بهترین نحوه ی شارژ کردن باتری تلفن های هوشمند چیست؟

نحوه ی استفاده از باتری های تلفن های هوشمند همیشه مورد اهمیت داشته و باورهای عامیانه اشتباهی در این زمینه وجود دارد. به راستی بهترین نحوه ی استفاده از باتری این دستگاه های هوشمند چیست؟ آیا از شب تا صبح شارژ زدن گوشی به آن صدمه ای وارد می کند؟ آیا برای شارژ مجدد باید آن […]

نحوه ی استفاده از باتری های تلفن های هوشمند همیشه مورد اهمیت داشته و باورهای عامیانه اشتباهی در این زمینه وجود دارد. به راستی بهترین نحوه ی استفاده از باتری این دستگاه های هوشمند چیست؟ آیا از شب تا صبح شارژ زدن گوشی به آن صدمه ای وارد می کند؟ آیا برای شارژ مجدد باید آن را از صفر به شارژ بزنیم؟ Shane Broesky سازنده ی شارژر تلفن های هوشمند پاسخ برخی از پرسش های ما درباه ی استفاده از باتری های تلفن های هوشمندمان را داده است.

رها کردن گوشی خود در شب و شارژ شدن آن مشکل جدی برای تلفن هوشمند شما ایجاد نمی کند. تلفن شما به قدری هوشمند است که بتواند هنگامی که شارژ 100 درصد شده اتصال برق را قطع کند. اما رها کردن تلفنتان تمام شب متصل به شارژر به تدریج از عمر باتری تلفنتان کم می کند. مهم ترین مسئله این است که هنگام شارژ شدن گوشی اگر کاوری دور آن را گرفته جدا کنید تا گرما بتواند از آن عبور کند در غیر این صورت عمر باتری بسیار کاهش می یابد.

بهترین راه برای شارژ کردن تلفن های هوشمند با باتری لیتیومی این است که شارژ باتری را میان 50 تا 80 درصد نگاه داریم، شارژهای کوتاه میان روز نه تنها آسیبی به باتری شما نمی دهند بلکه انرژی لازم برای یون های یاتری های فراهم می کند. شاید این راهکار معمول نباشد اما بهترین شیوه برای داشتن عمر باتری خوب است.

leaving-your-phone-charging-2-640x640

مهم ترین مسئله درباره ی باتری تلفن هوشمند شما چرخه های شارژ است، چرخه ی شارژ به معنی شارژ شدن باتری تلفن هوشمند شما از صفر تا 100 است، برای هر باتری تعدادی محدود از این چرخه ها در نظر گرفته شده و نهایتا روزی فراخواهد رسید که این تعداد تمام شود و عمر باتری شما روز به روز کاهش پیدا کند، حتی ممکن است روزی دیگر نتواند تلفنتان را روشن کند. برای جلوگیری از این اتفاق هر زمانی که می توانید اجازه ندهید شارژ تلفن چرخه ای 0 تا 100 طی کند.

از لوازم جانبی با کیفیت استفاده کنید: عمر باتری شما به لوازم جانبی تلفن هوشمندتان نیز وابسته است، سعی کنید از کابل شارژری استفاده کنید که همراه تلفن هوشمندتان تحویل گرفته اید. اگر آن را گم کرده اید حتما کابل اورجینال تهیه کنید.

مهم ترین مطالبی که باید به خاطر داشته باشید:

همیشه از کایل های استاندارد و اورجینال استفاده کنید و اگر مجبور به تهیه ی کابل دیگری شدید از استدانداردهای آن مطمئن شوید.

اجازه ندهید تلفن هوشمندتان هنگام شارژ داغ شود، اگر تلفنتان قاب دارد هنگام شارژ آن را از تلفن هوشمندتان جدا کنید.

برای عمر باتری بیشتر، میزان شارژ تلفن هوشمندتان را بین 50 تا 80 درصد نگاه دارید.

اجازه ندهید باتری تلفن هوشمندتان کاملا خالی شود، سعی نکنید باتری خود را در فرآیند 0 تا 100 درصد شارژ کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال