نسل جدید باتری ها، در مدت زمان 2 دقیقه، حدود 70 درصد شارژ می شوند و طول عمرشان 10 برابر باتری های فعلی خواهد بود!

این روزها ساخت باتری های جدید و استفاده از جدیدترین فن آوری ها در آن ها، به یکی از اصلی ترین فعالیت محققان در آمده است و به خاطر اهمیت بسیار آنها، تحقیق و توسعه در این زمینه روز به روز نیز بیشتر می شود. حال، جدیدترین نسل باتری ها که به تازگی معرفی شده […]

این روزها ساخت باتری های جدید و استفاده از جدیدترین فن آوری ها در آن ها، به یکی از اصلی ترین فعالیت محققان در آمده است و به خاطر اهمیت بسیار آنها، تحقیق و توسعه در این زمینه روز به روز نیز بیشتر می شود. حال، جدیدترین نسل باتری ها که به تازگی معرفی شده اند، طول عمری برابر با 2 سال دارند و پس از شارژ شدن، تنها 2 دقیقه زمان نیاز دارند تا 70 درصد شارژ شوند.

سریع ترین نسل این باتری ها توسط محققان دانشگاه Nanyang Technology University ساخته و معرفی شده اند و طول عمرشان، 10 برابر باتری های نسل گذشته خواهد بود. در این فن آوری جدید، آنها گرافیت را با آند باتری های ید-لیتیومی عوض کرده اند و نتیجه ی آن، شارژ شدن باتری در یک چشم به هم زدن و عمر بیشتر آن شده است.

البته تحقیقات هنوز به پایان نرسیده است اما همگان مشتاقند تا نتایج این تحقیقات را مشاهده کنند. یکی از مهم ترین استفاده های این باتری ها (جدای از ، اتوموبیل های الکترونیکی می باشد. اگر زمانی که صرف شارژ شدن این باتری ها می شود همین مقدار باشد و بیشتر نشود، می توان خودرو های الکتریکی امروزی را در مدت زمان 15 دقیقه به صورت کامل شارژ کرد که همین موضوع، یک دست آورد بسیار بزرگ محسوب می شود.

امیدواریم این صنعت به سرعت رشد کند و شاهد این فن آوری در باتری ها تلفن های هوشمند و همچنین اتوموبیل بدون سرنشین تسلا که سال بعد عرضه خواهد شد، باشیم.

لینک کوتاه | منبع : Pocket-Lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال