زمان راه اندازی شبکه ی 3G ایرانسل از زبان وزیر ارتباطات؛ راه اندازی آزمایشی آغاز شده است

به نظر می رسد روز به روز به زمان راه اندازی اینترنت نسل سوم توسط دو اپراتور اول و دوم کشور نزدیک می شویم. در مراسم راه اندازی رومینگ ملی، زمان احتمالی راه اندازی اینترنت نسل سوم اپراتور دوم کشور توسط وزیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد. واعظی در مراسم راه اندازی فاز […]

به نظر می رسد روز به روز به زمان راه اندازی اینترنت نسل سوم توسط دو اپراتور اول و دوم کشور نزدیک می شویم. در مراسم راه اندازی رومینگ ملی، زمان احتمالی راه اندازی اینترنت نسل سوم اپراتور دوم کشور توسط وزیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد.

واعظی در مراسم راه اندازی فاز نهایی رومینگ متقابل بین اپراتورهای موبایل گفت: در مراسم راه اندازی فاز نخست رومینگ ملی از اپراتورهای موبایل خواسته بودیم که تعرفه هایشان را کاهش دهند و بیشتر رعایت حال مردم را کنند بر این اساس دو اپراتور تعرفه های خود را کاهش دادند که در اینجا از این اپراتورها تقدیر و تشکر می کنم.

وی با تاکید بر اینکه باید سرویس و خدمات بهتر با تعرفه پایین تر به مردم بدهیم، در مورد اینترنت نیز گفت: با کاهش 35 درصدی نرخ پهنای باند قصد داشتیم مردم بتوانند با 20 درصد کاهش قیمت اینترنت بخرند. بر این اساس این مصوبه توسط اغلب شرکت های اینترنتی اجرایی شده است و تنها 2 شرکت هستند که با روش های مختلف می خواهند این مصوبات را اجرایی نکنند. از رگولاتوری می خواهیم در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورد.

واعظی با تاکید بر اینکه قطعا نسل سوم موبایل را در نیمه دوم امسال عرضه خواهیم کرد، گفت: مذاکرات با اپراتورهای موبایل از چندماه قبل آغاز شده و در این راستا دنبال رفع محدودیت های اپراتور رایتل هستیم.

سازمان تنظیم مقررات بر اساس دستورالعمل کمیسیون تنظیم مقررات در حال مذاکره با اپراتورهای موبایل است که بر اساس اعلام این سازمان با یکی از اپراتورها کارها خوب پیش می رود.

بر این اساس پیش بینی می شود که در روز 12 مرداد ماه جاری که سالروز تحلیف ریاست جمهوری است این اپراتور آمادگی دارد به صورت آزمایشی و پایلوت در چند نقطه تهران نسل سوم موبایل را به اجرا دربیاورد و چنانچه این فاز آزمایشی خوب پیش رفت اول شهریورماه پروانه واگذاری خدمات نسل سوم موبایل را به این اپراتور خواهیم داد.

وزیر ارتباطات خطاب به یکی از اپراتورها که مصوبات اجرایی شدن این پروژه را رعایت نمی کند، گفت: بدانید که اگر اپراتور به هر میزان نیز هزینه کرده باشد اما مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات را رعایت نکند قطعا به آن اجازه واگذاری نسل سوم موبایل را نخواهیم داد. اگر فشار هم بیاورند وزارتخانه پروانه ای در این زمینه صادر نخواهد کرد.

لینک کوتاه | منبع: خبرگزاری مهر

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال