آیا رزلوشن 4k برای صفحه نمایش تلفن های هوشمند بیش از حد نیست؟

آیا رزلوشن 4k برای صفحه نمایش تلفن های هوشمند زیاد نیست؟ بسیاری از افراد پاسخ شان به این پرسش مثبت است. بسیاری معتقدند حتی رزلوشن کیو اچ دی 2560 در 1440 پیکسل هم برای یک تلفن هوشمند هم بسیار زیاد است. آنها معتقدند می توان می توان تصاویر با کیفیت و شارپ را در صفحه […]

آیا رزلوشن 4k برای صفحه نمایش تلفن های هوشمند زیاد نیست؟ بسیاری از افراد پاسخ شان به این پرسش مثبت است. بسیاری معتقدند حتی رزلوشن کیو اچ دی 2560 در 1440 پیکسل هم برای یک تلفن هوشمند هم بسیار زیاد است. آنها معتقدند می توان می توان تصاویر با کیفیت و شارپ را در صفحه نمایشی با رزلوشن 1080p داشت و از عمر باتری خوب دستگاه لذت برد به جای اینکه باتری دستگاه توسط رزلوشن بیش از حد صفحه نمایش هدر رود.

اما به نظر می رسد شرکت های سازنده ی تلفن های هوشمند تاکید زیادی بر تولید تلفن های هوشمند با رزلوشن 4K دارند. اول از شرکت شارپ شنیدیم که در حال آماده کردن پنل فورکا برای تلفن های هوشمند است و اکنون کمپانی کوالکام به این جمع اضافه شده است.

دلیل کوالکام برای ورود به این صنعت چیست؟ کمپانی معتقد است چشم انسان از فاصله ی ده اینچی قادر به تشخیص پیکسل ها با تراکم پیکسلی 300 تا 573 است. در مواردی با افزایش تراکم پیکسلی چشم ما قادر به تشخیص آنها نیست اما به طور کلی صفحه نمایش با رزلوشن بیشتر بهتر و جذاب تر به نظر می رسد. جدا از صفحه نمایش ها کوالکام معتقد است دلیل دیگری وجود دارد که تلفن های هوشمند رزلوشن فورکا دراشته باشند.از آنجایی که دوربین هایی که ویدئوی فورکا می گیرند اکنون رایج شده اند، به تدریج شاهد این خواهیم بود که صفحه نمایش همه ی دستگاه ها رو به فورکا شدن می روند تا بتوانند این ویدئو ها را به صورت طبیعی نمایش دهند.

نظر شما چیست؟ آیا رزلوشن 4K برای صفحه نمایش یک تلفن هوشمند زیاد نیست؟

لینک کوتاه | منبع: phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال