به دلیل نقض حق ثبت کورتانا

مایکروسافت بخاطر کورتانا ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد

در پی حکم صادره توسط هیئت منصفه فدرال در ایالت دلاویر، شرکت مایکروسافت ملزم به پرداخت غرامتی معادل ۲۴۲ میلیون دلار آمریکا به شرکت IPA Technologies گردید. این حکم به دلیل نقض حق ثبت اختراع متعلق به IPA Technologies توسط نرم افزار دستیار مجازی کورتانا صادر شده است. به گزارش سرویس بین الملل اخبار تکنولوژی […]

در پی حکم صادره توسط هیئت منصفه فدرال در ایالت دلاویر، شرکت مایکروسافت ملزم به پرداخت غرامتی معادل ۲۴۲ میلیون دلار آمریکا به شرکت IPA Technologies گردید. این حکم به دلیل نقض حق ثبت اختراع متعلق به IPA Technologies توسط نرم افزار دستیار مجازی کورتانا صادر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل اخبار تکنولوژی تکنا، هیئت منصفه پس از یک هفته رسیدگی به پرونده، با ادعای شرکت IPA Technologies مبنی بر نقض حق ثبت نرم افزار ارتباطات کامپیوتری توسط فناوری تشخیص صدای کورتانا موافقت کرد.

شایان ذکر است که IPA Technologies، شرکت تابعه کمپانی Wi-LAN، مسئول صدور مجوز برای استفاده از حق ثبت اختراعات می باشد. مالکیت مشترک این شرکت بر عهده شرکت فناوری کانادایی کوارترهیل و دو بنگاه سرمایه گذاری است.

IPA Technologies حق ثبت مذکور به همراه چندین حق ثبت دیگر را از شرکت Siri Inc وابسته به SRI International خریداری نموده بود. در سال ۲۰۱۰، شرکت اپل با خریداری Siri Inc از فناوری آن در دستیار مجازی سیری خود استفاده کرد.

سخنگوی مایکروسافت ضمن ابراز اطمینان از عدم نقض حق ثبت‌های IPA Technologies، اعلام کرد که شرکت به این حکم اعتراض خواهد نمود. نمایندگان IPA Technologies و Wi-LAN تاکنون پاسخی به درخواست برای اظهارنظر در خصوص این حکم ارائه نداده اند.

در سال ۲۰۱۸، IPA Technologies شکوائیه‌ای را علیه مایکروسافت تنظیم کرد که طی آن، این شرکت را به نقض حق ثبت‌های مرتبط با دستیاران دیجیتال شخصی و مسیریابی مبتنی بر صدا متهم نمود. متعاقبا، دامنه این پرونده حقوقی به یک حق ثبت خاص متعلق به IPA Technologies محدود شد. مایکروسافت ضمن رد ادعای نقض حق ثبت، بر بی اعتباری آن تاکید ورزید.

لازم به ذکر است که IPA Technologies پیش‌تر شکایت‌هایی را علیه شرکت‌های گوگل و آمازون نیز به دلیل نقض حق ثبت‌هایش مطرح کرده بود. شکایت علیه آمازون در سال ۲۰۲۱ به نفع این شرکت خاتمه یافت و پرونده علیه گوگل همچنان در جریان است.