تصویر اخیر ناسا اشکال مرموز دهانه‌های مریخ را نشان میدهد

ناسا اخیر تصویری از دهانه منطقه Arabia Terra منتشر کرد که در آن اشکال عجیب و غریبی به چشم می‌خورد. این منطقه در قسمت شمالی مریخ قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان هنوز رازهای زیادی از مریخ را کشف نکرده اند. آنها تنها به دنبال حیات میکروبی و کشف آن […]

ناسا اخیر تصویری از دهانه منطقه Arabia Terra منتشر کرد که در آن اشکال عجیب و غریبی به چشم می‌خورد. این منطقه در قسمت شمالی مریخ قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان هنوز رازهای زیادی از مریخ را کشف نکرده اند. آنها تنها به دنبال حیات میکروبی و کشف آن هستند اما بنظر می رسد مریخ راز و رمزهای کوچک و جذاب بسیاری دارد.

شناسایی اشکال عجیب در این دهانه با کمک دوربین HiRise مدارگرد شناسایی مریخ انجام شد. این مدارگرد توانست تصاویری از زاویه بالا از این دهانه تهیه کند. پل کیسلر، از تیم HiRise در مورد این اشکال مرموز میگوید: دهانه مورد نظر حاوی رسوبات عجیب با اشکال و طرح های مرموز است.

گیسلر در ادامه توضیحات خود در مورد این رسوبات عجیب می گوید: رسوب های کشف شده دارای لایه های افقی هستند. درون آن ها برجستگی های روشن دیده می شود که از مرکز به سمت بیرون دارای انشعاب است. همچنین مکان این رسوب های عجیب در سمت جنوبی دهانه در مکانی با قطر بیش از ۶۰۰ متر دیده می شود و در دهانه های کوچکتر خبری از این رسوبات نیست.

این دهانه ها دارای اشکال گیج کننده هستند. اما می توان در مورد آن ها توضیحاتی در رابطه با تصعید مواد یخی در مریخ ارائه کرد. گیسلر در این رابطه می گوید: این لایه ها ممکن است به تصعید در دوره های مختلف مربوط باشد. همچنین امکان دارد دهانه های بزرگتر حدود ۴۵ تا ۶۰ متر به زیر سطح آب نفوذ کرده و پس از ایجاد غرق شده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال