آیفون 7 و 7 پلاس سرانجام رسماً رونمایی شدند

سرانجام جدیدترین محصول شرکت اپل در روریداد اختصاصی این شرکت به صورت رسمی معرفی شد. آیفون 7 و 7 پلاس دو گوشی تازه‌وارد اپل با طراحی زیبا و سخت‌افزاری قدرت‌مند هستند که اپل به تازگی از آن‌ها رونمایی کرده است. درابتدا در مورد طراحی گوشی باید بگوییم که شایعات در مورد رنگ مشکی آیفون 7 […]

سرانجام جدیدترین محصول شرکت اپل در روریداد اختصاصی این شرکت به صورت رسمی معرفی شد. آیفون 7 و 7 پلاس دو گوشی تازه‌وارد اپل با طراحی زیبا و سخت‌افزاری قدرت‌مند هستند که اپل به تازگی از آن‌ها رونمایی کرده است.

درابتدا در مورد طراحی گوشی باید بگوییم که شایعات در مورد رنگ مشکی آیفون 7 و 7 پلاس به حقیقت پیوستند. رنگ مشکی براقی برای این دو گوشی در نظر گرفته شده که طراحی بسیار زیبای این دو را به رخ می‌کشد. البته رنگ‌های نسل‌های قبلی آیفون نظیر طلایی، نقره‌ای و رز گلد همچنان برای عرضه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اپل حتی برای کسانی که رنگ مشکی براق را نمی‌پسندند هم رنگ مشکی مات را در نظر گرفته است.

آیفون 7 و 7 پلاس سرانجام رسماً رونمایی شد

یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات در طراحی این دو دستگاه محبوب، جابه‌جایی خط آنتن معروف آیفون 7 و 7 پلاس بوده است که به کناره‌های گوشی کشانده شده‌اند. بنابراین خط آنتن معروف آیفون‌های اپل دیگر کمتر از گذشته به چشم می‌آیند و به یکسان شدن طراحی گوشی کمک بسزایی کرده‌اند. از‌سوی دیگر، اپل آیفون 7 و 7 پلاس را به گواهینامه‌ی IP67 درآورده تا این دو گوشی اولین گوشی‌هوشمند اپل باشند که به طور کامل ضد‌آب شده‌اند.

همانند پیش‌بینی‌های گذشته، آیفون 7 و 7 پلاس دارای دکمه‌ی Home حساس به فشار شده‌اند. بنابراین دیگر برای کار با این دکمه صدای کلیک را نمی‌شنوید و موتور Taptic که اپل در این دکمه گنجانده می‌تواند چند درجه از فشار انگشتان کاربر را تشخیص دهد. لازم به‌ذکر است که حسگر اثر انگشت این دو گوشی همچنان در درون همین دکمه قرار گرفته‌اند.

آیفون 7 و 7 پلاس سرانجام رسماً رونمایی شد

آیفون 7 اپل مجهز به نمایشگر 4.7 اینچی Retina شده است؛ تصاویر در آیفون 7 با رزولوشن 750 در 1334 و تراکم پیکسلی 326 پیکسل در اینچ به کاربر نشان داده خواهد شد. برادر بزرگ‌تر این گوشی نمایشگری 5.5 اینچی داشته و تصاویر را با رزلوشون فول‌اچ‌دی و تراکم پیسکلی 401 پیکسل در اینچ به کاربر نشان می‌دهد. شاید اپل در دو گوشی جدید خود رزولوشن تصاویر را بالا نبرده باشد اما از این پس تصاویر با 25 درصد روشنایی بیشتر به نمایش درمی‌آیند تا این دو گوشی، روشن‌ترین آیفون‌های اپل باشند. طبیعتا نمایشگر هر دو گوشی به فشار دست و قابلیت 3D Touch حساس خواهند بود.

آیفون 7 و 7 پلاس سرانجام رسماً رونمایی شد

دو گوشی آیفون 7 و 7 پلاس اپل در بیرون دارای ظاهری زیبا و در داخل دارای سخت‌افزاری قدرت‌مند هستند. اپل در هر دو گوشی از چیپست جدید خود، A10 Fusion استفاده کرده است؛ چیپستی که دارای قدرت‌ بسیار خوبی بوده و از طرفی، مصرف باتری بسیار کمتری دارد. دو هسته‌ی این چیپست، وظیفه‌ی کارهای سنگین گوشی را برعهده گرفته‌اند در حالیکه دو هسته‌ی دیگر با 5 برابر مصرف باتری کمتر، کارهای سبک را برای کاربران انجام خواهند داد.

آیفون 7 و 7 پلاس سرانجام رسماً رونمایی شد

سرانجام اپل در آیفون‌های خود مدل پایه‌ی 16 گیگابایتی را به طور کامل حذف کرد. آیفون 7 و 7 پلاس در حافظه‌های داخلی 32، 128 و 256 گیگابایتی معرفی شده‌اند که البته کارت‌حافظه‌ی جانبی در این دو گوشی همانند دیگر آیفون‌های اپل پشتیبانی نمی‌شوند. رنگ مشکی براق این دو گوشی تنها در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

بدون شک یک گوشی‌هوشمند قدرت‌مند و محبوب نیاز به دوربینی توانا نیز دارد و اپل همیشه نشان داده که به خوبی از این موضوع آگاه است. دو محصول جدید شرکت اپل با دوربین قدرت‌مند 12 مگاپیکسلی به بازار خواهند آمد. از تغییرات به وجود آمده در سنسور 12 مگاپیکسلی این دو گوشی می‌توان به لرزشگیر آپتیکال تصاویر و دیافراگم F1.8 اشاره کرد که باعث می‌شود تصاویر در شرایط محیط کم‌نور نیز به خوبی گرفته شوند. اپل برای روشن‌تر کردن تصاویر از 4 فلش TrueTone استفاده کرده که به گفته‌ی خود شرکت، این 4 ال‌ای‌دی 50 درصد روشنایی بیشتری نسبت به نسل‌های قبل رقم می‌زند. در دوربین جلوی این دو گوشی هم سنسوری 5 مگاپیکسلی به کار رفته تا نسبت به نسل قبل، افزایش کیفیت قابل توجهی داشته باشد.

در دپارتمان دوربین این دو گوشی، آیفون 7 پلاس با داشتن دوربینی دوگانه بهترین کیفیت را در میان آیفون‌های اپل تحویل کاربر می‌دهد. در حالیکه یکی از این دو دوربین عملکردی یکسان نسبت به دوربین آیفون 7 دارد، دیگر دوربین می‌تواند تصاویر را با زوم آپتیکال تا دو برابر ثبت کند. این بدان معناست که بدون از دست دادن کیفیت تصاویر، می‌توانید زوم بهتری داشته و به سوژه‌ی خود نزدیک‌تر شوید.

آیفون 7 و 7 پلاس سرانجام رسماً رونمایی شد

اپل درنهایت درگاه 3.55 میلی‌متری هدفون را به طور کامل حذف کرد و به جای آن از درگاه لایتنینگ استفاده کرده است. البته برای راحتی کاربران، این شرکت کابل تبدیل 3.55 میلی‌متری صدا به لایتنینگ را در هر جعبه‌ی آیفون 7 و 7 پلاس گنجانده است. هندزفری مطرح EarPod نیز با خروجی لایتنینگ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

برای اولین بار در میان محصولات آیفون اپل، آیفون 7 و 7 پلاس دارای اسپیکرهای استریو شده‌اند. بنابراین از این پس صدای شنیده شده در میان این دو گوشی به مراتب کیفیت بالاتری را نسبت به نسل‌های قبل خواهند داشت. به گفته‌ی اپل، اسپیکرهای این دو گوشی نسبت به آیفون 6 اس دو برابر کیفیت بهتری را ارائه می‌دهند.

آیفون 7 و 7 پلاس سرانجام رسماً رونمایی شد

اپل معتقد است باتری تعبیه شده در زیر قاب آیفون 7 و 7 پلاس بهترین باتری در میان نسل‌های آیفون است. آیفون 7 اپل نسبت به آیفون 6 اس در هر بار شارژ، 2 ساعت عمر بیشتری خواهد داشت و آیفون 7 پلاس نیز نسبت به جانشین خود، 1 ساعت مصرف بیشتری را به کاربر تحویل می‌دهد. هنوز مشخص نیست که ظرفیت باتری در این دو گوشی چند میلی‌آمپر ساعت است اما اپل از باتری محصول جدید خود بسیار راضی به نظر می‌رسد.

آیفون 7 و 7 پلاس از فردا برای پیش‌فروش در اکثر مناطق آماده خواهند شد. این دو مدل تا اواخر هفته‌ی آینده به صورت رسمی عرضه می‌شوند و در بازار بسیاری از مناطق دیده خواهند شد. کمترین قیمت برای دو محصول اپل، متعلق به آیفون 7 بوده که 649 دلار قیمت دارد. آیفون 7 پلاس اپل هم 769 دلار قیمت‌گذاری شده و برای داشتن حافظه‌ی داخلی بیشتر باید 100 دلار بیشتر هزینه کنید.

آیفون 7 و 7 پلاس سرانجام رسماً رونمایی شد

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال