نقد و بررسی تخصصی گوشی اکسپریا سی 4 سونی [قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی، برنامه‌های از پیش نصب شده و قیمت گوشی]

در قسمت چهارم بررسی گوشی اکسپریا سی 4 سونی به معرفی دستگاه و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این گوشی خواهیم پرداخت. همچنین در صورت کمبود وقت می‌توانید در پایان این مقاله به […]

در قسمت چهارم بررسی گوشی اکسپریا سی 4 سونی به معرفی دستگاه و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این گوشی خواهیم پرداخت. همچنین در صورت کمبود وقت می‌توانید در پایان این مقاله به بخش “خلاصه این قسمت” مراجعه کرده و از اطلاعات مهم موجود در این مقاله آگاهی پیدا کنید. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

اپلیکیشن‌های وب‌گردی اکسپریا سی 4

گوشی هوشمند اکسپریا سی 4 سونی نیز بر خلاف بسیاری از گوشی‌های اندرویدی امروزی  تنها از یک اپلیکیشن مرورگری اینترنت به نام کروم بهره می‌برد. اپلیکیشن کروم گوگل از نظر گرافیکی دارای بخش‌‌های بسیار مناسب و روانی بوده و در کنار آن از ویژگی‌های بسیار مطلوب و کاربردی و مفیدی همانند Data Saver  که از طریق اکانت گوگل کاربر میسر می‌شود (به منظور صرفه جویی در مصرف دیتای اینترنت کاربر که از طریق فشرده سازی اطلاعات مربوط به صفحه وب انجام می‌شود)، برخوردار است.

دیگر برنامه‌های از پیش نصب شده و کاربردی گوشی اکسپریا سی 4

توسط اپلیکیشن Calendar (تقویم) موجود در این گوشی می‌توانید به سادگی بر روی برنامه‌های آینده خود مدیریت داشته باشید. قرار دادن یک رویداد بر روی تقویم این اپلیکیشن بسیار ساده و راحت بوده و حتی می‌توان به عنوان یک یادآور، صدای هشداری را نیز بر روی آن قرار داد. همچنین جالب است بدانید که این برنامه، رویدادهای مهم را از سوی اپلیکیشن فیسبوک و حساب کاربری شما به برنامه منتقل کرده و از این رو می‌توان هشدارهایی را نیز از این جهت بروز دهد. علاوه بر آن، اپلیکیشن تقویم قادر است، تعطیلات رسمی جهانی و همچنین روزهای تعطیل مربوط به هر کشور را به نمایش گذاشته و در کنار آن، روزهای تولد مخاطبین شما را در پیش رویتان قرار دهد. همچنین نمایش پیش بینی وضعیت آب و هوای روزهای آینده، از جمله دیگر ویژگی‌های کاربردی این برنامه به حساب می‌آید.

اپلیکیشن ساعت یا همان Clock این دستگاه دارای بخشی به منظور درج چندین هشدار (Alarm)  بوده و البته هر هشدار دارای مشخصات مربوط به خود است (مشخصاتی شامل صدای هشدار و یا الگوی متفاوت). همچنین امکان قرار دادن وظایفی خاص برای کلیدهای سخت افزاری کناره دستگاه به عنوان خاموش کننده هشدار یا به عقب انداختن آن یا لغو هر گونه عملی نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر آن در این بخش، تنظیمات خاصی به منظور ویرایش ساعت به نمایش در آمده بر روی رابط کاربری دستگاه نیز وجود داشته و در گوشه‌ای از آن، ساعت‌های جهانی نیز قابل مشاهده و دستکاری می‌باشند (البته در این بخش در کنار نمایش ساعت‌های جهانی می‌توانید به مشاهده وضعیت آب و هوایی هر کدام از آنها نیز بپردازید).

علاوه بر آن این دستگاه به طور پیشفرض دارای برنامه ماشین حساب (Calculator) نیز بوده و در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که این برنامه از نظر عملکرد لمس کلیدهای روی آن بهینه گشته است. کلیدهای روی این ماشین حساب به واسطه نمایشگر این تبلت، بسیار بزرگ و درشت بوده و در کنار آن، این برنامه دارای بخش پیشرفته‌ای به منظور درج عملگرهای مثلثات و لگاریتم نیز می‌باشد. گرچه امکان درج بخش پیشرفته‌تری نیز وجود داشته و کمپانی می‌توانست از فضای موجود بیشترین بهره را ببرد.

جالب است بدانید که گوشی هوشمند اکسپریا سی 4 سونی به منظور ویرایش اسناد کاربران، به طور پیشفرض به برنامه OfficeSuite 8 مجهز است. اپلیکیشن آفیس سوییت 8 قادر است اسناد کاربر را به نمایش در آورده و در کنار آن فایل‌هایی با فرمت وُرد، اکسل و یا پاور پوینت را ویرایش کرده و یا فایل جدیدی در این زمینه بسازد. همچنین امکان نمایش فایل‌های PDF نیز وجود دارد. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده و روان بوده و هیچ گونه پیچیدگی خاصی در آن دیده نمی‌شود. اما با این وجود، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی (همچون امکان دسترسی به فونت‌های نوشتاری، فرمول‌ها و دیگر موارد این چنینی) در آن نهفته است.

اپلیکیشن File Commander، از  دیگر  اپلیکیشن‌های پیشفرض موجود در این دستگاه است که به مدیریت بهتر فایل‌ها توسط کاربر کمک خواهد کرد. این برنامه دارای قابلیت انجام و اعمال دستورات دسته جمعی بر روی فایل‌ها و پوشه‌ها بوده و توانایی دستکاری و باز کردن فایل‌های ZIP را نیز دارد. همچنین این اپلیکیشن از حافظه‌های ابری همچون گوگل درایو، دراپ باکس، باکس، شوگر سینک (SugarSync) و وان درایو نیز پشتیبانی خواهد کرد.

علاوه بر آن این گوشی دارای برنامه‌ای به نام Power Saver بوده و توسط آن کاربر می‌تواند دوام باتری دستگاه را از طریق بهینه سازی مصرف انرژی برنامه‌ها افزایش دهد. مدیریت مصرف وای‌فای، جی‌پی‌اس، بلوتوث، روشنایی صفحه نمایش، انتقال اطلاعات خودکار (auto sync)، مصرف انرژی پس زمینه برنامه‌ها و همچنین مصرف اینترنت دیتا، از جمله ویژگی‌های اصلی این برنامه بوده و کاربر می‌تواند با مشخص نمودن میزان و سطحی معین از باتری دستگاه، با رسیدن و کاهش شارژ باتری به آن سطح، موارد تعیین شده (شامل موارد گفته شده) را به صورت خودکار از طریق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، به صورت غیر مستقیم از طریق برنامه فعال یا غیر فعال کند.

همچنین  در مکان قرار گیری خود در صورت نیافتن هیچگونه شبکه وای‌فایی که قبلا استفاده یا ذخیره شده باشد، می‌توان به طور خودکار به غیر فعال سازی سرویس جستجوی وای‌فای اقدام کرد. علاوه بر آن امکان غیر فعال سازی مصرف اینترنت دیتای دستگاه در زمان خاموش شدن صفحه نمایش نیز وجود خواهد داشت. با جستجوی در بخش تنظیمات این برنامه با دیگر موارد این چنینی مواجه خواهید شد. حالت Stamina mode یکی از این قابلیت‌ها است.

برنامه Smart Connect، یکی دیگر از برنامه‌های پیشفرض و کاربردی موجود در این گوشی است که تنها در گوشی‌های شرکت سونی یافت شده و انحصارا مربوط به دستگاه‌های هوشمند مربوط به این کمپانی می‌شود. در واقع توسط این برنامه، گوشی هوشمندتان می‌تواند کارهای متفاوتی (مثل اجرای یک برنامه یا تنظیم یک هشدار در هنگام اتصال به یک وسیله جانبی همچون شارژر گوشی یا هدفون) را به انجام برساند. همچنین امکان تنظیم رخدادی به منظور اجرا در فاصله زمانی خاصی از طول روز یا شب نیز وجود دارد (برای مثال می‌توان تمامی هشدارهای گوشی را در طول شب غیر فعال کرد).

اکسپریا سی 4 سونی به طور پیشفرض دارای برنامه کاربردی دیگری به نام Backup & Restore نیز هست. همان طور که از اسم این برنامه پیداست، محتوای آن به ذخیره سازی نسخه پشتیبان از اطلاعات شخصی کاربر مربوط می‌شود. البته بهتر است بدانید که وسعت آن به مواردی همچون لیست مخاطبین، اطلاعات مربوط به مکالمات، اطلاعات مربوط موجود در تقویم، اطلاعات و تاریخچه تماس‌ها و بوکمارک‌ها محدود می‌شود. بنابراین با استفاده از این برنامه به هیچ وجه نمی‌توانید به ذخیره سازی نسخه پشتیبان از فایل‌ها و اسناد چند رسانه‌ای (مثل صدا و فیلم) و هر چه در این محدوده قرار می‌گیرد اقدام کنید. پس ممکن است اطلاعات بسیار مهمی در این قسمت از بین رود و در آینده با مشکل بزرگی مواجه شوید.

برنامه Socialife، یکی دیگر از برنامه‌های پیشفرض موجود در این گوشی است. این سرویس دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که اپلیکیشن‌های My Magazine موجود در دستگاه‌های هوشمند شرکت سامسونگ و Blinkfeed موجود در دستگاه‌های هوشمند شرکت اچ‌تی‌سی در آن فعالیت دارند. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده و روان و کاربر پسندانه بوده و بازخوردهای خبری بسیار زیادی در آن دیده می‌شود. همچنین امکان امکان قرار دادن پیوندهای RSS از طرف کاربر نیز در این برنامه وجود دارد.

اپلیکیشن Sketch همان‌طور که از نامش پیداست، یک اپلیکیشن نقاشی بوده و کار با آن بسیار ساده و آسان است. تنها کافیست که یک رنگ را از میان گستره بسیار زیادی از رنگ‌ها، انتخاب کرده و سپس در زمینه‌های نوشتاری یا نقاشی، آن را به کار ببندید. در این برنامه و در بخش تنظیمات آن، تعداد بسیار زیادی از حالت‌های نقاشی، تصاویر پس زمینه و نقش و نگارهای آماده وجود دارد و تنها کافیست به سراغ آنها رفته و یکی از آنها را برگزینید. همچنین می‌توانید با دقت کامل و بر حسب علایق خود، نقاشی و یا طراحی خاصی را خلق کرده و توسط برنامه پیام‌رسانی پیشفرض این دستگاه، آن را به دوستان خود ارسال کنید.

از قابلیت‌های بسیار جالبی که سونی بر روی سیستم عامل اندرویدی این گوشی قرار داده است، مربوط به ویژگی  ضبط فیلم از روی فضای رابط کاربری گوشی و هر آنچه که بر روی نمایشگر گوشی در حال روی دادن است، بوده و البته این ویژگی در کنار قابلیت اسکرین‌شات نمایشگر به فعالیت خواهد پرداخت. زمانی این برنامه، ارزش خود را پیدا خواهد کرد که در حال انجام یک بازی بر روی گوشی خود بوده و از این طریق می‌توانید به سادگی، گیم‌پلی خود را ضبط کنید. همچنین برای مثال هنگامی که برای مادر خود در حال توضیح دادن چگونگی حذف یک ویجت از روی صفحه اصلی گوشی خود هستید، می‌توانید این موضوع را از طریق ضبط یک فیلم ساده بر روی گوشی خود به او نشان دهید.

این اپلیکیشن بسیار مفید که با نام Record screen شناخته می‌شود را می‌توان به سادگی در بخش  منو تنظیمات پاور گوشی یافت. در واقع زمانی که کلید پاور گوشی را فشرده و نگه می‌دارید، پنجره کوچک و شناوری بر روی فضای رابط کاربری گوشی ظاهر می‌شود که در بخش کناره سمت راست و پایین آن، گزینه‌ای به منظور ضبط فعالیت نمایشگر گوشی وجود دارد. با اجرای این برنامه، سرویسی به اجرا در خواهد آمد که توسط آن می‌توانید به سادگی بر روی کیفیت فیلم ضبط شده، چرخش و زاویه فیلم در حال ضبط و دیگر موارد این چنینی کنترل کامل و جامعی داشته باشید. همچنین در کنار آن امکان قرار دادن پنجره‌ای شناور و کوچکتر و قابل تنظیم به منظور پخش فیلم زنده از سوی دوربین سلفی گوشی نیز وجود داشته و در حقیقت با استفاده از این ویژگی‌ می‌توان به سادگی واکنش‌های شخصی فرد را نیز منتقل نمود.

سخن پایانی 

فبلت اکسپریا سی 4 سونی در حالی روانه بازار می‌شود که نمایشگر بزرگ آن به عنوان یک گوشی میان‌رده نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. این در حالی است که شرکت سونی بر روی قابلیت‌های ویژه این گوشی بسیار متمرکز بوده و در مقایسه با گوشی اکسپریا سی 3 این شرکت، نسل جدید آن از فلاش جلویی و دوربین سلفی قوی‌تر به همراه صفحه نمایش با دقت بالاتر بهره‌مند است.

gsmarena_005

اما در نهایت در طی بررسی‌های صورت گرفته بر روی این گوشی هوشمند، چه چیزی نظر شما را بیشتر به خود جلب کرد؟ اگر به بخش‌های قبلی رجوع کنید در مقاله دوم شاهد بروز نقاط منفی و مثبت بسیار زیادی از این گوشی بودیم. برای مثال در بخش نمایشگر گوشی، صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی آن بسیار شارپ و مناسب بوده و پنل به کار رفته در آن دارای حداکثر میزان روشنایی و میزان نسبت کنتراست تصویر بسیار بالایی است. همچنین زاویه دید آن نیز در حد بسیار خوبی قرار دارد. کمی جلوتر شاهد اجرای تست‌های گوناگون بر روی باتری این گوشی بودیم و دیدیم که این گوشی در این قسمت نتوانست نظرمان را به خود جلب کند. کسب امتیاز دوام باتری پنج ساعت و نیم در زمینه پخش ویدئو از نتایج بسیار ناامید کننده این گوشی به حساب می‌آید.

xperia-c4-dual-design-46bea8c5fc10d189dd168ddc8dcfb8b5-940 xperia-c4-display-b92a2fbea1f007aa1d6956d4b10d6c81

دوربین سلفی این گوشی با وجود در اختیار داشتن سنسوری با دقت نسبتا بالا، تصاویر خیلی باکیفیتی را به ثبت نمی‌رساند. با این وجود، فلاش LED جلویی این گوشی به عکاسی باکیفیت‌تر در محیط‌های کم نور بسیار کمک خواهد کرد. در بررسی‌های به عمل آمده متوجه این موضوع شدیم که در هنگام ثبت تصاویر سلفی به همراه فلاش LED جلویی گوشی، تصویر ذخیره شده از نظر کیفی نسبت به تصاویر سلفی معمولی‌ گوشی‌های پرچم‎دار قدرتمند دنیا، کمی باکیفیت‌تر بوده و از این نظر بسیار قابل توجه است. اما در صورت خاموش بودن فلاش گوشی، کیفیت تصاویر سلفی آن چنگی به دل نمی‌زند. دوربین اصلی این گوشی نیز دارای عملکرد راضی کننده‌ای بوده و در صورت استفاده از مود  Superior Auto، می‌توانید تصاویر بسیار مناسبی را به ثبت برسانید.

2-superior-auto-29cd3fef2787965114a75e275e42cfa2-940

xperia-c4-camera-apps-2db4ab7a6aa41ae09df48874344511b0-940

xperia-c4-the-perfect-shot-e43d62a81f9252c4961638d67bd8a26d-940

xperia-c4-selfie-34ba424918b63542923d6dda6e64da14-460

xperia-c4-frontcamera-e086a548d938148c96cd1975294fe655-620

در باقی زمینه‌های نیز این گوشی توانست امتیازات بسیار مناسبی را کسب کند. در بخش سنجش قدرت سخت‌افزاری، تراشه موجود در این گوشی در سطح خود توانست به بالاترین امتیازات ممکن دست یابد. رابط کاربری اکسپریا سونی در این گوشی نیز قابل مشاهده بوده و بسیار روان و لذت‌بخش است. برنامه‌های پیش‌فرض موجود در گوشی نیز تقریبا تمامی نیازهای روزانه شما را تامین خواهند کرد.

xperia-c4-who-says-you-have-to-wait-d8d5018e684da560b391972907b01810-620

 

دیگر ویژگی‌های موجود در گوشی اکسپریا سی 4 سونی که در روال بررسی و تست‌های گوشی متوجه آن شدیم:

-بدنه گوشی تماما از جنس پلاستیک بوده و از نظر ارگونومی و خوش‌دستی، بسیار مناسب و رضایت‌بخش است. البته بدنه گوشی مستعد جذب چربی و عرق دست بوده و تمیز کردن و پاک‌سازی آن نیز آسان نخواهد بود.

-میزان حاشیه دور نمایشگر بسیار کم بوده و در دست گرفتن گوشی حس بسیار خوبی را به کاربر القا خواهد کرد. طراحی محل قرار گیری کنترل‌ها و دکمه‌های گوشی نیز به خوبی انجام گرفته و کاملا مورد قبول ما است.

-این گوشی دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با دقت فول اچ‌دی است. تصاویر به نمایش در آمده در آن بسیار شارپ و واضح بوده و میزان روشنایی و کنتراست و زاویه دید آن نیز در حد بسیار بالایی قرار دارد.

-در بخش پوشش شبکه‌های مخابراتی، این گوشی علاوه بر پشتیبانی از استاندارد‌های اولیه از موارد پیشرفته‌تر نیز استقبال می‌کند. Cat.4 LTE و پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان، وای‌فای دو بانده به همراه قابلیت‌های بسیار زیاد به منظور انتقال صفحه نمایش گوشی به نمایشگری بزرگتر در کنار سرویس NFC از جمله این موارد هستند.

-عمر و پایداری محدود باتری گوشی، دوام پایین در زمینه پخش فیلم، پایداری کمتر از حد میانگین باتری در هنگام مکالمه صوتی تحت شبکه 3G و وب‌گردی از امتیازات ناامیدکننده این گوشی به حساب می‌آیند.

-خوشبختانه رابط کاربری اکسپریا سونی موجود در این گوشی از نظر طراحی و قابلیت‌های بالقوه با نسخه لالی‌پاپ سیستم عامل اندروید گوشی بسیار هماهنگ بوده و بسیار ساده و کاربردی به نظر می‌آید.

-در طی تست‌ها و بنچمارک‌های اجرا شده بر روی این گوشی شاهد امتیازات بسیار بالایی تراشه موجود در این دستگاه بودیم. سطح امتیازات آن از تراشه اسنپدراگون 615 موجود در گوشی‌های رقیب بسیار بیشتر و بالاتر بود.

-در بخش ابزارهای چند رسانه‌ای، این گوشی دارای برنامه‌های بسیار مجهزی است؛ برنامه گالری این گوشی دارای ابزارهای بسیار زیادی به منظور مشاهده و ویرایش تصاویر است. همچنین برنامه ویدئو پلیر گوشی نیز از زیرنویس و بسیار از کدک‌ها و فرمت‌های رایج پشتیبانی می‌کند. در کنار آن‌، اپلیکیشن موزیک پلیر این گوشی نیز دارای طراحی ظاهری بسیار مناسبی بوده و در زمینه بهبود صدای خروجی دارای ابزارهای بسیار زیاد و پیشرفته‌ای است.

-کیفیت صدای خروجی گوشی بسیار خوب و رضایت‌بخش است.

-دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی این گوشی تصاویر بسیار باکیفیتی با میزان جزئیات تصویر مناسب از خود تولید می‌کند. البته بهتر بود میزان شارپنس و وضوح تصویر، کمی بیشتر از میزانی فعلی می‌بود. اثر luminance noise در تصاویر ثبت شده توسط این گوشی به وضوح دیده می‌شود اما میزان آن در حدی نیست که مشکل‌زا باشد. عملکرد حالت Superior Auto دوربین این گوشی در حد رضایت‌بخشی قرار داشت. گرچه با هر با عکاسی در شرایطی یکسان، شاخصه‌های نوردهی تغییر کرده و تصاویر ثبت شده دارای میزان غلظت رنگی متفاوتی می‌شدند.

-کیفیت فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین اصلی این گوشی در حد نسبتا خوبی قرار داشتند. گرچه خیلی هم تماشایی نبودند. میزان جزئیات تصویر برای یک فیلم با دقت 1080p، نسبتا کم بود.

-تصویر ثبت شده توسط دوربین سلفی گوشی نسبتا تار بوده و میزان جزئیات تصویر در آن کم است.

xperia-c4-battery-22a407bd1bb2f2f55f8d73308074a606-940 xperia-c4-processor-icons-bbf2fd82f480b324ac8d130fc8c1feaa-620

با تمامی این تفاسیر اگر تنها به منظور ثبت هر چه بهتر تصاویر سلفی و استفاده از فلاش LED جلویی گوشی، خواهان خریداری اکسپریا سی 4 سونی هستید، باید این طور گفت که شاید این گوشی نتواند در این زمینه تمامی نیازهای شما را به طور کامل برآورده کند. با این حال این گوشی در بخش‌های دیگر خود دارای ویژگی‌های بسیار خوبی که در عین حال آن را به رقیبی سرسخت برای دیگر‌ گوشی‌های میان‌رده و پیشرفته بازار تبدیل می‌کند. وجود تراشه بسیار قوی، نمایشگری باکیفیت و دوربین اصلی مناسب به همراه قابلیت‌های نرم‌افزاری بسیار رضایت‌بخش، همگی، اکسپریا سی 4 سونی را به یک فبلت سطح بالا در سطح بازارهای فروش تبدیل می‌کنند.

قیمت گوشی اکسپریا سی 4 سونی

گوشی هوشمند اکسپریا سی 4 سونی هم اینک در بازارهای جهانی با قیمت نزدیک به 300 دلار در حال فروش است. اما بهتر است بدانید که  نسخه  دو سیم کارته این گوشی وارد بازارهای ایران نیز شده‌ است و بدون گارانتی، هم اینک قیمت آنها از هشتصد  و پنجاه هزار تومان تا نهصد  و پنجاه هزار تومان متغیر است. البته با ورود گوشی جدیدتر اکسپریا سی 5 سونی که دارای مشخصات فنی بسیار پیشرفته‌تری است، مسلما این گوشی با کاهش قیمت روبه‌رو شده و سطح قیمتی آن با شیبی کند از این مقدار نیز پایین‌تر خواهد آمد. بنابراین می‌توانیم  با صرف کمی زمان و صبر و شکیبایی، با قیمت نسبتا کمتری از طرف این گوشی مواجه باشیم.

xperia-c4-dual-quick-specs-f857f5ecbaaf46166cc560405eceee8d-940

رقبای گوشی اکسپریا سی 4 سونی در بازارهای جهانی

مطمئنا گوشی‌های بسیار مجهزی در کنار نماینده سونی در حال تجربه فروش بسیار خوب در بازارهای جهانی هستند. در حقیقت اکسپریا سی 4 به منظور سبقت گرفتن از آنها در این زمینه کار بسیار سختی را در پیش دارد. البته این گوشی می‌تواند به کمک تبلیغات بسیار خوب صورت گرفته بر روی دوربین سلفی و تجهیزات جلویی گوشی برای این نوع عکس‌برداری، با آمار فروش بسیار خوبی مواجه شود. در هر صورت با رونمایی شرکت سونی از نسل بعدی این گوشی با نام اکسپریا سی 5، تقریبا این گوشی می‌تواند تنها به جهت قیمت پایین‌تر خود تحت توجه خریداران قرار گیرد. در نهایت باید گفت که گوشی‌های دیزایر Eye اچ‌تی‌سی، N3 و N1 اوپو، گلکسی A7 و گلکسی E7 سامسونگ، Idol 3 آلکاتل، جی 3 ال‌جی و اکسپریا زد 2 سونی به ترتیب از جمله جدی‌ترین رقبای گوشی اکسپریا سی 4 سونی در این حوزه به حساب می‌آیند.

xperia-c4-dual-dual-sim-2a0e9037829e6895b65ba568f9a3cc31-460

خلاصه این قسمت و نتیجه‌ گیری

در ابتدای این مقاله به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی گوشی اکسپریا سی 4 سونی پرداخته و دیدیم که این گوشی  بر خلاف بسیاری از گوشی‌های اندرویدی امروزی به طور پیشفرض دارای دو اپلیکیشن مرورگری اینترنت نیست. برنامه‌های مرورگر  کروم گوگل تنها اپلیکیشن وب‌گردی موجود در این گوشی  می‌باشند. البته در این میان ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار مناسب و پیشرفته موجود در این برنامه مطمئنا تمامی نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

در بخش بعدی  به معرفی دیگر برنامه‌های از پیش نصب شده و پیشفرض گوشی اکسپریا سی 4 پرداخته و به بررسی و آشنایی با برنامه‌‌های Calendar (تقویم)، برنامه ساعت یا همان Clock، برنامه ماشین حساب (Calculator)، برنامه OfficeSuite 8، اپلیکیشن File Commander، برنامه‌ای به نام Power Saver، اپلیکیشن Smart Connect، برنامه Backup & Restore، ، اپلیکیشن Socialife، برنامه Sketch (نقاشی) و اپلیکیشن Record screen اقدام نمودیم. باید صادقانه گفت که کمپانی سونی واقعا در این بخش بسیار ماهرانه  عمل کرده است.

همچنین در بخشی مجزا، تمامی دیگر قسمت‌های بررسی شده این گوشی را مرور کرده و نتیجه گیری تیترواری از از هر کدام از آنها را ارائه دادیم. در واقع مزیت‌ها، معایب و همچنین مشکلات مربوط به هر بخش را بازگو کرده و راه کارهایی به منظور حل آنها را در اختیارتان گذاشتیم. علاوه بر آن در بخشی مجزا به مرور ویژگی‌هایی پرداختیم که در عمل و در هنگام اجرای تست‌ها و آزمایشات مختلف بر روی این گوشی، با آنها مواجه شدیم. در نهایت قیمت این گوشی در بازارهای جهانی و همچنین قیمت روز آن در بازارها و فروشگاه‌های ایرانی را اعلام کرده و در بخش پایانی به معرفی رقبای جدی و سر سخت این گوشی در عرصه فروش گوشی‌های هوشمند پرداختیم.

امیدواریم در پایان این بخش، از سری مقالات بررسی گوشی اکسپریا سی 4 سونی لذت کافی را برده باشید.

 

در ادامه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به تمامی مقالات نقد و بررسی گوشی اکسپریا سی 4 سونی دسترسی داشته باشید:

[قسمت اول: معرفی گوشی و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی]

[قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری]

[قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی، بلندی صدا و صفحه کلید مجازی]

[قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین گوشی]

[قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی، برنامه‌های از پیش نصب شده و قیمت گوشی]

 

پایان قسمت نهایی

در پایان این بررسی کدامیک از ویژگی‌های این گوشی مورد توجهتان قرار گرفت؟ آیا این گوشی در بازار‌های ایران فروش خوبی را تجربه خواهد کرد؟! لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال