10 دلیل برتری Samsung Galaxy S6 به LG G4

پس از اینکه G4 معرفی شد، به این نتیجه رسیدیم که ال‌جی به جایی رسیده که محصولات جدیدش با قدرت بیشتری وارد میدان شود و یک سر و گردن نسبت به محصولات قبلی‌اش بالاتر باشد. اما LG G4 تا چه اندازه‌ای می‌تواند بهتر از پرچم‌دار بزرگترین تولیدکننده‌ی تلفن‌های هوشمند در جهان، یعنی سامسونگ باشد؟ همانطور […]

پس از اینکه G4 معرفی شد، به این نتیجه رسیدیم که ال‌جی به جایی رسیده که محصولات جدیدش با قدرت بیشتری وارد میدان شود و یک سر و گردن نسبت به محصولات قبلی‌اش بالاتر باشد.

اما LG G4 تا چه اندازه‌ای می‌تواند بهتر از پرچم‌دار بزرگترین تولیدکننده‌ی تلفن‌های هوشمند در جهان، یعنی سامسونگ باشد؟ همانطور که می‌دانید، Galaxy S6 به اندازه‌ای بزرگ و قدرتمند ظاهر شده که هر کسی را مجذوب خود کند.

پیشتر، “7 دلیل برای برتری ال‌جی G4 نسبت به سامسونگ گلکسی اس6” را با یکدیگر بررسی کردیم. اما حالا قصد داریم مزایای تلفن قدرتمند Galaxy S6 را نسبت به این G4 بررسی کنیم:

1. طراحی و جنس بدنه‌ی فوق‌العاده

بگذارید مطلب خود را اینگونه آغاز کنیم که قصد نداریم از چرم خالص به کار گرفته شده در LG G4 چشم‌پوشی کنیم. وجود این چرم، می‌تواند لذت به دست گرفتن گوشی را چند برابر بهتر از گوشی‌های دیگر نماید اما اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، فروش نسخه‌ای که بدنه‌ی پلاستکی دارد، بیشتر خواهد بود و همه‌ی افراد، مدل چرمی از G4 را خریداری نمی‌کنند.

اگر بخواهیم با این دید به قضیه نگاه کنیم، جنس بدنه‌ی به کار رفته در Galaxy S6، با کلاس‌تر از G4 (مدل پلاستیکی) می‌باشد و شکی در این موضوع نیست.

A-fancier-design

2. ضخامت کمتر

از این مورد نمی‌توان به سادگی گذشت. سامسونگ پرجم‌دار جدید خود را با ضخامت 0.27-اینچی یعنی 6.8 میلی‌متر تولید کرده در حالی که ضخامت LG G4، برابر با 8.9 میلی‌متر می‌باشد. البته بسیاری از افراد به بدنه‌ی چرمی G4 اتکا می‌کنند و معتقدند که این ضخامت کمتر، Galaxy S6 را زیباتر نشان نمی‌دهد.

اما این موضوع چیزی را تغییر نمی‌دهد و Galaxy S6 ضخامت کمتر به نسبت به این گوشی دارد و احتمالا کار کردن، حس یک محصول بزرگ همچون G4 را به کاربران نمی‌دهد.

The-thinness-factor

3. چیپ قدرتمندتر

شاید به کار بردن چیپ 6-هسته‌ای Snapdragon 808 در LG G4 را نتوان یک ایراد دانست چرا که این چیپ، قدرت لازم و کافی را برای انجام کارهای مختلف دارد. اما این موضوع بر روی کاغد این‌چنین می‌باشد! بله درست است بر روی کاغذ، هنوز ما فرصت کافی برای تست این گوشی و بررسی کامل آن را نداشته‌ایم اما مسلما Snapdragon 808 هرگز نمی‌تواند عملکردی نزدیک به Exynos 7420 که در پرچم‌داران سامسونگ به کار رفته، داشته باشد چرا که این چیپ قدرتمند،حتی Snapdragon 810 را به راحتی مغلوب خود می‌کند.

A-more-powerful-processor

4. حافظه‌ی رم سریع‌تر

در مورد چیپ‌های به کار رفته صحبت کردیم، بد نیست در مورد حافظه‌ی رم نیز صحبت کنیم. هر دو گوشی LG G4 و Samsung Galaxy S6 از 3 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند اما باید تکنولوژی این رم‌ها را نیز بررسی کنیم. رم‌های G4 از نوع LPDDR3 و رم‌های Galaxy S6 از نوع LPDDR4 می‌باشد که بسیار بالاتری را به همراه خواهد داشت.

Faster-RAM

5. انتخاب‌های بیشتر برای حافظه‌ی داخلی

این قسمت نیز احتمالا برای شما جذاب خواهد بود! طبق کنفرانسی که ال‌جی برگزار کرده بود، LG G4 تنها در یک مدل 32 گیگابایتی عرضه خواهد شد اما این پایان دنیا نیست و شما می‌توانید از درگاه کارت حافظه، میزان فضای داخلی گوشی خود را افزایش دهید و این افزایش، تا 2 ترابایت نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

اما اگر به سراغ یکی از پرچم‌داران Galaxy S6 بروید، از انتخاب‌های بسیار بیشتری بهره‌مند می‌شوید حتی اگر دوست داشته باشید، می‌توانید نسخه‌ی 128 گیگابایتی را تهیه کنید.

اما چرا به این موضوع اشاره کردیم؟ بخش بعدی را مطالعه کنید!

More-storage-options

6. حافظه‌ی داخلی سریع‌تر

اینجاست که ما می‌گوییم که تنها حافظه‌ی داخلی بیشتر از سوی سامسونگ نیست بلکه ما با حافظه‌هایی فوق‌العاده پرسرعت روبه‌رو هستیم. سرعت بالای حافظه‌ی داخلی به کار رفته در Galaxy S6، از نوع UFS2.0 می‌باشد که ماه مارس معرفی شد و در حال حاضر، یک رکورد را از خود در این زمینه به جای گذاشته است!

البته ما هنوز در مورد مشخصات دقیق حافظه‌ی داخلی LG G4 مطمئن نیستیم اما به نظر نمی‌رسد که ال‌جی از چنین تکنولوژی جدیدی در محصول خود استفاده کرده باشد.

Faster-storage

7. سیستم شارژ بدون سیم

حتما شما نیز از وجود چیپ‌های داخلی در Galaxy S6 و Galaxy S6 edge مطلع هستید، چیپ‌هایی که امکان شارژ بدون سیم را برای این گوشی‌های هوشمند به همراه دارند و به سادگی می‌توان از محصولاتی که در بازار عرضه می‌شوند، استفاده کرد. اما متاسفانه چنین چیزی در محصول جدید ال‌جی وجود ندارد و اگر بخواهید G4 خود را بدون سیم شارژ کنید، باید از کاور مخصوص خود ال‌جی استفاده کنید و نمی‌توانید به فکر محصولات سایر شرکت‌ها باشید.

Wireless-charging

8. مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای رایگان و البته اختصاصی

همانطور که از عنوان مشخص است، سامسونگ ده‌ها نرم‌های رایگان و البته اختصاصی را برای خریداران در نظر گرفته که به سادگی می‌توان از آنها استفاده کرد. این مجموعه که “Galaxy Gifts” یا “هدایای گلکسی” نام دارد، برای تمامی خریداران در دسترس می‌باشد و نیازی به پرداخت حق اشتراک نیست.

A-stack-of-free-premium-apps

9. تم‌های فراوان برای رابط‌ کاربری TouchWiz

با اینکه LG اپلیکیشن اختصاصی و کاربردی خود با نام SmartWorld را بر روی دستگاه‌های خود دارد، به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را با نرم‌افزارها و تم‌های فراوانی که برای Galaxy S6 در دسترس است، مقایسه نمود.

البته این موضوع تنها به زیبایی این گوشی مربوط نمی‌شود و جدای از اینکه کاربران امکان شخصی‌سازی بیشتری برای هر تم را دارند، توسعه‌دهندگان خارجی نیز بهتر از گذشته می‌توانند به طراحی تم برای Galaxy S6 بپردازند.

TouchWiz-themes

10. حالت ذخیره‌ی انرژی – Ultra Power Saving Mode

بله این حالت، یکی از مزایای S6 به G4 به حساب می‌آید.

برای افرادی که اطلاع ندارند باید بگوییم که حالت UPSM در Galaxy S6، باعث می‌شود صفحه‌نمایش این محصول، سیاه و سفید شده و امکان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف و سرعت سیستم، بسیار محدود شود و تمامی راه‌های ارتباطی نیز زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، قطع می‌شود.

با استفاده از چنین ویژگی خاصی، می‌توان مصرف برق Galaxy S6 را تا حد زیادی کاهش داد و از آن، می‌توان یکی از بهترین ویژگی‌هایی که تا به حال سامسونگ در تلفن‌های خود به کار برده، یاد کرد.

Ultra-Power-Saving-Mode

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال