مصرف سوخت خودروی مفهومی و جدید رنو با نام EOLAB، در صد کیلومتر یک لیتر است!

خودروی جدید رنو روز گذشته معرفی شد. این خودروجی جدید که EOLAB نام دارد، یک اتوموبیل کاملا مفهومی و اصطلاحا کانسپت است که قرار است به زودی وارد بازار شود، اما چرا انقدر درباره ی این اتوموبیل صحبت می شود؟ خودروی جدید Renalut EOLAB، یک خودروی کاملا اقتصادی است که از دو نوع سوخت استفاده […]

خودروی جدید رنو روز گذشته معرفی شد. این خودروجی جدید که EOLAB نام دارد، یک اتوموبیل کاملا مفهومی و اصطلاحا کانسپت است که قرار است به زودی وارد بازار شود، اما چرا انقدر درباره ی این اتوموبیل صحبت می شود؟

خودروی جدید Renalut EOLAB، یک خودروی کاملا اقتصادی است که از دو نوع سوخت استفاده میکند، یک سوخت بنزین و دیگری برق. مصرف این خودرو طبق گفته ی سازندگان، در هر 100 کیلومتر کمتر از 1 لیتر است که عددی فوق العاده پایین می باشد.

EOLAB دارای یک موتور بنزینی سه سیلندر با قدرت 75 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با توان مصرفی 6.7 کیلو وات ساعت است که باتری آن از جنس لیتیوم می باشد و همانطور که اشاره شد، در 100 کیلومتر کمتر از 1 لیتر بنزین مصرف میکند. حداکثر سرعت Renalut EOLAB حدود 120 کیلومتر بر ساعت می باشد که البته با موتور بنزینی این امر میسر می شود و این خودرو با موتور الکتریکی خود تنها قادر خواهد بود تا با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

اما جالب است بدانید که این خودرو با در یک مدل دیگر که مصرف گاز دارد نیز عرضه می شود که انتخاب آن بر عهده ی مشتریان خواهد بود.

اما چرا مصرف سوخت Renalut EOLAB انقدر پایین است؟

سازندگان این خودرو اعلام کرده اند که در ساخت این خودرور سعی کرده اند تا آنجا که میشود جنس بدنه ی این خودرو تغییر دهند تا سبک تر از آن چیزی که تصور می کنید شود. البته وزن این اتوموبیل اعلام نشده است اما سازندگان گفته اند که حدود 400 کیلوگرم نسبت به رنو کلیو سبک تر خواهد بود. آنها برای کاهش وزن، سعی کرده اند تا هر چیز اضافی را حتی در حد یک پیچ، با یک جنس سبک تر تغییر دهند تا خودرو سبک تر شود. حتی اعلام شده است که پس از ساخت این خودرو، یک بار تمامی خودرو را از ابتدا بررسی کرده اند و باز هم سبک تر از نسخه ی نهایی کرده اند و همانطور که می دانید، هر چه خودرو سبک تر شود، به قدرت کمتری برای جا به جایی نیاز خواهد داشت…

از جمله ی تغییرات در ساختار این خودرو می توان به تغییر جنس سقف Renalut EOLAB اشاره کرد که منیزیم، جایگزین جنس آهنی سقف شده است و تعداد درهای این خودروی 4 نفره به 3 در کاهش پیدا کرده است.

همانطور که می دانید، Renalut EOLAB یک اتوموبیل مفهومی است و بیش از اینکه سازندگان به دنبال تست موتور و سیستم های قدرتی آن باشند، به دنبال کشف تکنولوژی و کسب دانش بیشتر در مورد اتوموبیل های خود هستند و سعی دارند تا یک اتوموبیل پیشرفته را خلق کنند. همچنین، این خودرو قرارا است در دو مدل مختلف که یکی توسط دپارتمان مهندسی رنو طراحی شده است و دیگری توسط دپارتمان طراحی رنو ساخته شده است، عرضه شود.

اگر به داخل خودرو برویم، با دو تبلت مختلف 11 اینچی مواجه می شویم، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست. تبلتی که در سمت راست قرار دارد تنظیمات و حرکات چرخ ها را نشان می دهد و یک جی پی اس نیز در آن قرار دارد که به صورت دقیق جای شما را نشان خواهد داد. تبلت دیگر که البته کوچک تر است، بیشتر به نشان دادن اطلاعات سنتی و کلی از قبیل سرعت، میزان سوخت و … اختصاص یافته است.

اما مسلم است که این همه سر و صدا برای یک خودرو مفهومی نمیتواند بدون تکنولوژی های جدید باشد. این نقطه، مهم ترین نکته ای است که است که در مورد این اتوموبیل ذکر نشده است، تکنولوژی هایی همچون اتصال این اتوموبیل به تلفن های هوشمند و یا سیستم های حرکت خودرو و سنسور های به کار گرفته شده در EOLAB، همه و همه نکاتی هستند که به نظر می رسد در آینده آنها را خواهیم شنید.

در مورد زمان عرضه شدن این خودرو نیز هیچ خبری منتشر نشده است اما سازندگان و مدیران رنو اعلام کردند که خبر های خوشی را برای دوست داران صنعت اتوموبیل به همراه خواهند داشت. قرار است رنو به صورت رسمی در نمایشگاه Paris Motor Show که در ماه آینده در پاریس، پایتخت کشور فرانسه، برگزار می شود، نمونه ای کاملا ساخته شده از این اتوموبیل را به نمایش عموم در بیاورند.

[tabgroup]

[tab title=”تصاویر منتشر شده از Renault EOLAB را مشاهده نمایید.”]

renaulteolab-2 renaulteolab-3 renaulteolab-4 renaulteolab-5 renaulteolab-6

.

[/tab]

[tab title=”تصاویر بیشتری از داخل Renault EOLAB را مشاهده نمایید.”]

renaulteolab-7 renaulteolab-8 renaulteolab-9

.

[/tab]
[/tabgroup]

لینک کوناه | منبع : Slashgear

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال