شیائومی 10 اسفندماه از چیپست Pinecone خود پرده برمی‌دارد

تاکنون شایعات زیادی در مورد چیپست اختصاصی شرکت شیائومی برای گوشی‌های‌هوشمند منتشر شده بوده اما هیچ‌کدام از آن‌ها اعتبار زیادی نداشتند. شرکت شیائومی حتی در وب‌سایت Weibo نیز صفحه‌ی جدیدی را تحت عنوان Pinecone که احتمالا نام چیپست این شرکت خواهد بود، طراحی کرد تا این که امروز رسما با انتشار تیزری تاریخ معرفی چیپست اختصاصی […]

تاکنون شایعات زیادی در مورد چیپست اختصاصی شرکت شیائومی برای گوشی‌های‌هوشمند منتشر شده بوده اما هیچ‌کدام از آن‌ها اعتبار زیادی نداشتند. شرکت شیائومی حتی در وب‌سایت Weibo نیز صفحه‌ی جدیدی را تحت عنوان Pinecone که احتمالا نام چیپست این شرکت خواهد بود، طراحی کرد تا این که امروز رسما با انتشار تیزری تاریخ معرفی چیپست اختصاصی خود را اعلام کرد. شیائومی در رویدادی قرار است در تاریخ ۱۰ اسفندماه به معرفی چیپست موسوم به Pinecone بپردازد.

سامسونگ با چیپست اگزینوس، اپل با چیپست سری A و هوآوی با چیپست Kirin سه شرکت بزرگ دنیای گوشی‌های‌هوشمند هستند که به طور اختصاصی چیپست گوشی‌های خود را طراحی می‌کنند و به نظر می‌رسد این تعداد به زودی به چهار خواهد رسید.

شیائومی در سال ۲۰۱۵ گوشی‌هوشمند جدیدی را تحت عنوان Redmi 2A عرضه کرد. این گوشی‌هوشمند توسط چیپستی که شرکت Leadcore به طور اختصاصی برای شیائومی طراحی می‌کرد پشتیبانی می‌شد. حالا به نظر می‌رسد همکاری شرکت Leadcore با شرکت شیائومی بار دیگر از سر گرفته خواهد شد و در نهایت شاهد چیپستی به نام Pinecone خواهیم بود. توجه داشته باشید که نام Pinecone، ترجمه‌ی مستقیم از زبان چینی بوده و ممکن است این نام برای بازارهای دیگر دستخوش تغییراتی شود.

انتظار می‌رفت تا گوشی‌هوشمند Mi 5c اولین گوشی باشد که از این چیپست استفاده می‌کند اما شایعات حاکی از این بودند که این گوشی از چیپست اسنپ‌دراگون استفاده خواهد کرد. بنابراین بعد از معرفی رسمی این چیپست باید منتظر بمانیم تا مشخص شود اولین گوشی‌هوشمند شرکت شیائومی که از چیپست اختصاصی این شرکت بهره می‌برد چه گوشی خواهد بود.