تولید سنسورهای سه‌بعدی موجب تاخیر در عرضه آیفون 8 می‌شود

دنیای فناوری بی‌‎صبرانه خود را آماده کرده تا اپل پائیز سال بعد از سه مدل جدید آیفون رونمایی کند، دو مدل که به‎روزرسانی‎ مدل‎های فعلی ایفون 7 و آیفون 7 پلاس محسوب می‎شوند و یک مدل کاملا جدید با نمایشگر اولد که به صورت غیررسمی “آیفون 8” نامیده می‎شود. گزارش‎های اخیر اظهار داشته‎اند که تاریخ […]

دنیای فناوری بی‌‎صبرانه خود را آماده کرده تا اپل پائیز سال بعد از سه مدل جدید آیفون رونمایی کند، دو مدل که به‎روزرسانی‎ مدل‎های فعلی ایفون 7 و آیفون 7 پلاس محسوب می‎شوند و یک مدل کاملا جدید با نمایشگر اولد که به صورت غیررسمی “آیفون 8” نامیده می‎شود.

گزارش‎های اخیر اظهار داشته‎اند که تاریخ عرضه‎ی آیفون 8 ممکن است به نسبت دو مدل دیگر دیرتر باشد، چون بعضی از قطعات جدید آن احتمالا تا شهریورماه آماده نخواهد بود.

وب‎سایت iGeneration به خصوص امروز گزارش می‎دهد که شرکت STMicroelectronics برای سیستم دوربین سه بعدی جلوی آیفون 8 سنسورهایی خواهد ساخت که انتظار می‎رود یک قابلیت مهم برای این آیفون دارای نمایشگر اولد باشد.

دوربین سه بعدی ظاهرا قادر به کشف عمق اشیاء نگه‎داشته شده در جلوی آیفون خواهد بود و می‎تواند نقش مهمی در قابلیت‎های شناخت چهره‎ی آیفون 8 ایفا کند.

این گزارش اظهار می‎دارد که STMicroelectronics حالا متعهد به فراهم‎سازی چنین قطعاتی برای نسل بعدی آیفون شده است به نحوی که گزارش مالی این شرکت به سرمایه‎گذاری عظیمی برای محصولات جدید اشاره می‎کند، بدون این‎که نامی از اپل آورده شود. مدیرعامل این شرکت گفته است که “این شرکت اخیرا قراردادی بسته است که باعث می‎شود در نیمه‎ی دوم سال 2017 درآمد این شرکت را به شکل بارزی افزایش دهد.”

گرچه، گزارش iGeneration نشان می‎دهد که افزایش تولید انبوه این فناوری زمان می‎برد و این تامین‎کننده ممکن است تا شهریورماه نتواند کار خود را به پایان برساند، یعنی زمانی که اپل معمولا از سری آیفون‎های جدید خود رونمایی می‎کند.

تمامی این موارد اشاره به این دارند که آیفون 8 به همراه آیفون‎های جدید سال بعد معرفی نمی‎شود. در همین خصوص وب‎سایت ژاپنی Macotakara نیز اعلام کرده بود که مدل رده‎بالای آیفون‎های بعدی به نسبت دستگاه‎های آیفون 7s دیرتر عرضه خواهد شد.

هفته‎ی گذشته، گزارشی منتشر شد مبنی بر این‎که تولید انبوه آیفون 8 شهریورماه شروع خواهد شد. زنجیره‎ی تولید آیفون معمولا زودتر، در حدود اواسط تیرماه شروع به کار می‎کند. بار دیگر این خبر اشاره به این دارد که آیفون مجهز به نمایشگر اولد ممکن است پس از چند ماه به بازار آید.

بایستی دوباره خاطرنشان کنیم که شایعات اشاره می‎کنند که اپل در سال 2017 سه مدل جدید آیفون وارد بازار می‎کند. یکی از آن‎ها طراحی‎های کاملا متفاوتی خواهد داشت، از یک نمایشگر اولد 5.8 اینچی، باتری بزرگتر، دوربین جلوی سه بعدی، فناوری شارژ بی‎سیم و پنل جلویی بدون حاشیه بهره می‎برد و دو مدل دیگر ظاهر سری آیفون 7 فعلی را حفظ و با سخت‎افزار جدیدی وارد بازار می‎شوند. قیمت آیفون دارای پنل اولد بیشتر از 1000 دلار تخمین زده شده است و در قالب مدل‎های 64 و 256 گیگابایتی عرضه می‎شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال