نگاهی به دوربین عکاسانی که برنده بهترین عکس های مطبوعاتی سال 2015 شدند

هفته پیش بهترین عکس های مطبوعاتی جهان در سال 2014 از نگاه وبسایت World Press Photo انتخاب شدند. حالا کنجکاو شدیم که بدانیم از چه دوربین هایی برای ثبت این لحظه ها استفاده شده است. با ما همراه باشید: وبسایت اسپانیایی Quesabesde با استفاده از اطلاعات موجود در EXIF عکس ها توانست اطلاعات 38 عکس از 45 عکس […]

هفته پیش بهترین عکس های مطبوعاتی جهان در سال 2014 از نگاه وبسایت World Press Photo انتخاب شدند. حالا کنجکاو شدیم که بدانیم از چه دوربین هایی برای ثبت این لحظه ها استفاده شده است. با ما همراه باشید:

wppcameras1

وبسایت اسپانیایی Quesabesde با استفاده از اطلاعات موجود در EXIF عکس ها توانست اطلاعات 38 عکس از 45 عکس گرفته شده را استخراج کند.

طبق اظهارات این سایت بیشترین دوربین های استفاده شده به ترتیب از شرکت های کنون، نیکون و المپیوس بوده و البته این مورد هم قابل توجه است که 23 عکس گرفته شده بوسیله دوربین های شرکت کنون ثبت شده است!

specific1

 

همانطور که ملاحظه می کنید دوربین توانمند Canon 5D Mark III در رتبه اول قرار دارد و دوربین گرانقیمت و توانای Canon 1D X در رتبه دوم قرار گرفته است.

جالب است بدانید که در مسابقات عکاسی برگزار شده در سال 2012 که اطلاعات 95 عکس بوسیله وبسایت Reuters منتشر شده بود، دوربین Canon 1D Mark IV (مدل قبلی Canon 1D X) در رتبه اول و Canon 5D Mark II (مدل قبلی Canon 5D Mark III) در رتبه دوم  قرار گرفته بودند!

آقای آرش خموشی از ایران برنده یکی از این جوایز در مسابقات عکاسی سال 2015 شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال