سامسونگ از پیشگامان عرضه‌ فناوری 5G می‌شود

سامسونگ این روزها در تکاپوی آماده‌ شدن برای کنگره موبایل (MWC 2015) بارسلون است، و ظاهرا قصد دارد نسل جدید شبکه‌های مخابراتی، که با عنوان 5G از آن یاد می‌شود، را معرفی کند….

سامسونگ این روزها در تکاپوی آماده‌ شدن برای کنگره موبایل (MWC 2015) بارسلون است، و ظاهرا قصد دارد نسل جدید شبکه‌های مخابراتی، که با عنوان 5G از آن یاد می‌شود، را معرفی کند. با وجود این‌که این فناوری نوپاست و استاندارد مربوط به آن هنوز دقیقا تعیین نشده، اما برخی از شرکت‌های فعال در این حوزه، نظیر سامسونگ و اپراتور مخابراتی SK Telecom، سعی دارند از پیشگامان توسعه این شبکه نوظهور باشند. اگرچه سرعتی که برای 5G  بیان‌ شده بسیار بالا و لذت‌بخش خواهد بود، اما به دلیل عدم تعیین استانداردهای لازم، پیاده‌سازی آن نقاط مبهم زیادی دارد.

در شبکه‌های مخابراتی 5G برخلاف نسل‌های پیشین آن یعنی 3G و  4G، از امواجی با طول موج چند میلیمتری استفاده می‌شود، که تبادل دیتا از طریق این امواج بین فرستنده و گیرنده انجام می‌پذیرد. با توجه به طول موج کوتاه این شبکه‌ها، اولین محدودیتی که با آن مواجه خواهیم بود، لزوم قرار گرفتن در محدوده آنتن‌دهی است، که این موضوع برای اسمارت فون‌ها چندان خوشایند نخواهد بود. اما قائله به اینجا ختم نشده و برای حل این مشکل از فناوری “3D beamforming,” به معنی فیلتر فضایی استفاده شده است. نحوه کار فیلتر فضایی بدین صورت است که در ابتدا آنتن‌های مخابراتی و سپس گوشی هوشمند موقعیت‌یابی می‌شوند، و بر اساس موقعیت مکانی نزدیک‌ترین آنتن به گوشی هوشمند اتصال پیدا کرد و نهایتا دیتا از طریق آن مبادله می‌شود. طبیعتا این مقوله زمانی بالفعل می‌شود که مکان موردنظر، منطقه تحت پوشش شبکه‌ی ارتباطی 5G باشد. همچنین این روش می‌تواند تداخل در شبکه را کاهش دهد، یعنی زمانی که تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه زیاد است، 2 نفر که در نزدیکی هم و در یک راستا به آنتن متصل شده‌اند می‌توانند با استفاده از یک فرکانس بدون تداخل، با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال