آی‌مک رتینای 21.5 اینچی جدید اپل در کالبدشکافی iFixit پایین‌ترین نمره را به دست آورده است

اگر پیگیر اخباری دنیای فنّاوری باشید، حتماً مستحضر هستید که شرکت اپل به‌تازگی از یک آی‌مک 21.5 اینچی با صفحه‌نمایش رتینا و رزولوشن 4K رونمایی کرده است. گروه iFixit بر اساس سنت دیرینه خود، این دستگاه را به دست گرفته و آن را کالبدشکافی کرده‌اند تا به‌طور دقیق‌تر روی اجزای آن بررسی انجام دهند. با […]

اگر پیگیر اخباری دنیای فنّاوری باشید، حتماً مستحضر هستید که شرکت اپل به‌تازگی از یک آی‌مک 21.5 اینچی با صفحه‌نمایش رتینا و رزولوشن 4K رونمایی کرده است. گروه iFixit بر اساس سنت دیرینه خود، این دستگاه را به دست گرفته و آن را کالبدشکافی کرده‌اند تا به‌طور دقیق‌تر روی اجزای آن بررسی انجام دهند.

imac 21 inch

با کالبدشکافی این آی‌مک جدید مشخص شد که دستگاه نسبت به مدل‌های پیشین خود تغییر زیادی نکرده به‌جز اینکه برخی از مشخصات آن بهبود یافته‌اند. اپل هنوز دستگاه‌های خود را به‌گونه‌ای طراحی می‌کند که باز کردن و تعویض قطعات یا تعمیر آن‌ها کار دشواری باشد و هرکسی از عهده آن برنیاید. بدتر از همه آی‌مک 21.5 اینچی جدید برخلاف مدل 27 اینچی، حتی قابلیت تعویض و یا ارتقای رم توسط کاربر را ندارد.

پس از باز کردن پشت دستگاه، اشکالات دیگری هم نیز نمایان شد. اتصال فیوژن درایو با برد منطقی آن برقرار نبوده و این بدین معنی است که حتی اگر کاربری بتواند پشت دستگاه را باز کند، قادر نخواهد بود شخصاً فیوژن درایو را باز کرده و یا تعویض کند. از سوی دیگر شیشه و نمایشگر هم به متصل بوده و ترکیب شده‌اند که این مسئله در زمان ضرورت تعویض آن، کار را دشوار کرده و به طبع هزینه‌ زیادی را در بر خواهد داشت.

Screenshot_151-800x410

کارشناسان iFixit پس از بررسی این موارد کم‌ترین نمره را به این محصول اپل داده‌اند و آن هم نمره 1 از 10 است. با این تفاسیر بهتر است بگوییم هیچ‌چیزی درون این دستگاه طوری طراحی نشده که توسط کاربر تعمیر یا تعویض شود و اگر کاربری بخواهد این کار را انجام دهد بهترین و البته تنها راه موجود، مراجعه به خود اپل و نمایندگان این شرکت خواهد بود.