[نمایشگاه خودرو دیترویت 2016] ولوو نیز خودروی لوکس و تجملاتی S90 را معرفی کرد

شاید اگر بخواهیم به دنبال سِدان‌های لوکس بازار باشیم، خودروهای آلمانی بتوانند بهترین انتخاب باشند، اما در نمایشگاه خودرو دیترویت 2016 متوجه شدیم که دیگر شرکت‌ها نیز می‌توانند با خودروسازان آلمانی رقابت داشته باشند. یکی از این شرکت‌ها، کمپانی سوئیسی ولوو بود که با معرفی خودروی لوکس S90 و با اقتباس از خودروی XC90، نشان […]

شاید اگر بخواهیم به دنبال سِدان‌های لوکس بازار باشیم، خودروهای آلمانی بتوانند بهترین انتخاب باشند، اما در نمایشگاه خودرو دیترویت 2016 متوجه شدیم که دیگر شرکت‌ها نیز می‌توانند با خودروسازان آلمانی رقابت داشته باشند. یکی از این شرکت‌ها، کمپانی سوئیسی ولوو بود که با معرفی خودروی لوکس S90 و با اقتباس از خودروی XC90، نشان داد که یک خودروی لوکس سوئیسی نیز تا چه اندازه می‌تواند با سِدان‌های آلمانی رقابت داشته باشد.

البته باید اشاره داشته باشیم که این اتومبیل که برای اولین‌بار در دسامبر سال گذشته معرفی شده بود، به سیستم‌های حرکت خودکار نیز مجهز بوده و به نوعی یک خودروی هوشمند محسوب می‌گردد. شاید کنترل کروز این خودرو یک ویژگی بسیار جالب باشد، اما حالت Pilot Assist در این خودرو، جذاب‌ترین بخش ماجراست.

2017-volvo-s90-16-1280x720

ولوو برای عملکرد هر چه بهتر ویژگی Pilot Assist تلاش زیادی داشته و اذعان داشته که S90 می‌تواند با سرعت 80 مایل‌برساعت، در اتوبان‌ها به راحتی لاین‌های خود را تغییر دهد. همینطور طبق ادعای ولوو، این سیستم همانند دیگر سیستم‌های حرکت خودکار، نیازی به وجود یک خودرو در قسمت جلویی ندارد و خود به سادگی می‌تواند لاینی که در آن حرکت می‌کند را تغییر دهد.

در مورد موتور نیز ولوو قول داده که برای اتومبیل S90، از یک موتور T8 دوگانه هیبریدی استفاده خواهد نمود که می‌تواند بین عملکرد و مصرف سوخت این خودرو، یک تعادل مناسب ایجاد نماید. هنوز اعداد نهایی مربوط به عملکرد موتور این خودرو مشخص نشده اما اینطور که تا کنون مشخص شده، احتمالا موتور این خودرو قادر به تولید نیروی 410 اسب‌بخاری خواهد بود. همچنین این احتمال وجود دارد که در آینده قدرت این خودرو بیشتر از چیزی که حالا می‌شنویم نیز باشد.

2017-volvo-s90-21-1280x720

از آنجایی که ولوو سعی داشته تا امنیت خودروی خود را تا حد ممکن افزایش دهد، به همین جهت از سیستم‌های مختلفی برای شناسایی حیوانات بزرگ همچون گوزن و اسب در روز و در شب استفاده نموده تا در صورتی تردد در مسیرهای کوهستانی و یا در مواقعی که رانندگان به هنگام شب در جاده هستند، متوجه این حیوانات بوده و در صورت عدم توجه کافی، اتومبیل آنها به صورت خودکار ترمز نماید.

2017-volvo-s90-18-1280x720

همانطور که از تصاویر نیز مشخص است، خودروی لوکس و قدرتمند شرکت ولوو از چراغ‌های اختصاصی خود با نام Thor’s Hammer استفاده می‌نماید، چراغ‌های قدرتمندی که در خودروی XC90 نیز مورد استفاده‌ی این شرکت قرار گرفته بود و حالا در S90 نیز مجددا آنها را می‌بینیم.

2017-volvo-s90-24-1280x720

بخش داخلی خودرو نیز با انواع چوب‌ها و چرم‌های مختلف پوشانده شده و وزنی بسیار پایین نیز دارند که زیبایی خاصی را به خودرو بخشیده‌اند. همچنین یکی سیستم سرگرمی با نام Sensus نیز در این خودرو دیده می‌شود که البته برای اطلاع از جزئیات آن، باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتری در این زمینه باشیم. مورد دیگری که شاید شنیدن آن برایتان بسیار جذاب باشد، وجود 19 اسپیکر Bowers و Wilkins در این خودروست که کیفیت بسیار فوق‌العاده بالایی دارند.

2017-volvo-s90-2-1280x720

محصول جدیدی که ولوو معرفی کرده در کلاس خودروهای سِدان لوکس قرار می‌گیرد و بدون شک می‌تواند رقیبی جدی برای خودروهای لوکس بازار همچون Mercedes Benz E-Class یا خودروهای سری 5 شرکت BMW و همچنین اتومبیل‌هایی همچون Audi A6 باشد.

به هر حال، تابستان 2017 می‌توانیم منتظر عرضه‌ی خودروی Volvo S90 باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال