ضدعفونی موبایل از کرونا با روشهای مدرن آمریکایی + ویدئو

ضدعفونی موبایل در شرایط فعلی شیوع کرونا امری حیاتی میباشد چرا که میزان میکروب های روی گوشی های همراه بیشتر از کاسه توالت است. اگر دستان تان تمیز باشد و گوشی آلوده ای داشته باشید، با لمس آن دستان تان دوباره آلوده به ویروس خواهد شد. با ضدعفونی کردن مکرر موبایل خود میتوانید احتمال آلوده […]

ضدعفونی موبایل در شرایط فعلی شیوع کرونا امری حیاتی میباشد چرا که میزان میکروب های روی گوشی های همراه بیشتر از کاسه توالت است. اگر دستان تان تمیز باشد و گوشی آلوده ای داشته باشید، با لمس آن دستان تان دوباره آلوده به ویروس خواهد شد. با ضدعفونی کردن مکرر موبایل خود میتوانید احتمال آلوده شدن به کرونا را به حداقل برسانید. در این مطلب از نحوه نظافت و ضدعفونی کردن گوشی ها بدون آسیب به صفحه نمایش برایتان خواهیم گفت.

  • بهترین راه برای نظافت مطمئن و بدون آسیب زدن به صفحه نمایش یا اجزاء داخلی گوشی هوشمند، تمیز کردن آن با پارچه های ریزالیاف کمی مرطوب است.
  • استفاده از محصولات نظافتی استاندارد از قبیل شوینده های ضدعفونی کننده یا مالیدن الکل می تواند آلودگی موجود روی صفحه نمایش دستگاهتان را بزداید و مانع از باقی مانده لک اثرانگشت یا هر ماده دیگر موجود بر روی دستتان روی صفحه نمایش بشود.
  • علاوه بر این می توانید از دستگاه تمیزکننده فرابنفش هم استفاده کنید، دستگاهی الکترونیکی که اشعه های UV-C را به منظور پاکسازی میکروبها روی صفحه نمایش دستگاهتان منعکس می کند.

ضدعفونی موبایل

به گزارش سرویس اخبار فناوری پایگاه خبری تکنا و بر اساس مطالعه پژوهشگران هر فرد روزانه به طور متوسط بیش از 50 بار به گوشی هوشمند خود سر می زند. هر بار که این کار را انجام می دهید، دستگاهتان ویروس و باکتری های بیشتری را از دست هایتان جذب می کند. در حقیقت، بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه آریزونا انجام شد، گوشی های همراهتان 10 برابر باکتری و ویروس بیشتری را در مقایسه با یک کاسه توالت حمل می کنند، چرا که کاسه های توالت معمولا بیشتر نظافت می شوند در حالیکه این داستان برای لوازم الکترونیکی شخصی فرق می کند.

با گسترش شیوع کرونا ویروس جدید، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری و سازمان بهداشت جهانی، شست و شوی مرتب دست ها و ضدعفونی کردن مکرر اشیاء و سطوح قابل لمس را توصیه می کنند. این امر نشان دهنده اهمیت پاکسازی گوشی همراه است. اما با توجه به این نکته که بسیاری از فراورده های تمیزکننده ی استانداردی که معمولا به کار می بریم می توانند به دستگاهتان آسیب برسانند،  ترفندهایی برای انجام این کار وجود دارد.

در ادامه به مطالبی در رابطه با نظافت مطمئن گوشی همراه، بدون آسیب دیدگی صفحه نمایش یا اجزای داخلی آن اشاره می کنیم.

پرهیز از مالیدن الکل، ضدعفونی کننده ها یا اسپری های مشابه

تمیزکردن صفحه گوشی با مالیدن الکل  یا ماده ضدعفونی کننده می تواند وسوسه کننده باشد اما این کار همراه با ریسک آسیب دیدن صفحه نمایش دستگاهتان است. محققان خاطرنشان کردند : « این گوشی ها دارای پوششی جهت جلوگیری و در امان ماندن صفحه نمایش از چسبیدن چربی یا آلودگی دست هایتان هستند. استفاده از الکل یا انواع دیگری از محلول های متداول بر روی گوشی می توان به آن اسیب بزند. این همان پوششی است که مانع از جمع شدن مایعات و ماندن لک اثرانگشت روی صفحه نمایش گوشیتان می شود». او افزود، «حتی با کهنه شدن این پوشش با مروز زمان، استفاده از موادشیمیایی پاک کننده آسیب زیادی به آن وارد نمی کند.»

از پارچه ریزالیاف استفاده و در صورت نیاز آن را با کمی صابون و آب مرطوب کنید

اپل و سامسونگ در صفحه پشتیبانی خود به این نکته اشاره کرده اند که نظافت گوشی با یک پارچه- ترجیحا پارچه ای نرم و بدون کرک- بهترین راه برای تمیز کردن آن است. می توانید پارچه را با آب گرم و صابون مرطوب کنید تا از شر هر گونه ماده ی زائدی روی آن خلاص بشوید. اکثر گوشی های هوشمند مقاوم در برابر آب هستند، اما می بایست هنگام قرار گرفتن آن ها در معرض مایعات احتیاط کنید.

بر اساس گفته های دیکسون می بایست مطمئن بشوید که مایعات وارد گوشیتان نشده اند. علاوه بر این، بر اساس آنچه که در وبسایت اپل آمده است، می بایست پیش از نظافت گوشی آن را از برق درآورده و خاموش کنید.

اگر گوشیتان روکش دارد، آن را به جای یا علاوه بر دستگاهتان تمیز کنید

اگرچه نباید از فراورده های تمیزکننده روی دستگاه موبایلتان استفاده کنید، می توانید این کار را با روکش گوشیتان (بسته به جنس آن) انجام بدهید. بر اساس گفته های سیسیلیانو، «این کار می تواند روشی موثر برای تمیزکردن گوشی باشد، به ویژه برای پوسته بیرونی دستگاه که تماس بیشتری با سطوح خارجی دارد».

و البته، نظافت دست ها

بر اساس گفته سیسیلیانو، « نظافت دست ها باعث می شود که گوشیتان هم تمیز بماند. علاوه بر این به محلی که گوشی را در آن می گذارید و نحوه حمل آن نیز دقت داشته باشید».