شیائومی اپلیکیشن‌های مایکروسافت را در قالب گوشی‌های هوشمند خود ارائه خواهد داد

سال گذشته اعلام شد که اپلیکیشن‎های مایکروسافت بر روی چند دستگاه اندرویدی، نظیر محصولات سامسونگ، از پیش نصب شده خواهد بود. حالا به نظر می‎رسد آن دسته از افرادی که قصد خرید گوشی‎های شیائومی را دارند نیز ممکن است با این حقیقت روبرو شوند که بر روی دستگاه‎های شیائومی نیز اپلیکیشن‎های مایکروسافت از پیش نصب […]

سال گذشته اعلام شد که اپلیکیشن‎های مایکروسافت بر روی چند دستگاه اندرویدی، نظیر محصولات سامسونگ، از پیش نصب شده خواهد بود. حالا به نظر می‎رسد آن دسته از افرادی که قصد خرید گوشی‎های شیائومی را دارند نیز ممکن است با این حقیقت روبرو شوند که بر روی دستگاه‎های شیائومی نیز اپلیکیشن‎های مایکروسافت از پیش نصب شده باشد.

چنین امری به دنبال معامله‎ای صورت می‎گیرد که به دنبال آن شیائومی توافق به خرید 1500 پتنت مایکروسافت کرده است. طبق گزارشی که از نشریه‎ی وال‎استریت شنیده می‎شود “به عنوان بخشی از این توافق، شرکت شیائومی اپلیکیشن‎های آفیس و اسکایپ (اپلیکیشن گفتگوی ویدئویی مایکروسافت) را در بعضی از دستگاه‎های خود از پیش بارگذاری می‎کند، از جمله Mi5، Mi Max، Redmi Note 3 و Mi 4S.

گرچه این چنین اقدامی به دنبال هدفی است که بالاتر از افزایش قابلیت‎ها و خدمات گوشی‎های آن‎ها قرار می‎گیرد به نحوی که معاون ارشد مدیر شیائومی آقای ژیانگ وانگ اعلام کرده خرید این پتنت‎ها، به این شرکت اجازه خواهد داد که به سمت عرضه‎ی گسترده‎تر محصولات خود حرکت کند که در حال حاضر در اکثریت بخش‎ها به بازار آسیا محدود شده است. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که ایجاد یک مجموعه پتنت یکی از گام‎‎هایی بوده که آن‎ها برای ارائه‎ی گوشی‎های خود در ایالات متحده باید لحاظ کنند.

خبر این معامله تقریباً جالب است چون مایکروسافت اخیراً اعلام کرده بود که آن‎ها قصد عقب‎نشینی و کم کردن فعالیت خود در بازار گوشی‎های هوشمند مصرف‎کننده را دارند، ولی در همین حین فروختن و مجوز‎دهی پتنت‎های آن‎ها این اطمینان را به وجود می‎آورد که آن‎ها هنوز در عرصه‎ی دنیای موبایل حضوری ضروری و شایسته دارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال