گلکسی نوت 7 سامسونگ رسما معرفی شد

گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 سامسونگ در نهایت به صورت رسمی معرفی شد. با استفاده از این پرچمدار جدید، شرکت سامسونگ هم اینک می‌تواند گام بزرگی را در عرصه فبلت‌های سطح بالا و حرفه‌ای برداشته و برای یک سال جایگاه خود را در این زمینه به بهترین نحو تثبیت کند. اما می‌رسیم به نوت 7. […]

گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 سامسونگ در نهایت به صورت رسمی معرفی شد. با استفاده از این پرچمدار جدید، شرکت سامسونگ هم اینک می‌تواند گام بزرگی را در عرصه فبلت‌های سطح بالا و حرفه‌ای برداشته و برای یک سال جایگاه خود را در این زمینه به بهترین نحو تثبیت کند.

اما می‌رسیم به نوت 7. این گوشی بسیار مستحکم بوده و البته اولین گوشی از سری نوت سامسونگ است که از قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب بهره می‌برد. در واقع این گوشی دارای مجوز IP68 است که بدنه آن را در عمق 1.5 متری آب به مدت نیم ساعت در برابر نفوذ آب مقاوم خواهد کرد. فریم اطراف بدنه این گوشی از جنس فلز بوده و البته در بین دو لایه شیشه‌ای خمیده که در حقیقت نسخه پنجم محافظ گوریلا گلس می‌باشد محاصره شده است. در نسخه آبی جدید این شرکت که با نام Blue Coral نیز شناخته می‌شود فریم فلزی طلائی رنگ بوده و دیگر بخش‌های آن آبی رنگ هستند.

gsmarena_0012

گلکسی نوت 7 دارای یک نمایشگر بسیار باکیفیت است. سامسونگ از همان نمایشگر 5.7 اینچی Super AMOLED که در نسخه پیشین نیز وجود داشت در این گوشی جدید استفاده کرده است اما با این تفاوت که هم اینک صفحه نمایش این گوشی از دو طرف خود خمیده بوده و از این رو از میزان پهنای گوشی به میزان بسیار زیادی کاسته شده است. علاوه بر آن همانند نسل پیشین میزان دقت تصویر نمایشگر این گوشی برابر با QHD بوده اما با این حال نوت 7 تقریبا جزو اولین گوشی‌های هوشمندی است که نمایشگر آن از قابلیت نمایش تصاویر در حالت HDR پشتیبانی می‌کند. این ویژگی قبلا در تلویزیون‌های 4K TV نیز وجود داشت. با استفاده از ویژگی تصاویر با میزان کنتراست بالا و همچنین گستردگی رنگی بیشتر در معرض دید قرار خواهد گرفت.

در این گوشی شاهد معرفی رسمی قلم استایلوس جدید سامسونگ برای نوت 7 نیز هستیم. هم اینک با استفاده از این قلم جدید زمانی که گوشی خاموش بوده و نمایشگر بر روی حالت Always on screen قرار دارد، می‌توانید بر روی صفحه نمایش نوت برداری کنید. از طرفی امکان نوشتن بر روی نمایشگر با استفاده از این قلم در زیر آب نیز وجود دارد. دیگر ویژگی‌های مربوط به این قلم مربوط به بزرگنمایی بر روی متون، ابزار ترجمه و همچنین خلق تصاویر GIF است.

نوت 7 تا بخواهیم امن و مطمئن است. در حقیقت برای اولین در گوشی‌های این شرکت، نوت 7 در کنار حسگر اثر انگشت از حسگر عنبیه چشم نیز برخوردار است. در نتیجه این سنسور می‌تواند به سادگی به جای حسگر اثر انگشت در زمینه باز کردن قفل برنامه‌ و سرویس‌های Samsung Pay و Knox یا فایل‌های شخصی شما (پنهان شده در سرویس جدید Secure folder) موثر باشد. علاوه بر آن هر دو حسگر را می‌توان به منظور فعالیت امنیتی دیگر برنامه‌های جانبی نصب شده بر روی گوشی و همچنین Samsung Pass استفاده کرد.

نوت 7 اولین گوشی هوشمند تولید شده توسط شرکت سامسونگ است که از درگاه USB Type-C استفاده می‌کند. این درگاه از قابلیت‌های OTG و همچنین شارژ سریع گوشی نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن سرویس شارژ بی‌سیم سریع گوشی نیز در این دستگاه موجود است. این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر ساعت است. (100 میلی‌آمپر ساعت بیشتر از گلکسی اس 7 اج).

همانند سری گلکسی اس 7، این گوشی نیز از یک دوربین اصلی مجهز به حسگر 12 مگاپیکسلی برخوردار است که دارای سیستم فوکوس خودکار دوگانه می‌باشد. نسبت کانونی لنز دوربین اصلی این گوشی برابر با f/1.7 بوده و در کنار آن دارای سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) به همراه قابلیت ضبط فیلم با دقت 2160p نیز هست. همانند سری اس 7 در بخش جلویی نیز دارای دوربین سلفی با دقت 5 مگاپیکسل است.

نوت 7 بسیار قدرتمند است. این گوشی از نظر سخت افزاری همانند قبل در دو نسخه راهی بازار خواهد شد. یکی از آنها دارای تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام بوده و دیگری نیز از چیپ اگزینوس 8890 برخوردار است. میزان حافظه رم این گوشی برابر با چهار گیگابایت بوده و از سویی دیگر از میزان حافظه داخلی پایه 64 گیگابایتی برخوردار است. البته بهتر است بدانید که این گوشی از شیار کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی نیز برخودار است. لازم است بدانید که این گوشی در این بخش از کارت‌های UFS پشتیبانی نخواهد کرد. هنوز در مورد نسخه 128 گیگابایتی این گوشی حرفی به میان آورده نشده است.

شرکت سامسونگ بر روی این گوشی از نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید موسوم به مارشملو به همراه آخرین نگارش رابط کاربری جدید خود به طور پیشفرض استفاده کرده است. البته مسلما به زودی شاهد ارائه نسخه 7.0 اندروید به نام نوقا برای این گوشی خواهیم بود.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 از فردا به منظور پیش فروش آماده خواهد شد. در تاریخ 19ام آگوست نیز فروش و عرضه رسمی آن شروع خواهد شد. تقریبا تمامی اپراتورهای مشهور دنیا به همراه بعضی از بزرگترین فروشگاه‌های خرده فروشی این گوشی را عرضه خواهند کرد.

برخلاف سری اس 7 که به همراه گوشی، یک هدست Gear VR سامسونگ نیز هدیه داده می‌شد، سامسونگ به همراه گلکسی نوت 7 طی مدت محدودی از فروش آن، دستبند هوشمند Gear Fit 2 یا یک کارت حافظه جانبی 256 گیگابایتی میکرو اس‌دی را هدیه خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال