سیگیت اولین هارد 6 ترابایتی 3.5 اینچ خود را معرفی کرد

شرکت سیگیت، امروز اولین هارد 6 ترابایتی 3.5 اینچ خود را در رده‏ی هارد دیسک های حرفه‏ای (Enterprise) معرفی کرد. این هارد دیسک که در دو مدل با پورت ساتا 3 با پهنای باند 6 گیگابیت و SAS با پهنای باند 12 گیگابیت معرفی شده، از 5 پلاتر 1.2 ترابایتی ساخته میشود که با سرعت […]

شرکت سیگیت، امروز اولین هارد 6 ترابایتی 3.5 اینچ خود را در رده‏ی هارد دیسک های حرفه‏ای (Enterprise) معرفی کرد. این هارد دیسک که در دو مدل با پورت ساتا 3 با پهنای باند 6 گیگابیت و SAS با پهنای باند 12 گیگابیت معرفی شده، از 5 پلاتر 1.2 ترابایتی ساخته میشود که با سرعت 7200 دور در دقیقه چرخیده و چگالی 1000 گیگابایت بر اینچ را برای اولین بار فراهم آورده است.

هارد دیسک جدید دارای 128 مگابایت حافظه کش بوده و شرکت سیگیت، مدعی سرعت انتقال اطلاعات تا 216 مگابایت بر ثانیه برای آن شده است که سرعت بسیار خوبی میباشد.

همچنین این درایو دارای لتنسی 4.16 میلی ثانیه برای پاسخگویی به درخواست ها بوده و از کدگذاری اطلاعات تا 256 بیت پشتیبانی میکند.

از دیگر مشخصات آن نیز میتوان به کارکرد شبانه روزی برای 1.4 میلیون ساعت بصورت مداوم با توانایی نوشتن 550 ترابایت اطلاعات در سال اشاره کرد.

سیگیت هنوز درباره قیمت عرضه ی هارد دیسک جدید خود سخنی به میان نیاورده، اما پیشبینی میشود با نسبت قیمت هارد 4 ترابایتی که سال قبل معرفی شده بود، قیمت این درایو به حدود 650 دلار برسد.

لینک کوتاه | منبع : pcper

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال