2015 Ford Focus : پایداری بیشتر در کنار تکنولوژی جدید کنترل خودرو

مدل جدید از خودروی Ford Focus که قرار است به زودی روانه ی بازار شود، قرار است از سیستم کنترل خودکار جدیدی با نام Enhanced Transitional Stability Control بهره برد که می تواند در شرایط خطرناکی که ممکن است راننده ها با آن مواجه باشند، به صورت خودکار به هر چه بهتر شدن آن وضعیت کمک کند. البته […]

مدل جدید از خودروی Ford Focus که قرار است به زودی روانه ی بازار شود، قرار است از سیستم کنترل خودکار جدیدی با نام Enhanced Transitional Stability Control بهره برد که می تواند در شرایط خطرناکی که ممکن است راننده ها با آن مواجه باشند، به صورت خودکار به هر چه بهتر شدن آن وضعیت کمک کند. البته این تکنولوژی، پیشتر در برخی از خودروهای شرکت Ford دیده شده است اما به گفته ی خود این شرکت، تکنولوژی ای که به تازگی معرفی شده و قرار است بر روی Ford Focus قرار گیرد، با بهینه سازی های زیادی همراه شده است.

ایده ای که پشت این تکنولوژی نیز وجود دارد کاملا ساده می باشد و زمانی که ممکن است خطری روی دهد، به شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، تصور کنید که به صورت کاملا ناگهانی از مسیر خود منحرف می شوید که این موضوع می تواند در سرنگون شدن خودرو به شما کمک کند. اینجا درست جایی است که سیستم Enhanced Transitional Stability Control می تواند به شما کمک کند و در کمتر از 200 میلی ثانیه، به گفته ی سازندگان، از این موضوع جلوگیری کند.

این سیستم به گونه ای قادر خواهد بود حرکات خودرو را پیش بینی کند، حرکاتی همچون اینکه این خودرو با چه سرعتی حرکت می کند، خودرو با چه سرعتی می تواند بپیچد و یا اینکه مکان هر کدام از چرخ ها در چه حالتی می باشد و البته بیشتر. این اطلاعات توسط این سیستم جمع آوری می شوند و در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار میگیرند و اگر شرایط کلی به گونه ای باشد که خودرو را در وضعیتی نا پایدار تلقی کند، سیستم Enhanced Transitional Stability Control وارد عمل می شود و می تواند مشکل را کمی کاهش دهد و البته این عمل در زمان بسیار کوتاهی انجام خواهد شد. در موقع بحرانی نیز این سیستم اقدام به قفل کردن ترمز های هر چرخ به صورت خودکار می نماید و البته این کار را به گونه ای انجام می دهد که مشکلی برای راننده به وجود نیاید و کنترل کامل خودرو در اختیار راننده باشد.

Ford این خودرو را با این سیستم جدید و با قیمتی کمتر نسبت به خودروهای قبلی که از این سیستم بهره می بردند، معرفی کرده است و امید می رود که با عرضه ی این خودرو، موفق تر از گذشته عمل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال