخلف و … را گرفته و محیطی بهتر و مطمئن‌تر را پیش روی کاربران قرار دهند.

سازنده‌ی این سیستم هوش مصنوعی، Wikimedia Foundation، اعلام کرده که این هوش مصنوعی برای کشف اطلاعات نادرست از سیستمی مشابه با “X-Ray” (چیزی که در تصویر ابتدای پست نیز مشاهده می‌کنید)، کمک می‌گیرد. در واقع عملکرد این سیستم بدین گونه است که تمامی اطلاعات وارد شده بررسی و در صورت مشاهده‌ی هر مورد مشکوکی، آن را در اختیار افراد واقعی نیز قرار خواهد داد تا صحت موضوع، بررسی گردد. اگر فردی که مورد مشکوک را بررسی می‌کند، رای به حذف شدن مطلب بدهد، نویسنده و مشارک‌کننده آن نیز از حذف شدن موضوع مورد نظر، مطلع خواهد شد که خب حداقل مدیران سایت در این حالت، توضیحی را برای فرد مشارکت‌کننده دارند و بدون اطلاع او، مطلب مورد نظر را حذف نمی‌کنند.

تیمی که ORES را توسعه داده‌اند، اعلام کرده‌اند که این هوش مصنوعی قادر است مطالبی که به عمد جایگزین شده را از مطالب غیر عمد، تشخیص دهند. حتی این امکان نیز وجود دارد که یک سیستم امتیاز‌دهی، موارد ویرایش‌شده را رتبه‌بندی کرده و آنها را دسته‌بندی نماید. به عنوان مثال، تصویر عکس سمت چپی که در ادامه قرار گرفته، چیزیست که یک مشارکت‌کننده وارد کرده و عکس سمت راست مربوط به چیزیست که سیستم ORES می‌بیند:

wikipedia-edit2

همزمان با معرفی ORES، تیم Wikimedia Foundation اعلام کرد که اولین سیستم هوش مصنوعی نیست که برای بهتر شدن عملکرد و کمک به ویرایشگران این وب‌سایت معرفی شده است. اما از آنجا که قضاوت در مورد مطالب نوشته شده بسیار سخت بوده و تشخیص موارد درست از نادرست کار هر کسی نیست، ORES می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال