چاپ سه بعدی گوش و بینی می تواند نقص های چهره افراد را برطرف کند

محققان معتقدند با استفاده از چاپ سه بعدی برای اندامهایی مانند گوش و بینی میتوان به افرادی که از طریق حادثه دچار مشکل شده‌اند کمک کرد تا نقص های چهره را به خوبی برطرف کنند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پزشکان انگلیسی تلاش کردند تا برای تولید بخش هایی از صورت افراد […]

محققان معتقدند با استفاده از چاپ سه بعدی برای اندامهایی مانند گوش و بینی میتوان به افرادی که از طریق حادثه دچار مشکل شده‌اند کمک کرد تا نقص های چهره را به خوبی برطرف کنند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پزشکان انگلیسی تلاش کردند تا برای تولید بخش هایی از صورت افراد از فناوری چاپ سه بعدی استفاده کنند. قرار است در این فناوری از سلولهای انسانی و مواد گیاهی برای بازسازی صورت و استفاده در چاپ سه بعدی استفاده شود. بسیاری از افراد بدون قسمت‌هایی از صورت به دنیا می‌آیند و یا در اثر عواملی مانند سوختگی، سرطان و یا انواع تروما این بخش از اندام های خود را از دست میدهند.

 موسسه Scar Free Foundation تحقیق خود را طی سه سال و با بودجه ای به مبلغ ۲ میلیون پوند آغاز کرده قرار است. بسیاری از افرادی که در اثر حادثه بخشی از صورت بینی و یا گوش خود را از دست می دهند نسبت پروتز های پلاستیکی حس خوبی نداشته و خواهان استفاده از بافت های بدن خودشان برای ترمیم هستند.

 در این پروژه قرار است با استفاده از سلول‌های بنیادی یک چارچوب غضروفی تهیه شود. به این ترتیب نیاز به جراحی و ایجاد زخم جدید و برداشت بافت از سایر قسمت های بدن فرد نیز حذف خواهد شد. برای ساخت جوهر زیستی نیز از سلولهای بنیادی بیمار و نانوسلولز گیاهان استفاده خواهد شد. پژوهشگران معتقدند با استفاده از این نرم افزار خاص پیش از استفاده از تجهیزات رباتیک می‌توان یک طراحی سه بعدی ابداع کرد. پس از آن نیز بازوهای رباتیک می توانند لایه لایه ماده چاپ را پخش کنند و غضروف جدید را پرورش دهند. تا بهترین جوهر زیستی برای چاپ سه بعدی آماده شود. این دانشمندان تلاش های خود را تا رسیدن به جوهر های زیستی مهم و غیرسمی بدون مقاومت در برابر سیستم ایمنی بدن ادامه خواهند داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال