ابداع روش تشخیصی نوین سرطان خون توسط محققان آلمانی

لوسمی حاد مغز استخوان (AML) یکی از سرطانهای شایع در بین کودکان است که علت ایجاد آن تکامل ناقص گلبولهای خونی می باشد. در این بیماری  مغز استخوان میلوبلاست (نوعی گلبول سفید) ، گلبول قرمز یا پلاکتهای غیرطبیعی می سازد. تب ، احساس خستگی ، خونریزی و ایجاد خون مردگی در اعضاء به عنوان علائم […]

لوسمی حاد مغز استخوان (AML) یکی از سرطانهای شایع در بین کودکان است که علت ایجاد آن تکامل ناقص گلبولهای خونی می باشد. در این بیماری  مغز استخوان میلوبلاست (نوعی گلبول سفید) ، گلبول قرمز یا پلاکتهای غیرطبیعی می سازد. تب ، احساس خستگی ، خونریزی و ایجاد خون مردگی در اعضاء به عنوان علائم شایع این بیماری شناخته شده است. پژوهشگران دانشگاه “بن” آلمان روش تشخیصی نوینی را در مورد لوسمی حاد مغز استخوان معرفی کرده اند که بر مبنای هوش مصنوعی پایه گذاری شده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، پروفسور “یواخیم شولتزه” طراح این آزمایش تجزیه و تحلیل فعالیت ژن سلولهای خونی را به عنوان راهکاری عملی برای تشخیص زودهنگام این بیماری عنوان کرد. دراین روش با نمونه گیری خون از فرد مورد نظر با هزینه کمتر از 50 یورو فاکتورهای سرطانی به کمک هوش مصنوعی شناسایی می شود. در حال حاضر تشخیص AML با روشهای مختلفی انجام می گیرد که هزینه آن برای بیمار چند صد یورو می باشد. تا عملی شدن ایده محققان آلمانی برای تشخیص لوسمی حاد مغز استخوان با ضریب اطمینان بالا آزمایشات بیشتری مورد نیاز است. نتایج این پژوهش در مجله “iScience” منتشر شده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال