آیفون 8 در بنچمارک Geekbench رویت شد

با آن‎که ممکن است عرضه‎ی آیفون 8 با تاخیر به نسبت جدول زمانی آیفون‎ها در گذشته صورت گیرد، اما این گوشی از نظر عملکرد خام چیپست خود واقعا هیولایی به شمار می‎رود. روز گذشته تصویری از کشور چین به بیرون درز پیدا کرد که نتایج به دست آمده توسط آیفون 8 را بعد از حضور […]

با آن‎که ممکن است عرضه‎ی آیفون 8 با تاخیر به نسبت جدول زمانی آیفون‎ها در گذشته صورت گیرد، اما این گوشی از نظر عملکرد خام چیپست خود واقعا هیولایی به شمار می‎رود. روز گذشته تصویری از کشور چین به بیرون درز پیدا کرد که نتایج به دست آمده توسط آیفون 8 را بعد از حضور در بنچمارک  Geekbench 4.0 نشان می‎دهد.

شما می‎توانید در این تصویر (در زیر) مشاهده کنید که آیفون 8 واقعا رقبا را به طور کامل نابود کرده است.

امتیاز به دست آمده در بخش تک هسته‎ی پردازنده 4537 است که 30 درصد در مقایسه با آمار آیفون 8 افزایش یافته است. اگر بخواهیم رقبای اندرویدی این گوشی را مقایسه کنیم نزدیک‎ترین آن‎ها امتیاز 1945 گلکسی اس 8 سامسونگ است. بنابراین عملکرد آیفون به نسبت پرچم‎دار سامسونگ بیشتر از دو برابر است.

نتیجه‎ی به دست آمده در بخش چند هسته 8975 بوده که به نسبت نسل قبلی آیفون 58 درصد بهتر شده است. دستگاه اندرویدی که در این بخش بهترین محسوب می‎شود گوشی +Galaxy S8 با امتیاز 6338 است. به عبارت دیگر نسل بعدی آیفون به نسبت مهم‎ترین رقیب اندرویدی خود 41 درصد عملکرد بهتری دارد.

البته بایستی توجه داشت که بنچمارک‎ها الزاما شاخصی برای سطح عملکرد در دنیای واقعی، حداقل نه به طور کامل، نیستند. بنابراین تصور نکنید معنای این حرف این است که آیفون 8 به طور خودکار در  انجام وظایف روزمره‎ی کاربر از دو گوشی S8 سامسونگ بهتر است. گرچه، این نتایج ثابت می‎کند که تمرکز اپل بر ایجاد قوی‎ترین چیپست‎های موبایل در طول یکی دو سال گذشته تغییری نداشته است و آن‎ها اوج آن را با آیفون 8 به تصویر می‎خواهند بکشند.

می‎بایست به این نکته‎ی مهم نیز اشاره کنیم که ایجاد چنین تصویری به صورت جعلی نیز وجود دارد. بنابراین به همه چیز به دیده‎ی شک بنگرید.

در هر صورت، اگر به این تصویر به بیرون درز شده اعتقاد داشته باشیم، بایستی هم‎چنین اشاره کنیم که رزولوشن آیفون 8 برابر با 2800 در 1242 پیکسل خواهد بود تا با نسبت عجیب تصویر 20.2:9 یا 2.25:1 روبرو باشیم. بدون شک این نسبت تصویر حتی به نسبت نمایشگر 18.5:9 گوشی S8 طویل‎تر است.

دستگاهی که در این بنچمارک حضور داشته طبق انتظار مجهز به سیستم‎عامل iOS 11 است و هویت آن “iPhone 10,6” ذکر شده که اگر بخواهیم مقایسه کنیم آیفون 7 “iPhone 9,1” است. چیپست A11 اپل در مدل جدید استفاده شده که دارای یک پردازنده‎ی 4 هسته‎ای با سرعت کلاک 2.74 گیگاهرتز و کش 128 کیلوبایتی L1 است. هسته‎ی فیوژن A10 گوشی آیفون 7 حداکثر 2.34 گیگاهرتز سرعت کلاک دارد، بنابراین اختلاف عملکرد بین این دو هسته به واسطه‎ی افزایش 17 درصدی سرعت کلاک است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال