این کامیون مفهومی ولوو مصرف سوخت را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد

کامیون مفهومی جدیدی از سوی شرکت Volvo Trucks گفته می‎شود که در مقایسه با ماشین‎های سنگین معمولی 30 درصد سوخت کمتر مصرف می‎کند. در بین قابلیت‎های که گفته می‎شود کارآیی این کامیون مفهومی ولوو را بالا می‎برد، داشتن یک طراحی آیرودینامیک و وزن کاهش یافته است. رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت Volvo Trucks، آقای […]

کامیون مفهومی جدیدی از سوی شرکت Volvo Trucks گفته می‎شود که در مقایسه با ماشین‎های سنگین معمولی 30 درصد سوخت کمتر مصرف می‎کند. در بین قابلیت‎های که گفته می‎شود کارآیی این کامیون مفهومی ولوو را بالا می‎برد، داشتن یک طراحی آیرودینامیک و وزن کاهش یافته است.

رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت Volvo Trucks، آقای Claes Nilsson می‎گوید: “ما به طور دائم در حال کار برای تولید خودروهای کارآمدتر از نظر انرژی هستیم. کامیون مفهومی ما قدرت فراوانی در بحث پیشرفت‎های روز فناوری از خود نشان می‎دهد.”

این کامیون مفهومی نتیجه‎ی 5 سال تحقیق صورت گرفته توسط این شرکت است که با پشتیبانی از سوی آژانس انرژی سوئد صورت گرفته است. شرکت Volvo Trucks می‎گوید که هدف نهایی بهبود کارآیی انرژی کامیون‎های حمل و نقل تا 50 درصد است و می‎گوید که کامیون مفهومی آن‎ها نشان می‎دهد که چطور سیستم حمل و نقل توسط این خودروها را می‎توان کارآمدتر کرد.

برای دستیابی به سطح بهبودیافته‎ای از مصرف سوخت، یک پیشرفت 40 درصدی در کارآیی آیرودینامیک کامیون به همراه تغییراتی صورت گرفته هم در بخش تریلر و هم کِشنده است. این طراحی آیرودینامیک پیشرفته شامل استفاده از دوربین‎ها در عوض آینه‎های عقب، side skirt‎ های(side skirt یا trailer skirt دستگاهی است که به قسمت زیرین یک نیمه تریلر الحاق شده است تا مقاومت آیرودینامیمی که به علت نوسانات هوایی شکل می‎گیرد را کاهش دهد) بهینه‎شده‎ی بدنه که چرخ‎های عقب را می‎پوشانند و جریان هوای بهتر برای سیستم خنک‎کنندگی سیستم، است.

volvo-concept-truck-2

در قسمت‎های دیگر این کامیون از تایرهای تازه توسعه یافته با مقاومت غلتشی کمتر استفاده شده، به دنبال آن وزن تریلر به 2.52 تن کاهش یافته و پیشرفت‎هایی در درایو‎ترین (Drivetrain) کامیون صورت گرفته است. این کامیون دارای موتور یورو 6 D13 ولوو است.

این کامیون در ماه پائیز سال گذشته در جاده‎های کشور سوئد محک زده شد. این محصول برای فروش موجود نخواهد بود، ولی بعضی از قابلیت‎های آن به صورت تجاری در خودروهای ساخت شرکت Volvo Trucks استفاده شده و شرکت ولوو گفته است که در آینده از موارد بیشتری استفاده خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال