پورشه پانامرا 2017 معرفی شد؛ نهایت زیبایی

شاید شرکت آلمانی و بزرگ پورشه نیازی به معرفی نداشته باشد؛ شرکتی که همواره با معرفی محصولاتی فوق‌العاده قدرتمند و زیبا، از جمله موفق‌ترین خودروسازان جهان به حساب می‌آید. چند سال پیش این شرکت از خودرویی جدید با نام پانامرا پرده برداشت و پس از دستاوردهای بسیار خوبی که در این زمینه داشت، حالا نوبت […]

شاید شرکت آلمانی و بزرگ پورشه نیازی به معرفی نداشته باشد؛ شرکتی که همواره با معرفی محصولاتی فوق‌العاده قدرتمند و زیبا، از جمله موفق‌ترین خودروسازان جهان به حساب می‌آید. چند سال پیش این شرکت از خودرویی جدید با نام پانامرا پرده برداشت و پس از دستاوردهای بسیار خوبی که در این زمینه داشت، حالا نوبت به معرفی نسل جدید این خودرو و نسخه‌ی 2017 از آن رسیده است. این خودرو نیز همانند نسل اول، علاوه بر قدرت بالا، سریع، راحت و جادار می‌باشد. اما موضوعی که شاید از همان ابتدا کمی در رابطه با پانامرا ناراحت‌کننده بوده و بعدها با عرضه شدن Panamera 4S تا حد زیادی برطرف شد، طراحی خودرو می‌باشد؛ چیزی که حالا می‌توان گفت پورشه در آن زیبایی را به آخرین درجه خود رسانده است.

طراحی نسل جدید خودروی پانامرا با گذشته متفاوت بوده و در عین حفظ شدن اصالت این خودرو، استفاده از زبان طراحی خودروهای روز باعث شده تا بتوانیم آن را یکی از بهترین خودروهایی که تا کنون این شرکت معرفی کرده در نظر بگیریم و حتی بخواهیم آن را بالاتر از خودروهای 911 این شرکت نیز در نظر داشته باشیم. حالا در کنار استفاده از لامپ‌های LED در بخش‌های مختلف این خودرو، به جای چرخ‌های 19 اینچی از چرخ‌های 21 اینچی استفاده شده است.

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که پورشه، خود نیز از معرفی این محصول بسیار خوشحال بوده و آن را “پانامرا جدید” می‌خواند. البته نباید تصور کنید که این خودرو تنها در بخش ظاهری با گذشته تفاوت داشته، نه اینطور نیست و باید گفت که نسل جدید خودروی پانامرا از لحاظ تکنولوژی نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد. وجود دو صفحه‌نمایش 7 اینچی لمسی در کنار نمایشگر 12.3 اینچی لمسی پورشه در این خودرو باعث شده تا کاربران برای تنظیم کردن اطلاعات خودرو و همچنین انجام کارهای مختلف، از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده کنند. همینطور این خودرو با محصولات شرکت اپل و سیستم Apple CarPlay نیز سازگاری دارد، اما خبری از وجود Andorid Auto نبوده و مشخص نشده که پانامرا جدید با گوشی‌ها و دستگاه‌های اندرویدی نیز سازگار خواهد بود یا نه.

2017 Porsche Panamera revealed4

همان‌طور که انتظار دارید این خودرو قرار است در مدل‌های مختلفی عرضه شود. نوآوری پورشه در طراحی این خودرو باعث شده تا سازندگان بخواهند مدل‌های مختلف این خودرو را با موتورهای جدید عرضه کنند که در پایین‌ترین سطح، موتوری V6 با سیستم توربین دوقولو (Twin-Turbo) و با حجم موتور 2.9 لیتر و قدرت 440 اسب بخار قرار دارد. این موتور نیز قدرت کافی برای رساندن شتاب 0 تا 100 خودروی Panamera 4S به 4.4 ثانیه را خواهد داشت و قادر خواهد بود تا حداکثر سرعت 180 مایل بر ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورد.

در خودروی Panamera Turbo نیز سازندگان از یک موتور V8 با سیستم توربین دوقولو با حجم موتور 4.0 لیتر و قدرت 550 اسب بخار استفاده خواهند کرد که شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو را به 3.4 ثانیه می‌رساند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 190 مایل بر ساعت اعلام شده است. باید اشاره داشته باشیم که هر دو این خودروها با سیستم انتقال نیروی 8 دنده در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

مدیران پورشه اذعان داشته‌اند که این خودروهای جدید قارر است در ماه ژانویه سال 2017 معرفی شوند. همچنین قیمت پایه برای مدل‌های 4S و Turbo نیز به ترتیب 101,040 و 147,950 دلار خواهد بود. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این خودروی زیبا را مشاهده نمایید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال