۴ ترفند ساده برای افزایش سرعت گوشی هوشمند اندرویدی شما

کاهش سرعت گوشی امری اجتناب ناپذیر است و طی مدت زمانی خاصی سرعت گوشی شما کاهش می‌یابد. طبیعتا سخت‌افزارها قدیمی‌تر می‌شوند و برنامه‌های جدیدی بر روی گوشی ما نصب می‌شوند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. به همین علت ممکن است گوشی ما در طولانی مدت سرعت اولیه‌ی خود را نداشته باشد. در این آموزش […]

کاهش سرعت گوشی امری اجتناب ناپذیر است و طی مدت زمانی خاصی سرعت گوشی شما کاهش می‌یابد. طبیعتا سخت‌افزارها قدیمی‌تر می‌شوند و برنامه‌های جدیدی بر روی گوشی ما نصب می‌شوند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. به همین علت ممکن است گوشی ما در طولانی مدت سرعت اولیه‌ی خود را نداشته باشد. در این آموزش قصد داریم 4 ترفند ساده را برای افزایش سرعت گوشی‌هوشمند اندرویدی به شما بگوییم تا شاید با استفاده از آن‌ها بتوانید به افزایش سرعت گوشی خود کمک کنید.

1. پاک کردن برنامه‌هایی که از‌ آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنید

۴ ترفند ساده برای افزایش سرعت گوشی هوشمند اندرویدی شما

معمولا بسیاری از ما در گوشی‌هوشمند خود برنامه‌های متعددی را داریم که شاید ماهی یک‌بار نیز از آن‌ها استفاده نکنیم. به همین علت بهتر است برنامه‌هایی را که از آن‌ها استفاده‌ای نداریم پاک کنیم تا با پاک شدن آن‌ها فضای گوشی آزادتر شده و سرعت گوشی نیز بیشتر شود. علاوه بر این، حافظه‌ی رم گوشی نیز خالی‌تر می‌شود و دیگر پردازنده‌های گوشی به این‌گونه برنامه‌ها اهمیت نمی‌دهد و طبیعتا باید شاهد افزایش سرعت گوشی به شکل محسوسی باشید.

 

2. پاک کردن اطلاعات موقت ذخیره شده

۴ ترفند ساده برای افزایش سرعت گوشی هوشمند اندرویدی شما

فایل‌های کش یا همان اطلاعاتی که به صورت موقت در گوشی‌هوشمند ذخیره می‌شوند نیز نقش بسیار زیادی را در کاهش سرعت گوشی ما دارند. با رفتن به بخش Apps گوشی خود که در بخش تنظیمات قرار گرفته و وارد شدن بر روی برنامه‌ی مورد نظر می‌توانید فایل‌‌های موقتی که ذخیره شده‌اند را پاک کنید. تنها کافی است بر روی گزینه‌ی Clear cache رفته و اینگونه اطلاعات را پاک کنید.

پاک کردن اینگونه اطلاعات هیچ‌ضرری برای گوشی یا برنامه‌ی شما نخواهد داشت. در واقع اینگونه فایل‌ها برای بالا بردن سرعت برنامه‌ها ایجاد شده‌اند اما به مرور زمان باعث کند شدن گوشی می‌شوند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که با پاک شدن این اطلاعات اضافی هیچ‌گونه تغییری در برنامه یا فایل‌هایی که از آن دانلود کرده‌اید ایجاد نخواهد شد.

3. ویجت‌ها، والپیپرهای متحرک و انیمیشن‌ها را در گوشی خود خاموش کنید

۴ ترفند ساده برای افزایش سرعت گوشی هوشمند اندرویدی شما

با رفتن به بخش تنظیمات و قسمت About phone و با زدن چند ضربه به بخش Build number می‌توانید مکانی مخفی در گوشی خود را باز کنید که قابلیت توسعه دهندگان را برای شما نیز باز می‌کند. با فعال کردن  Developer options می‌توانید ویجت‌ها، والپیپرهای متحرک و انیمیشن‌ها را در گوشی خود خاموش کرده و میزان آن‌ها را به صفر برسانید.

اگر بعد از صفر کردن این تنظیمات رفتارهای عجیبی را از گوشی خود دیدید میزان آن‌ها را به 0.5x  برسانید. علاوه بر این ویجت‌های موجود در صفحه‌ی خانگی گوشی خود را کاهش داده و والپیپر ثابت را به والپیپر متحرک ترجیح دهید.

4.تلاش آخر: بازیابی تنظیمات کارخانه

۴ ترفند ساده برای افزایش سرعت گوشی هوشمند اندرویدی شما

بهترین روش برای بالا بردن سرعت گوشی طبیعتا بازیابی تنظیمات کارخانه و ریست شدن گوشی به طور کامل است. با این کار تمامی اطلاعاتی که در گوشی خود داشته‌اید به طور کامل پاک می‌شوند و گوشی مثل روز اول خواهد شد اما با بک‌آپ گرفتن کامل از اطلاعات گوشی خود می‌توانید بعد از ریست کردن آن به تنظیمات کارخانه، اطلاعات خود را دوباره بازگردانید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال