مرسدس بنز کلاس E استیشن واگن 2017 رونمایی شد

دو روز پیش شرکت مرسدس‌بنز به صورت رسمی از نسل جدید خودروی کلاس E و استیشن خود رونمایی و اطلاعات بسیار خوبی از این خودرو را که قرار است از ماه آینده وارد بازار خودرو کشور استرلیا گردد، پیش روی ما قرار داد. در مورد طراحی این خودروی جدید باید اشاره کنیم که مهندسان مرسدس‌بنز […]

دو روز پیش شرکت مرسدس‌بنز به صورت رسمی از نسل جدید خودروی کلاس E و استیشن خود رونمایی و اطلاعات بسیار خوبی از این خودرو را که قرار است از ماه آینده وارد بازار خودرو کشور استرلیا گردد، پیش روی ما قرار داد.

در مورد طراحی این خودروی جدید باید اشاره کنیم که مهندسان مرسدس‌بنز سعی کرده‌اند تا از المان‌هایی که در خودروی کلاس C استیشن به کار گرفته بودند نیز در این خودروی جدید استفاده کرده و از زبان طراحی جدید خود در این خودرو نیز استفاده کنند. همچنین خودروی کلاس E استیشن، نسبت به محصولات قبلی در این کلاس، عریض‌تر شده و اندازه‌ی بزرگ‌تر آن به خوبی دیده می‌شود.

2017 Mercedes-Benz E-Class Estate revealed, Australian launch due next year2

سازندگان قصد دارند این خودرو را در سه مدل مختلف و در بازار کشورهای اروپایی نیز وارد کنند که پایین‌تر مدل از این خودرو، E220d نام داشته و به موتوری دیزلی با حجم موتور 2.0 لیتر و چهار سیلندر با توان 143 کیلووات ساعت (گشتاور 400 نیوتون بر متر) مجهز شده، و بالاترین مدل با نام E43 که به موتوری با قدرت 295 کیلووات ساعت مجهز بوده و قدرت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مدل میانی از این خودرو نیز با نام E350d موتوری با قدرت 190 کیلووات ساعتی داشته و می‌تواند انتخاب بسیاری از کاربران برای خرید باشد.

البته نباید تصور کنید که اعداد پایین، قدرت چندان بالایی را در اختیار خودرو قرار نمی‌دهند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت مدل‌های پایین‌تر از این کلاس یعنی E220d و E350d به ترتیب 7.7 و 6.2 ثانیه اعلام شده در حالی که E43 قادر خواهد بود در زمان 4.7 ثانیه به این سرعت برسد.

2017 Mercedes-Benz E-Class Estate revealed, Australian launch due next year3

مرسدس‌بنز تمام تلاش خود را داشته تا محصولاتی را معرفی کند که توجه همه کاربران به سوی آنها جلب شود. تمامی سه مدل معرفی شده از این خانواده جدید به جعبه‌دنده 9 سرعته شرکت مرسدس‌بنز (9G-Tronic) مجهز شده و می‌تواند کنترل سرعت خودرو را تا حد زیادی برای کاربران آسان نماید.

مصرف سوخت نیز یکی از اصلی‌ترین مسائلیست که مهندسین سعی کرده‌اند تا با کاهش آن، استانداردهای سخت اتحادیه اروپا را نیز رعایت نمایند. نتیجه این تلاش، مصرف 4.2، 5.4 و 8.4 لیتری بزنین در هر 100 کیلومتر برای خودروهای E350d ،E220d و E43 می‌باشد که تا حد ممکن پایین آمده‌اند.

2017 Mercedes-Benz E-Class Estate revealed, Australian launch due next year4

از آنجایی که این خودرو قرار است به صورت رسمی وارد بازار کشور استرالیا نیز گردد، رعایت کردن استانداردهای کشورهای اروپایی از یک سو و رعایت استاندارد کشور استرالیا از سوی دیگر در کنار طراحی اصلی شرکت مرسدس‌بنز، یکی از اصلی‌ترین مراحل طراحی این خودرو بوده که با تلاش فراوان، مهندسان مرسدس موفق به رعایت آن شده‌اند. این محدودیت در رابطه با طول و عرض خودرو در قسمت چرخ عقبی خودرو می‌باشد که سازندگان طول آن را 1100 میلی‌متر در نظر گرفته‌اند.

وجود سیستم تعلیق بادی در این خودرو یکی دیگر از موارد قابل توجه در مورد این خودرو است که سبب عملکرد بسیار مناسب آن در سرعت‌های بالا و یا پیچ و خم‌ها شده که باید به آن نیز اشاره داشته باشیم.

خودروهای کلاس E استیشن‌ واگن حالا بسیار لوکس‌تر از قبل بوده و در بخش داخلی شاهد به کارگیری امکانات بسیار زیادی هستیم. یکی از موارد قابل توجه، وجود دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی لمسی که بر روی داشبورد قرار دارند، هستیم که می‌تواند امکان کنترل بسیاری از بخش‌های خودروی را فراهم نماید. همچنین یک نمایشگر لمسی کوچک نیز بر روی فرمان خودرو قرار گرفته که می‌تواند امکان کنترل بخش‌های زیادی از خودرو را فراهم کند.

   2017 Mercedes-Benz E-Class Estate revealed, Australian launch due next year5

هنوز قیمتی که سازندگان برای این خودروها در نظر گرفته‌اند، مشخص نشده، اما انتظار می‌رود که سال آینده و همزمان با مراسم رسمی معرفی این خودروها، شاهد انتشار اطلاعات کاملی در این زمینه باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال