انویدیا کارت گرافیک میان‌رده GTX 950ti را به جنگ AMD R9 370 می‌فرستد

طبق گزارشات جدیدی که به تازگی منتشر شده است، انویدیا قصد دارد تا کارت گرافیک میان‌رده GTX 950ti را برای مقابله با کارت‌های میان‌رده AMD روانه‌ی بازار نماید. این کارت گرافیک پیرو موفقیتی که انویدیا از عرضه‌ی GTX 750ti به دست آورده طراحی شده تا افرادی که پول زیادی برای خرید کارت گرافیک ندارند، بتوانند از […]

طبق گزارشات جدیدی که به تازگی منتشر شده است، انویدیا قصد دارد تا کارت گرافیک میان‌رده GTX 950ti را برای مقابله با کارت‌های میان‌رده AMD روانه‌ی بازار نماید. این کارت گرافیک پیرو موفقیتی که انویدیا از عرضه‌ی GTX 750ti به دست آورده طراحی شده تا افرادی که پول زیادی برای خرید کارت گرافیک ندارند، بتوانند از انجام بازی‌ها روز لذت ببرند.

انتظار می‌رود که در کارت گرافیک GTX 950ti از سیلیکون 28 نانومتری GM206 که بر پایه‌ی معماری Maxwell طراحی شده، استفاده شود. همچنین این کارت از مدار خاص مجتمع (ASIC) با شماره‌ی GM206-250 استفاده خواهد کرد (در GTX 960 از ASIC با شماره‌ی GM206-300 استفاده شده). با توجه به اینکه از همین سیلیکون در GTX 960 نیز استفاده شده، احتمالا تعداد واحدهای پردازشگر CUDA در کارت گرافیک GTX 950ti نسبت به GTX 960 کاهش پیدا کند. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که کلاک هسته نیز در GTX 950ti کاهش پیدا نماید تا انویدیا به مدار طراحی شده‌ی دلخواه خود دست یابد.

طبق اطلاعات قبلی ما از سیلیکون GM206، این کارت گرافیک جدید نیز از حافظه‌ی GDDR5 با باس 128-بیتی بهره خواهد برد. این در حالیست که کارت گرافیک AMD R9 370 از باس 256-بیتی استفاده می‌کند اما آیا تصور می‌کنید که قدرت پردازشی این کارت به اندازه‌ای خواهد بود که بتواند حتی با داشتن پهنای باند کمتر، رقیب خود را شکست دهد؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال