مشخصات گوشی Mi Note 2 شیائومی فاش شد

همان‎طور که می‎دانیم شیائومی گوشی‎هوشمند پرچم‎دار سال 2015 خود را، یعنی شیائومی Mi 5، معرفی کرده است. این گوشی در بهمن ماه سال قبل معرفی شده بود، و باید گفت چند ماهی است که در بازار برای فروش به چشم می‎‎خورد. با این وجود، انتظار می‎رود که این شرکت امسال به معرفی پرچم‎دار دیگری، یعنی […]

همان‎طور که می‎دانیم شیائومی گوشی‎هوشمند پرچم‎دار سال 2015 خود را، یعنی شیائومی Mi 5، معرفی کرده است. این گوشی در بهمن ماه سال قبل معرفی شده بود، و باید گفت چند ماهی است که در بازار برای فروش به چشم می‎‎خورد. با این وجود، انتظار می‎رود که این شرکت امسال به معرفی پرچم‎دار دیگری، یعنی فبلت پرچم‎دار خود، Mi Note 2، بپردازد. فبلت‎های Mi Note و Mi Note Pro در دی‎ماه دو سال قبل معرفی شدند، بنابراین زمان معرفی Mi Note 2 خیلی هم دیر شده است. این فبلت چند وقتی می‎شود موضوع تصاویر و اطلاعات به بیرون درز شده است، هر از چند گاهی اطلاعاتی در رابطه با آن می‎شویم، و با توجه به این‎که روز به روز به تاریخ رونمایی از آن نزدیک می‎شویم، سرانجام اطلاعات درستی از این گوشی توسط کاربران چینی در اینترنت منتشر شده است.

طبق اطلاعات به بیرون درز پیدا کرده، گوشی Mi Note 2 شیائومی دارای یک صفحه‎ی نمایش شیشه‎ای خمیده‎ی 2.5 بعدی با رزولوشن QHD (2560 در 1440) به ابعاد 5.7 اینچ و فناوری Force Touch خواهد بود و به نظر می‎رسد که یک مدل دارای رزولوشن فول اچ‎دی نیز به بازار آید. این فبلت طبق گفته‎ها در سه مدل روانه‎ی بازار خواهد شد، ارزان‎ترین مدل 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‎ی داخلی (به همراه نمایشگری با رزولوشن فول‎ اچ‎دی) خواهد داشت، در حالی‎که مدل میان رده دارای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‎ی داخلی خواهد بود. گرانقیمت‎ترین مدل یک صفحه‎ی نمایش خمیده در هر دو طرف به نظر خواهد داشت، نظیر چیزی که در گوشی‎های گلکسی اس 7 اج و گلکسی نوت 7 سامسونگ دیده می‎شود، و میزان رم و حافظه‎ی داخلی این گوشی به ترتیب 6 و 128 گیگابایت خواهد بود. حسگر اثرانگشت نیز قرار است بخشی از قابلیت‎های این گوشی به همراه دوربین 16 مگاپیکسلی، حداقل در بعضی از مدل‎های این دستگاه، باشد. اطلاعات به بیرون درز یافته دقیقا مشخصات این گوشی را نشان نمی‎دهند ولی به نظر می‎رسد که مدل استاندارد Mi Note 2 یک دوربین با سنسور 16 مگاپیکسلی در حالی‎که دو مدل دیگر دو دوربین عقب 12 مگاپیکسلی و نمایشگری با رزولوشن QHD خواهند داشت. در بحث باتری شاهد استفاده از باتری با ظرفیت 4000 میلی‎آمپر ساعت خواهیم بود و شما می‎توانید انتظار استفاده از پورت یو‎اس‎بی Type-C را نیز داشته باشید، لازم به ذکر است که اگر بتوان به اطلاعات مطرح شده استناد کرد در قلب این گوشی‎ها سیستم‎ روی چیپ اسنپ‎دراگون 821 شرکت کوآلکام، 64 بیتی به همراه پردازنده‎ی 4 هسته‎ای استفاده خواهد شد. سه مدل مذکور گوشی Mi Note 2 شیائومی قیمت‎هایی به ترتیب برابر با 2499 یوآن چین (376 دلار)، 2999 یوآن چین (451 دلار) و 3499 یوآن چین (526 دلار) خواهند داشت.

یکی از تحلیل‎گران چینی چندی پیش گفته بود که شیائومی قصد ارائه‎ی یک دستگاه پرچم‎دار جدید دارد و حتی با آن‎که اشاره‎ای به Mi Note 2 نکرده بود، همه این‎چنین فرض می‎کنند که این دستگاه Mi Note 2 است و قبل از انتهای آگوست (اواسط شهریور) رونمایی خواهد شد. در نتیجه اگر بشود به شایعاتی که اخیرا مطرح شده اعتقاد داشت، گوشی Mi Note 2 در تاریخ 15 شهریور ممکن است روانه‎ی بازار شود، ولی چیزی هنوز قطعی نیست و اخبار آینده‎ی ما را در این خصوص دنبال کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال